דף הבית / ציוד / מבחני ציוד / ציוד במבחן: Machina – מתקני טלפון לכידון
Machina-Mobile-Stand-007

ציוד במבחן: Machina – מתקני טלפון לכידון

מעמדי הטלפון הנייד לכידון של Machina מציעים תפעול נוח, טעינה חוטית או אל-חוטית, מבנה קומפקטי ומוצר איכותי באופן כללי

  • יתרונות: מבנה וגודל, טעינה (חוטית או אל-חוטית), תפעול, התאמה לכל כידון ללא אביזרים נוספים, לא לוחץ על כפתורי הצד של הטלפון
  • חסרונות: ויברציות עלולות לעבור לטלפון
  • שורה תחתונה: מתקן איכותי לטלפון הסלולרי, עם תפעול נוח, שמאפשר טעינה בשניים מתוך שלושת הדגמים
  • מחירים: 179 ש"ח, 219 ש"ח, 295 ש"ח
  • יבואן: מטרו אביזרים
Machina - הדגם עם הטעינה האל-חוטית
Machina – הדגם עם הטעינה האל-חוטית

מה זה?

מטרו אביזרים החלה לייבא לאחרונה את מוצרי חברת Machina, המייצרת תושבות ומעמדים לטלפונים ניידים, כשיש בליין שלושה דגמים שמתחברים לכידון האופנוע או הקטנוע: הראשון בסיסי ללא טעינה, השני עם שקע USB לטעינת הטלפון, והשלישי עם טעינה אלחוטית.

להבדיל ממתקנים אחרים הנפוצים מאוד בשוק – כמו המתקן הנפוץ של RAM – המחזיקים את הטלפון על-ידי מערכת קפיצים, המתקנים של Machina מחזיקים את הטלפון על-ידי בורג ידני שמהדק את דפנות המתקן אל הטלפון הנייד. על פניו זה נראה מסורבל, אולם גילינו מהר שהתפעול הזה קל מאוד לשימוש, ויותר מזה – מאפשר להניח את הטלפון על המתקן, להדק אותו ולהוציא אותו – עם יד אחת בלבד.

המתקנים של Machina בנויים מתושבת אוניברסלית שיושבת על הכידון, ומהעריסה עצמה שבתוכה יושב הטלפון הנייד. החיבור בין שני החלקי מתבצע בעזרת כדורית, אשר ניתנת לכיוון זווית העריסה ומתהדקת על-ידי טבעת הידוק שמייצבת את העריסה למקומה. היתרון הוא שבתוך הערכה ישנם כל החלקים והמתאמים כדי להתרים את התושבת לכל דו-גלגלי – בחיבור לכידון, למראה או לפלסטיקה.

הערכה כוללת את כל מה שצריך כדי להתקין על כל דו-גלגלי
הערכה כוללת את כל מה שצריך כדי להתקין על כל דו-גלגלי

הדגם הבסיסי – M8-S – מציע תושבת לטלפון הנייד ללא חיבור לחשמל וללא טעינה. הוא עשוי מפלסטיק קשיח, עם פסי תמיכה לטלפון הנייד להורדת ויברציות, ועם בורג אלומיניום לכיוון רוחב התושבת והידוקה לטלפון הנייד.

דגם הביניים – M6-S – כבר מציע חיבור למצבר (כולל נתיך הגנה מובנה), שקע USB בהספק של 36W בתחתית התושבת, וכן מתג הפעלה מוגן למים. הוא עשוי מאלומיניום, והוא מחזיק את הטלפון הנייד ב-6 נקודות – כולל תמיכה לפינות התחתונות של הטלפון.

דגם הביניים עם הטעינה החוטית ושקע USB
דגם הביניים עם הטעינה החוטית ושקע USB

הדגם היוקרתי ביותר הוא ה-M9-S, כשהיתרון הגדול ביותר שלו הוא משטח טעינה אלחוטית בהספק של 15W. גם כאן יש מתג הפעלה מוגן למים, כשהתושבת עצמה עשויה מפלסטיק קשיח על-מנת לאפשר טעינה אלחוטית, ובורג הכיוון עשוי מאלומיניום.

שלוש הערכות אוניברסליות, ומתאימות לכל דו-גלגלי ללא הצורך לרכוש מתאמים נוספים כאלו ואחרים, כך שהמחיר לצרכן הוא המחיר הסופי.

הדגם הבסיסי - ללא טעינה
הדגם הבסיסי – ללא טעינה

תפעול וחוויית שימוש

ההתקנה על הכידון לקחה לנו דקות בודדות, שכן כל מה שהיה צריך זה להתקין את תושבת הכידון עם התותב המתאים ולהדק בורג עם מפתח האלן המצורף לערכה. על התושבת לכידון התקנו את העריסה בעזרת המפרק הכדורי, והידקנו את טבעת ההידוק כך שהעריסה תהיה בזווית המתאימה.

