דף הבית / חדשות / הרפורמה בהטבות מס על מערכות בטיחות תתעכב
300-350cc-Scooters-Comp-125

הרפורמה בהטבות מס על מערכות בטיחות תתעכב

בדיון בוועדת הכספים אתמול הוחלט על חלוקת הרפורמה ל-3 פעימות ועיכובן בחצי שנה; הוועדה דרשה מהאוצר להכין תכנית להורדת מיסוי לכלים קטנים ובינוניים

בדיון בוועדת הכספים שהתקיים אתמול הוחלט: הרפורמה בהטבות מס הקנייה לדו-גלגלי תתעכב. זהו הישג קטן שעשוי למנוע עליית מחירי אופנועים וקטנועים בנפחים קטנים ובינוניים – לפחות לתקופה הקרובה, שבה ניתן יהיה להילחם כנגד ההחלטה החד-צדדית של האוצר ולמנוע את העליות הצפויות.

כזכור, באמצע חודש יולי חתם שר האוצר משה כחלון על צו של רשות המסים המאשר רפורמה בהטבות מס הקנייה לאופנועים וקטנועים. עיקרי הרפורמה: הטבת המס על מערכת ABS תבוטל (בפעימות) לכלים בנפח של מעל 125 סמ"ק, וגם ההטבה על תלת-גלגלי תקטן משמעותית. מאידך, יינתנו הטבות מס קנייה על מערכות כמו משכך היגוי, בקרת יציבות, בקרת אחיזה ומערכת בלמים משולבת – כלומר לכלים גדולים ויקרים המצוידים במערכות אלו. התכנית ייקרה בפועל את האופנועים והקטנועים הקטנים, למרות הבטחות האוצר שמחיריהם דווקא ירדו.

בתחילת ספטמבר הופעלה הפעימה הראשונה, ואתמול בוועדת הכספים הצליחו הח"כים לדחות את יישום הפעימה השנייה לתחילת שנת 2020. המשמעות היא שתקופה הקרובה מחירי הדו-גלגלי לא יתייקרו מעבר למה שעלו בפעימה הראשונה בשל העלאת מס הקנייה (למעשה ביטוח הטבת מס הקנייה).

במקביל התחייבו נציגי רשות המסים להביא לוועדת הכספים תכנית שתאפשר הורדת מחירים של כלים קטנים ובינוניים לרישיונות נהיגה A1 ו-A2 – כפי שוועדת הכספים כבר דרשה בעבר מרשות המסים, אך זו האחרונה לא סיפקה את התכנית.

"לא נסכים בשום פנים ואופן להעלאת מסים על הדו-גלגלי", אמר ח"כ משה גפני יו"ר הוועדה, והוסיף: "סיכמנו בדיונים קודמים שתהייה הפחתה לכלים הבינוניים. אני סומך עליכם שתבואו עם ההשלכות ועם ההתפתחויות סביב אביזרי הבטיחות, ולאחר מכן נשקול את הצעדים לגבי ההמשך. אי אפשר מצד אחד לומר שאופנועים הם הפתרון למצוקת הפקקים והחניה, ומצד שני למנוע את הפתרון".

ח"כ מיקי לוי תקף את נציגי רשות המסים, בראשות המשנה למנהל הרשות מירי סביון, על כך שהביאו לאישור הוועדה את צו המס החדש פחות משבוע לפני פקיעת הצו הזמני עליו חתם שר האוצר משה כחלון: "למה תמיד אתם צריכים להביא את הצווים רגע לפני שהם פוקעים?! כדי לגרום לנו לאשר, אחרת המצב יחזור לעלויות המקוריות? קראנו לכם להביא להפחתה עבור הכלים הבינוניים, תביאו אותה". ב"העלויות המקוריות" מתכוון ח"כ לוי למס הקנייה שהיה נהוג לפני הרפורמה של 2015, שבמסגרתו אופנועים שילמו מס קנייה של 72%, ואילו קטנועים שילמו 40%. נכון להיום המס דיפרנציאלי, לפי נפח והספק, כשקטנועי A1 משלמים 25% מס קנייה.

נמשיך לעדכן.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

2 תגובות

  1. Avatar

    שנת 2019: הרפורמה בהטבות מס על מערכות בטיחות תדחה
    שנת 2020: הרפורמה בהטבות מס על מערכות בטיחות תבוטל
    שנת 2021: ישראל זוכה בתואר "המדינה הכי הכי, אחי"

  2. Avatar

    מתי יסדרו סוף סוף את מדרגת הביטוח??
    היום רוב הכלים 300 סמק ולא 250 כמו פעם

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן