דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: מצלמת דרך V-SYS F4.5 עם מסך "4.5
V-SYS-F4.5X-004

ציוד במבחן: מצלמת דרך V-SYS F4.5 עם מסך "4.5

ה-F4.5X של V-SYS היא מצלמת דרך כפולה לאופנוע המשפרת את איכות הצילום ומציעה DVR עם מסך גדול המספק מידע כמו לחץ אוויר בצמיגים ונתוני דרך

  • יתרונות: איכות צילום HD, איכות מוצר ומצלמות, תחילת צילום אוטומטית, אפליקציה לשליטה, נתוני דרך ומידע רב, חיישני לחץ אוויר וטמפרטורה בצמיגים
  • חסרונות: יותר מדי חוטים על הכידון, ל-GPS לוקח זמן רב למצוא לוויינים
  • שורה תחתונה: ה-F4.5 של V-SYS מציעה איכות צילום טובה מאוד עם מסך "4.5 שיושב על הכידון ומספק פונקציות רבות עם מידע רחב
  • מחיר: כ-900 ש"ח לערכה המלאה
  • חנות: V-SYS באלי-אקספרס
  • לעמוד המוצר – לחצו על הקישור

צפו בווידאו: מצלמת דרך V-SYS F4.5X בפעולה:

מה זה?

את המוצרים של חברת V-SYS אנחנו מכירים מזה תקופה, כשבשנה וחצי האחרונה מותקנת אצלנו מצלמת הדרך הקדמית והאחורית מדגם P6F. יחד עם זאת, מוצרי החברה ממשיכים להתקדם, והפעם לקחנו למבחן מצלמת דרך מתקדמת יותר מדגם F4.5X, המציעה מסך בגודל "4.5 המותקן על הכידון, וכן פיצ'רים נוספים כמו מד לחץ אוויר וטמפרטורה בצמיגים ונתוני דרך ומיקום מה-GPS. נציין כי החברה מתמחה במצלמות, ובנוסף למצלמות דרך לאופנועים, V-SYS מציעה מצלמות דרך לרכבים, לאוטובוסים ולמשאיות, וכן מצלמות קסדה ומצלמות כידון.

בהקשר הזה נציין שאנחנו מאמינים גדולים במצלמות דרך, קל וחומר על אופנועים, ולדעתנו זה מוצר כמעט חובה. תיעוד הרכיבה באופן קבוע עשוי במקרים מסוימים להציל את הרוכב מדו"ח תנועה לא מוצדק, ובמקרים אחרים להוכיח אשמה ואחריות בתאונות דרכים או באירועים שונים שקורים על הכביש. במחירים שבהם נמכרים כיום מצלמות דרך איכותיות, אין באמת סיבה שלא להתקין אחת כזו על האופנוע או הקטנוע.

ה-F4.5X היא מצלמת דרך קדמית ואחורית חדשה של V-SYS, שגם משפרת את איכות הצילום ביחס לדור הקודם וגם מוסיפה פונקציות חדשות שהופכות את המערכת למחשב דרך לכל דבר ועניין. בנוסף, כמו בחלק נכבד מדגמי המצלמות של V-SYS בשנה האחרונה, ניתן לרכוש את המערכת עם תוספת TPMS – חיישני לחץ אוויר וטמפרטורה בצמיגים.

המערכת כוללת יחידת DVR עם מסך בגודל "4.5 ותושבת להתקנה על הכידון (אפשר לחבר גם מגן שמש המצורף לאריזה), צמד מצלמות קדמית ואחורית (זהות) בזווית צילום של 170 מעלות וברזולוציית HD מלאה 25fps, רכיב GPS למדידת מיקום ומהירות, שלט חוטי לשליטה על הפונקציות והמסך, חיישן G ב-3 צירים לנעילת ההקלטה ושמירת הקובץ במקרה תאונה, קישורית WiFi להתממשקות לטלפון הנייד, מיקרופון ורמקול מובנים ב-DVR, אפליקציה ייעודית לתפעול המצלמה, הורדת סרטונים והגדרות (חלקיות), וכן כלים, כבלים, אזיקונים ומדבקות להתקנת המערכת על האופנוע באופן עצמאי.