ההתקנה של הדגמים עם הטעינה – האל-חוטית או עם שקע ה-USB – דורשת חיבור כבל אל מצבר האופנוע. באופנוע שעליו התקנו את הערכה (ימאהה טרייסר 700) לא היה צורך לפרק שום חלק על מנת להגיע אל המצבר, שכן ישנה גישה לכל אורך החיווט – כולל מתחת למיכל הדלק – עד למצבר שיושב מתחת למושב. כלים אחרים עלולים לדרוש פירוק פלסטיקה או מיכל דלק – ופעולת הפירוק וההרכבה עלולה לקחת זמן עבודה. ההתקנה על המצבר פשוטה וקלה, שכן הכבל מגיע עם צמד סופיות פתוחות כך שלא צריך לפתוח את כל הבורג על המצבר, אלא רק לשחרר אותו מעט, להכניס את הסופית ולהדק בחזרה. לטעמנו, רוב הרוכבים על רוב הכלים יכולים להתקין בעצמם את הערכה – כולל את החיבור לחשמל.

התקנת התושבת על הכידון
התקנת התושבת על הכידון

התפעול, כאמור, נוח מאוד. כיוון רוחב התושבת לרוחב הטלפון מתבצע פעם אחת בעזרת בורג הכיוון. כעת בכל פעם שמניחים את הטלפון על העריסה מהדקים את הבורג כסיבוב וחצי עד שאינו יכול לזוז או להתנתק מהתושבת. גם בפתיחה – סיבוב וחצי של הבורג הידני מאפשר לשלוף את הטלפון. היתרון הגדול – התפעול מתבצע ביד אחת. יתרון נוסף – אין חלקים שלוחצים על כפתורי עוצמת השמע או ההפעלה והכיבוי של הטלפון.

הטעינה האל-חוטית יעילה למדי, אולם היא איננה מתאימה לכל טלפון. כך למשל, על אחד הטלפונים שלנו מותקנת בגבו מדבקת מתכת שמתמגנטת למעמד מגנטי ברכב. במקרה הזה היו בעיות בטעינה האל-חוטית. טלפון אחר, עם גב נקי, הוטען מ-70% ל-100% תוך כ-45 דקות – וזאת אף על פי שהיה עם כיסוי. מצאנו שהטעינה האל-חוטית יעילה מאוד למי שנמצא זמן רב על הדו-גלגלי עם מסך טלפון דולק – כמו למשל שליחים שמשתמשים באפליקציות ניווט. היתרון, כאמור, שאין צורך לחבר אל הטלפון כבל חשמל מסורבל או לנתק אותו. ברגע שמניחים את הטלפון על העריסה – הטעינה מתחילה. ניתן גם לנתק את הטעינה על-ידי כיבוי מתג ההפעלה בגב העריסה.

Machina-Mobile-Stand-010

סיכום ועלויות

המתקנים של Machina מביאים לתחום של מתקני הכידון לטלפונים סלולריים גישה חדשה. הם קטנים וקומפקטיים – לא בולטים לגובה מהכידון, הם אסתטיים, הם מיוצרים באופן איכותי, והם מציעים תפעול נוח ביד אחת. בנוסף, הדגם היוקרתי בעל הטעינה האל-חוטית מציע נוחות גבוהה וטעינה – היעילה במיוחד למי שמבלה זמן רב על האופנוע או הקטנוע. יתרון חשוב נוסף הוא ההתאמה לכל כלי דו-גלגלי כבר עם הערכה המקורית, כך שלא צריך לרכוש מתאמים או חלקים נוספים.

מאידך, המבנה הקשיח עלול להעביר ויברציות וזעזועים אל הטלפון. בתקופה שבה רכבנו עם המתקן לא קרה כלום לטלפון הנייד, אולם באופן כללי מעמדי טלפון לכידון אשר אינם מבודדים מוויברציות עלולים לגרום לנזקים לטלפון לאורך זמן.

במחירים של 179 ש"ח לדגם הבסיסי, 219 ש"ח לדגם הביניים עם שקע ה-USB ו-295 ש"ח לדגם הבכיר עם הטעינה האל-חוטית – מדובר לדעתנו בעסקה טובה למוצר טוב.

נזהיר ונבקש מציבור הרוכבים שלא להשתמש בטלפון הנייד בזמן רכיבה – גם אם הוא יושב על מתקן ייעודי לכידון. 

כך זה נראה על קטנוע (במקרה הזה - ימאהה טימקס 530)
כך זה נראה על קטנוע (במקרה הזה – ימאהה טימקס 530)
החלק האחורי - כולל מתג ההפעלה וטבעת ההידוק למפרק הכדורי
החלק האחורי – כולל מתג ההפעלה וטבעת ההידוק למפרק הכדורי
מהצד - כולל נורת ה-LED לאינדיקציה שהטעינה האל-חוטית מופעלת
מהצד – כולל נורת ה-LED לאינדיקציה שהטעינה האל-חוטית מופעלת
ההידוק עם הבורג הידני - פתרון מעולה שמאפשר עבודה עם יד אחת
ההידוק עם הבורג הידני – פתרון מעולה שמאפשר עבודה עם יד אחת

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

INNOVV H5 (5)

ציוד במבחן: מצלמת דרך ואקסטרים INNOVV H5 לקסדה

ה-H5 החדשה של INNOVV היא מצלמת דרך ואקסטרים באיכות גבוהה, עם מייצב איכותי ובממדים קומפקטיים ומשקל נמוך; הגרסה הישראלית עם 2 סוללות; ציוד במבחן

2 תגובות

  1. Avatar

    או את אותו המוצר עם הטעינה בפחות מ 100 שח
    shorturl.at/kswD9

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן