קוואסאקי חושפת את ה-ZX-10R החדש לשנת 2016 – אופנוע שאליו זלגו לא מעט טכנולוגיות ויכולות מאופנועי הסופרבייק של החברה שזה עתה לקחה אליפות סופרבייק עם הרוכב הבריטי ג'ונתן ראיי. זוהי קפיצת מדרגה משמעותית ל-ZX-10, שהעדכון המשמעותי האחרון שלו היה ב-2012.
ראשית טופל המנוע, ועל ידי שיפורים כאלה ואחרים הוא מוציא כעת לא פחות מ-207 כ"ס עם מערכת הראם-אייר (סביב 200 כ"ס בלי אפקט הראם-אייר), בנוסף למומנט טוב יותר בסל"ד נמוך ובינוני. כל זה על 206 ק"ג רטובים, כולל מערכת ABS. פרט לכך יש גם שיפורים בשלדה, בבולמים, בחישוקים, בבלמים ובאלקטרוניקה.
שיפור חשוב השנה מגיע בחבילת האלקטרוניקה – ה-ZX-10R מקבל את כל החבילה שיש לקוואסאקי להציע: ABS למרוצים, בקרת אחיזה, בקרת זינוק, בקרת בלימת מנוע, וקוויקשיפטר.
השינויים שנעשו במנוע
- גל ארכובה חדש, קל יותר
- גל איזון חדש
- בוכנות בעיצוב חדש, קלות יותר
- סל"ד מקסימלי גבוה יותר (ומכאן העלייה בהספק המקסימלי)
- שינויים בראש מנוע – שסתומי טיטניום גדולים יותר, סעפות יניקה ופליטה מוחלקות לזרימת אוויר חלקה יותר
- תיבת אוויר חדשה – גדולה ב-25% בנפח ומאפשרת מסנן הגדול בשטחו ב-60%
- מערכת פליטה חדשה
השיפורים שקיבלה השלדה ומכלוליה
- זרוע אחורית חדשה, קשיחה וארוכה יותר (בסיס גלגלים ארוך יותר)
- קליפרים של ברמבו מדגם M50 מלפנים
- הקארטרידג'ים בבולמים הקדמיים של שוואה (עם תאי האוויר הנפרדים) שופרו
- משכך היגוי חדש