המערכת הגיעה אלינו למשרד כשבועיים לאחר ההזמנה. לשמחתנו, החבילה עברה חלק ללא עיכוב במכס, כך שלא נדרשנו לתשלומים נוספים כאן בארץ.

הקופסה ותכולתה
הקופסה ותכולתה

V-SYS F4.5X – מאפיינים עיקריים

  • יחידת DVR עם מסך בגודל "4.5
  • צמד מצלמות עם חיישני סוני, זווית 170 מעלות, רזולוציה HD 1080 ב-25fps, גוף אלומיניום, אטומות למים
  • הפעלה אוטומטית אחרי פתיחת מתג ההצתה (סוויץ')
  • כיבוי אוטומטי אחרי סגירת מתג ההצתה
  • צילום ברצף מתחילת הנסיעה ועד סופה
  • עמידה במים
  • כרטיס Micro SD עד 128GB
  • הקלטה בלולאה של 1, 3, ו-5 דקות
  • רכיב GPS להקלטת מיקום ומהירות
  • חיישן G ב-3 צירים לנעילת ההקלטה ושמירת הקובץ במקרה תאונה
  • מיקרופון ורמקול מובנים
  • אפליקציה ייעודית לטלפון הנייד לשליטה על המערכת (הגדרות, צפייה, הורדת וידאו וכו')
  • חיבור WiFi לתקשורת עם הטלפון הנייד
  • שלט חוטי להתקנה על הכידון
  • חיישני לחץ אוויר וטמפרטורה בצמיגים

הערכה מגיעה בקופסה שבה מגש עליון עם יחידת ה-DVR, ומתחת תמצאו את שאר האביזרים – צמד המצלמות, ספק כוח, מקלט GPS, שלט חוטי לכידון, פקקים לוונטילים הכוללים את מד הלחץ והטמפרטורה של מערכת ה-TPMS, כבלים מאריכים לצמד המצלמות וליחידת ה-GPS, כבל כוח USB לבדיקת המערכת לפני ההתקנה או להתקנה עם שקע USB, מתקן להתקנת ה-DVR על הכידון, מגן שמש ליחידת ה-DVR, הוראות התקנה והפעלה, וגם אביזרים שונים כמו אזיקונים, ברגים להתקנת המצלמות ומטלית לניקוי העדשות.

מצלמה קדמית
מצלמה קדמית

התקנה

את התקנת המערכת ביצענו בעצמנו. ספק הכוח מתחבר ב-(+) וב-(-) למצבר האופנוע, וחוט נוסף, צהוב, מתחבר למתח אחרי פתיחת סוויץ'. את המערכת התקנו על ימאהה טרייסר 700, כשבימאהה כבר הכינו קו מתח לאביזרים (ACC) הכולל נתיך ייעודי, כך שהכל היה פשוט ולא הצטרכנו 'לגנוב' מתח אחרי סוויץ' מצרכן כזה או אחר. את ספק הכוח הצמדנו מתחת למשולש העליון, את יחידת ה-DVR התקנו על הכידון עם התושבת הייעודית, ואת מקלט ה-GPS התקנו בהדבקה על הטלסקופ הימני. את השלט החוטי הדבקנו על גשר החיזוק שעל הכידון, בסמוך ליחידת ה-DVR.

את המצלמה הקדמית התקנו מתחת למשולש התחתון, כשהשתמשנו בתבריג המקורי של ימאהה ובבורג M6, במקביל למדבקה של 3M המצורפת לתושבת המצלמה. את המצלמה האחורית התקנו מתחת לסבל ולתושבת הארגז, על אחד מברגי הארגז, ובנוסף השתמשנו באחד מהכבלים המאריכים כדי להגיע מהמצלמה האחורית ועד ליחידת ה-DVR שכאמור הותקנה על הכידון.

בסך הכל לקחה לנו ההתקנה כשעת עבודה. נציין שאהבנו מאוד את חיבורי המצלמות והכבלים, שנותנים תחושה של איכותיים מאוד – עשויים ממתכת, מוברגים אחד לשני, ועושה רושם שגם אטומים לחלוטין לחדירת מים. מאידך, פחות אהבנו שמיחידת ה-DVR יוצאים 4 חוטים (אחד לכל מצלמה, אחד לספק הכוח וליחידת ה-GPS, ואחד לשלט החוטי) – עם קונקטורים הקרובים ל-DVR, שכן עודף החוטים והקונקטורים יוצר עומס חוטים בסביבת הכידון. אצלחנו להסתיר את כולם מתחת לגשר של הכידון, אולם עדיף היה חוט אחד שיוצא מיחידת ה-DVR, ואחרי מרחק סביר של כ-40 ס"מ מתפצל לשאר הקונקטורים. באופן זה ניתן היה להסליק את החוטים טוב יותר ועל-ידי כך לשמור טוב יותר על אסתטיקה בסביבת הכידון.

מצלמה אחורית
מצלמה אחורית

תפעול וחוויית שימוש

כמו כל מצלמות הדרך בחיבור קבוע, גם ה-V-SYS F4.5X מתחילה לצלם ולהקליט עם פתיחת הסוויץ', ומפסיקה את הצילום עם סגירת הסוויץ', כך שאין צורך לבצע שום פעולה והמצלמה מקליטה באופן אוטומטי.

בחרנו הקלטה בלולאה של 3 דקות, והשתמשנו בכרטיס זיכרון של 64GB שמספיק לכשעתיים של צילום והקלטה, שכן קובץ של 3 דקות שוקל 265MB, וכאמור יש שני קבצים עאלה – אחד מהמצלמה הקדמית והשני מהאחורית. יוצא שדקת הקלטה צורכת בסך הכל כ-177MB של זיכרון. דרך האפליקציה ניתן לשנות את אורך הלולאה, לבחור הקלטה עם או בלי סאונד, וכן לבחור את איכות הצילום.

כאשר כרטיס הזיכרון מתמלא, ה-DVR 'דורס' את הסרטונים הישנים יותר, כך שלמעשה מרגע ההתקנה אין צורך להגיע לכרטיס הזיכרון, שכן את ניהול המצלמה והורדת הסרטונים ניתן לבצע דרך האפליקציה. מכיוון שה-DVR יושב על הכידון, העדפנו לשלוף את כרטיס ה-SD ולהוריד את הסרטונים אל המחשב, אולם אם מדובר בסרטון קצר שצריך להוריד – זה מאוד נוח להוריד אותו ישירות לטלפון הנייד דרך האפליקציה.

איכות הצילום מעולה, ואפילו מפתיעה – גם ביום אבל גם בלילה, וגם במעברים בין אור לחושך והפוך – למשל בכניסה למנהרה ויציאה ממנה, כפי שניתן לראות בווידאו המצורף. המצלמה מצלמת באיכות HD 1080, ואיכות התמונה על המחשב הביתי מעולה. כשאין רעידות מהאופנוע, התמונה חלקה לחלוטין ואיכותית – גם על מסך מחשב גדול. זווית הצילום רחבה מאוד ועומדת על 170 מעלות. מצד אחד זה אומר שדה רחב וקליטה של הרבה מאוד מידע מהכביש, אולם מהצד השני כדי לקלוט פרטים מדויקים צריך להיות קרובים לאובייקט המצולם. כך או כך, ניתן בקלות לקרוא מספרים בלוחיות הרישוי של הרכבים שמסביב – כפי שניתן לראות בווידאו המצורף שצולם באמצעות המערכת.

חיישן לחץ אוויר וטמפרטורה - במקום פקק הוונטיל
חיישן לחץ אוויר וטמפרטורה – במקום פקק הוונטיל

בסיום ההקלטה מקבלים 2 סרטונים במקביל מאותה הנסיעה – אחד מהמצלמה הקדמית והשני מהאחורית, כשבתחתית הסרטון יש פס נתונים עם תאריך ושעה, וכן עם מהירות הנסיעה בכל רגע. אהבנו מאוד שהתאריך והשעה מתעדכנים באופן אוטומטי מתוך נתוני ה-GPS. פחות אהבנו של-GPS לוקח זמן רב – לפעמים 2 או 3 דקות – למצוא את המיקום ולהתחיל להזרים נתונים. כך או כך, ניתן לבחור אם נתוני התאריך, השעה והמהירות יוטבעו על הסרטון, או שלא. התקדמות מהמערכת הקודמת של החברה.

התפעול עצמו במהלך הנסיעה מתבצע מהמסך עצמו, או מהשלט החוטי שכאמור מותקן על הכידון (דרך השלט ישנן יותר פונקציות). כך למשל ניתן לבחור תצוגה מהמצלמה הקדמית או האחורית, וכן להפוך את התצוגה האחורית לתצוגת מראה. ניתן גם לבחור תצוגה כפולה, שבה יוצגו גם המצלמה הקדמית וגם האחורית, אולם זו מאבדת פרופורציות ונראית מעוותת. בנוסף, בתפריט ההגדרות ניתן לבחור את זמן הכיבוש של המסך בדקות, או להשאירו דלוק באופן קבוע.

על-ידי השלט החוטי ניתן להיכנס לתוך תפריטי מידע שונים. באחד מהם יש מצב 'מרוץ דראג', שבו יש את חמשת הזמנים הטובים שהושגו מ-0 ל-100 קמ"ש, כולל את המרחק שהאופנוע עבר בזמן הזה. פיצ'ר נחמד לשימוש חד-פעמי. תפריטי המידע החשובים יותר מתקבלים בלחיצה ארוכה על הכפתור השני, שבו ניתן לבחור בין מהירות רגעית, מיקום רגעי בקוארדינטות, מחשב דרך מצטבר ומתאפס הכולל מרחק, מהירות ממוצעת וזמן רכיבה, וכן מסך חשוב שמציג את לחץ האוויר בצמיגים ואת טמפרטורת הצמיגים – פיצ'ר חשוב ביותר לטעמנו, אשר חוסך את הצורך בבדיקת לחץ אוויר בצמיגים אחת לשבוע.

ההתרשמות שלנו מהמערכת היא חיובית ביותר, כשמדובר במוצר העשוי מחומרים איכותיים, ועושה רושם שמדובר במוצר שיחזיק מעמד זמן רב. את זאת אנחנו אומרים גם אחרי שימוש של שנה וחצי רצופה עם מוצר דומה של אותה החברה. בנוסף, כאמור, איכות הצילום ברמה גבוהה מאוד, כשניתן לשלוף פרטים מתוך הסרטונים.

מילה אחרונה על האפליקציה. זו בסיסית יותר מאפליקציות אחרות שהכרנו בעבר השייכות למצלמות דרך אחרות. מצד אחד זה אומר שהיא קלה יותר, תופסת פחות מקום וצורכת פחות משאבים. מצד שני, היא מאפשרת פעולות בסיסיות בלבד – צפייה בסרטונים מהמצלמה והורדתם לטלפון הנייד (כולל מיקום האופנוע על מפה בזמן אמת), הפעלת הצילום והפסקתו, וכן מספר הגדרות. זוהי תוספת טובה ושימושית לשליטה במערכת, כשבהגדרות השתמשנו פעם אחת עם תחילת השימוש, ולאחר מכן השתמשנו באפליקציה רק לצורך הורדת סרטונים ספציפיים אל תיקייה בטלפון הנייד באמצעות קישורית WiFi.

