חברת בטא מציגה את גרסאות הקצה של דגמי האנדורו RR של 2022, עם קורלציה לשיפורים שהוצגו על פני שמונת דגמי האנדורו ותוספת של בקרת אחיזה בדגמי הארבע פעימות.
לשנת 2022 שיפרו בבטא את ליין דגמי האנדורו RR. כנהוג, האיטלקים מציגים בנפרד גם את ליין דגמי הרייסינג, שנבדלים מדגמי האנדורו ומיועדים בעיקר למתחרים או לרוכבים ברמה מקצועית. הדגמים מתבססים על דגמי אליפות האנדורו העולמית המוצלחים של סטיב הולקומב ובראד פרימן. דגמי הרייסינג ממשיכים עם סדרת המנועים המוכרת ומוצעים ב-8 דגמים: 2 פעימות בנפחים 125, 200, 250, ו-300 סמ"ק, ו-4 פעימות בנפחים 350, 390, 430 ו-480 סמ"ק.
התוספת החדשה והעיקרית היא בקרת אחיזה לדגמי הארבע פעימות, שלמעשה מדובר על כפתור הממוקם לפני מיכל הדלק, על ראש ההיגוי, ומשנה את מיפוי המנוע בתנאי אחיזה ירודה.
דגמי הרייסינג מגיעים עם בולמי תא סגור של קאיאבה AOS בקוטר 48 מ"מ מלפנים, המותאמים ספציפית לדגמי ה-RR. מאחור יש את בולם ה-ZF בקוטר 46 מ"מ מדגמים קודמים, אך עם כוונון מעודכן לשנת 2022 שנועד לאפשר שיכוך מיטבי בטווח רחב ביותר של טמפרטורות עבודה, כשזהו אותו בולם מגרסת המרוצים.
בקורלציה לדגמי ה-RR, מנוע גרסת ה-300 סמ"ק הדו-פעימתי מתחדש לגמרי עם צילינדר בעל קוטר קדח גדול יותר, בוכנה חדשה ושסתום כוח חדש. בנוסף, גל הארכובה חדש עבור מהלך הבוכנה הקצר יותר. יש גם משתיק בעל קוטר קטן יותר לשיפור הנשימה בסל"ד גבוה. דגמי ה-300 וה-250 מקבלים מצמד חדש עם קפיצים חדשים – כמו כל דגמי הארבע פעימות. ה-125 סמ"ק מקבל צילינדר ושסתום כוח חדשים.
בנוסף בגרסאות הרייסינג:
- על מנת לחסוך משקל בטא ממשיכה בגישת ה-Premix של תערובת הדלק והשמן. נתון זה עוזר להפחית מעט במשקל לעומת דגמי ה-RR. בכל מקרה, למעט בגרסת ה-125 סמ"ק, ניתן להוסיף את מערבל השמן בתוספת מחיר.
- מנגנון שחרור מהיר לגלגל הקדמי.
- מגני ידיים מחוזקים מתוצרת Vertigo בצביעה אדומה.
- גלגל שיניים אחורי עם ליבת אלומיניום.
- רגליות רוכב מורחבות מאלומיניום מושחר.
- מגן שרשרת בצבע אדום.
- מכסי נוזלים בצבע אדום.
- מושב מרוצים בצבע כחול עם כיס.
- צמיגי מצלר SIX DAYS.
- גרפיקת Racing עדכנית ומדבקות חישוקים בצבע אדום.
דגמי ה-RR Racing יהיו זמינים לקהל החל מחודש אוקטובר 2021, והם צפויים להגיע לישראל.