הכתובת הייתה על הקיר: לאור הבליץ והרצף של 9 ניצחונות מתוך 9 מרוצים של רוכב דוקאטי בסופרבייק העולמי, אלווארו באוטיסטה – מנועו של הפניגאלה V4R יוגבל בסל"ד.
על מנת לאזן את הכוחות בשדה ולצמצם את הפערים, ב-FIM הודיעו שמנועי דוקאטי יוגבלו ב- 250 סל"ד, כלומר סיבובי המנוע של הפניגאלה V4R מאושרים עד ל-16,100 סל"ד במקום 16,350 סל"ד עד כה. ההגבלה תקבל תוקף החל ממחר – סופ"ש המרוצים באסן, הולנד.
הגבלה נוספת שדוקאטי קיבלו, ובהקשר זה גם קוואסאקי – לאור הצלחתו של האלוף (היוצא?) ג'ונתן ראיי – הוא השימוש, עד סוף העונה, בתצורת המנוע המקורי בו התחילו את העונה. לכל קבוצה יש את האפשרות להציג שיפורי מנוע פעם אחת במהלך השנה. שתי הקבוצות, כאמור, ימשיכו עם מה שהתחילו בו את העונה.
הונדה, לעומת זאת, קיבלו אישור להעלות את תקרת הסל"ד בעוד 500 סיבובים – עד 15,050 סל"ד במנוע ה-CBR1000RR שלהם. בהונדה מתקשים מאוד העונה, ותוצאותיהם – 21 נקודות באליפות היצרנים לעומת 186 של דוקאטי – מראות את זה. רוכב הונדה המוביל, לאון קאמייר, ממוקם כעת רק במקום ה-14 בטבלת הרוכבים.
בדוקאטי, שכבר קיבלו התרעה מראש לנושא, בחנו בשבועיים האחרונים את המנועים עם ההגבלה, כך שאנו לא צופים שינויים לרעה מבחינת המהירות או התוצאות. לדעתנו בהונדה כן יצליחו למצוא קצת יותר מהירות עכשיו, ולטובתנו הצופים נראה קצת יותר אקשן.
חבל גם שאם כל הנסיונות שה SBK יהיה מבוסס סדרתי שוב מרשים לדוקאטי להוציא דגמי R בודדים לרישום שאין להם הרבה במשותף עם הדגמים הרגילים
ההספקים משמעותיים כ"כ בין ה R לדגם הרגיל או S?
רגיל / S = מנוע 1100 עם 211 כ"ס
R = מנוע 1000 עם 217 כ"ס אבל בסל"ד הרבה יותר גבוה ולפני הקיט מרוצים.
בנוסף שלדה שונה, פיירינג שונה…