בחודשים האחרונים שחררו כמה יצרניות קסדות מהמובילות כמה דגמים משודרגים ומעניינים, שבהחלט היינו שמחים לשים על הראש. הנה רשימה של ה-5 המובילות והשדרוגים שהן קיבלו ל-2016. הכינו את ריפודי הלחיים.
Arai RX7V
קסדת הדגל של אראי המיועדת למסלול ורכיבות ספורטיביות קיבלה שדרוג ולמעשה מחליפה את ה-RX7GP. השנה היא כוללת מנוף מסיבי יותר לסגירה ופתיחת המשקף, וכונס אוויר בראש הקסדה רחב וארוך יותר, כשתפקידו לעזור בנידוף אוויר חם ולשפר אווירודינמיות במהירות גבוהה. למרות שהצורה החיצונית של הקסדה דומה, היא קלה יותר ב-30 גרם, והבד הפנימי הוא מסוג אנטיבקטריאלי ומנדף זיעה. היא צפויה לעלות כ-5,000 ש"ח בארץ.
Shuberth SR2
גרסה משודרגת ל-SR1, קסדת המרוצים הראשונה של שוברט. אין הרבה שינויים לעומת הגרסה המקורית, אבל יש יותר מידות, היא יותר אווירודינמית ומותאמת למהירויות גבוהות, וכן יותר מאווררת. הקסדה מותאמת במיוחד למרוצים ול-Tearoffs – פחות רלוונטי לארצנו חסרת המסלול. גם השוברט הזו צפויה לעלות כ-5,000 ש"ח בארץ.
Shuberth E1
לראשונה משוברט – קסדת דו"ש עם אפשרות לפתיחה קדמית. לטענת החברה, הקסדה מותאמת אווירודינמית גם לרכיבת כביש. ניתן להסיר את מגן השמש, או לרכב איתה כקסדת 3/4. בנוסף, קל מאוד להוריד ולהסיר את המשקף עצמו והחברה מציינת שהריפודים הפנימיים פריקים לחלוטין. אבולוציה נוספת לקסדות הדו"ש הפופולריות.
Shoei X-Spirit 3
היצרנית היפנית משחררת את קסדת המרוצים החדשה שלה – הדור השלישי של ה-X-Spirit, שמחליף את ה-2. בעזרת הניסיון שנצבר ב-MotoGP, ה-X-Spirit 3 מקבלת עיצוב עם אווירודינמיות משופרת, המותאם למהירויות של מעל 300 קמ"ש. המעטפת בעיצוב החדש מותאמת לרכיבה עם נטייה חזקה קדימה – בתנוחת רכיבה של מרוץ על אופנוע ספורט. בנוסף לאווירודינמיות, הקסדה החדשה מאווררת יותר עם שפע פתחים. את הקסדה נבחר לקדם לא אחר מאשר מארק מרקז, וגם ה-X-Spirit 3 צפויה לדגדג את ה-5,000 ש"ח לצביעת רפליקה, וכמה מאות שקלים פחות לצביעה חלקה.
HJC RPHA 11
הקסדה הפופולרית של HJC מקבלת מקצה שדרוגים – שיפור האווירודינמיות על ידי שינוי הצורה החיצונית של הקסדה, תוך הפחתת רעשים על ידי הקטנת הספוילר האחורי. מערכת אוורור חדשה שמזרימה יותר אוויר ופתח נוסף במצח. מחירה בארץ צפוי לעמוד על כ-2,000 ש"ח.
חמש אלף שקל קארל… איזה חזירות..
זה בדיוק טיסה לאירופה פלוס קסדה