איכות צילום טובה וזווית רחבה של 170 מעלות
איכות צילום טובה וזווית רחבה של 170 מעלות

סיכום ועלויות

כמו שכבר כתבנו לא פעם בעבר – לדעתנו מצלמת דרך היא מוצר חובה לרוכבי דו-גלגלי. מצב הכבישים בישראל גובל בכאוס, ומצלמת דרך עשויה לעזור מאוד להוכיח אשמה במקרה וחלילה קרתה תאונה. בנוסף, לא פעם ראינו בתקשורת וברשתות החברתיות נהגים ורוכבים שחטפו דו"ח משטרה לא מוצדק, והתיעוד ממצלמת הדרך זיכה אותם מאותו הדו"ח.

מצלמת הדרך של SYS מדגם F4.5X היא מוצר טוב מאוד לטעמנו. היא מציעה איכות מוצר טובה מאוד ואיכות צילום מעולה, ובסופו של יום אלו התכונות החשובות ממצלמת דרך המחוברת לאופנוע באופן קבוע ומצלמת את כל מהלך הרכיבה. אולם בנוסף לאלו היא מציעה פיצ'רים שחלקם חשובים – החל ממסך בגודל "4.5 היושב על הכידון, דרך מחשב דרך ונתונים מצטברים ומתאפסים, ועד לחץ אוויר וטמפרטורה בצמיגים. למעשה, ה-F4.5X מרחיבה את טווח השימושים של מצלמות דרך ומתקדמת לעבר מחשב דרך אפטרמרקט.

מחירה של ה-V-SYS F4.5X במפרט המלא – הכולל מצלמות איכותיות בזווית של 170 מעלות וכן חיישני לחץ אוויר לטמפרטורה לצמיגים – עומד נכון להיום על כ-900 ש"ח (המשלוח ללא תשלום נוסף). במחיר הזה מקבלים מערכת תיעוד באיכות גבוהה, וכן את הפיצ'רים הנוספים של מחשב דרך, של תיעוד תאוצה ל-100 מטר ושל לחץ אוויר וטמפרטורה בצמיגים. רוכבים שאוהבים נתונים רבים יעריכו את הנתונים האלה, המוצגים על מסך שמותקן על הכידון. רוכבים שלא צריכים את הנתונים הללו יכולים להסתפק במצלמות הפשוטות יותר במחירים נמוכים יותר (כדוגמת ה-P6F של אותה החברה). כך או כך, התמורה לכסף לדעתנו טובה מאוד, ולמרות שהמערכת עדיין לא מושלמת (למשל זמן הקליטה של רכיב ה-GPS) – היא טובה מאוד, יעילה מאוד, וגם לא יקרה.

אם התלבטתם בעניין מצלמת דרך ומה שעצר בעדכם היה המחיר כאן בארץ – הרי שההתלבטות נגמרה. רכשו מצלמת דרך לאופנוע.

איכות גבוהה - גם בחושך
איכות גבוהה – גם בחושך

V-SYS-F4.5X-004

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Quad-Lock-18

ציוד במבחן: Quad Lock – תושבת לטלפון הנייד

מנשא הטלפון של Quad Lock מציע פטנט ייחודי לחיבור ולנעילת הטלפון לכידון, כולל בולם זעזועים, ויש גם מגוון אביזרים נלווים; מוצר איכותי ביותר, והמחיר בהתאם

4 תגובות

  1. Avatar

    השאלה הגדולה היא מה קורה כשתופס אותך שוטר ורואה שיש לך מצלמה
    אם הוא יראה את כל תכולת הסירטונים, יכול להיות שתקבל שלילה לכל החיים, במקום קנס על עבירה אחת

  2. Avatar
    פעם רכבתי

    אבל למה מסך? זה לא עוד משהו מיותר שגוזל תשומת לב מהרכיבה???

  3. Avatar

    תלוי על מה תופסים אותך. אפשר לקחת את הכרטיס של המצלמות אבל זה זה בדר"כ רק בעבירות חמורות. אם תפסו אותך אחרי מרדף או משהו בסגנון – אז כן. במקרה שיש דברים כאלה בתכנון שלך, אל תשים מצלמות.
    אם תפסו אותך על איזה שטות של קנס, לא נוגעים לך במצלמות.

  4. Avatar

    מותר לקחת לי את המצלמה ?
    באמת ?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן