דף הבית / חדשות / הונדה: סוף הדרך של ה-CB1100 מקורר האוויר
CB1100 FINAL

הונדה: סוף הדרך של ה-CB1100 מקורר האוויר

הונדה הציגה תמונת טיזר לגרסאות אחרונות של ה-CB1100EX וה-CB1100RS שיירדו מפס הייצור לאחר 14 שנים

תמונת טיזר של הונדה הגדירה שתי גרסאות FINAL EDITION לצמד דגמי הרטרו של ה-CB1100, שכבר לא יכולים לעמוד בתקנות הנוכחיות.

ההונדה CB1100 הוצג בשנת 2007 כנייקד מודרני עם עיצוב שנלקח משנות ה-70 ודגמי ה-CB של פעם. המנוע עם ארבעת הצילינדרים קורר על-ידי אוויר ושמן. בשנת 2013 היה עדכון קל, ועוד אחד בשנת 2016, שם התווספה לגרסת ה-EX הקיימת גם גרסת RS ברוח אופנועי הקפה רייסר ועם שיפורים רבים.

הגרסה הנוכחית של ה-CB1100EX מעודכנת לתקנות יורו 4, שלא רלוונטית יותר. בהונדה בנו מחדש את הראש של מנוע ה-4 צילינדרים בן 1,140 הסמ"ק, בעיקר בפתחי היניקה והפליטה, והוסיפו למנוע קלאץ' מחליק. בנוסף, הורכבו חישוקי שפיצים חדשים בקוטר "18 עם צמיגים רדיאליים במידות 110/80 ו-140/70, וכן בולמים חדשים של שוואה עם כיוון עומס קפיץ. יש כמובן מערכת ABS כסטנדרט, ובמסגרת מתיחת האחרונה ה-EX קיבל גם פנסי LED. המשקל המלא עומד על 255 ק"ג, ההספק 90 כ"ס ב-7,500 סל"ד, והמומנט המקסימלי עומד על 9.3 קג"מ ב-5,500 סל"ד.

דגם ה-CB1100RS מגיע עם מנוע ושלדה זהים לאלו של ה-EX, אולם הבולמים משופרים משמעותית. מלפנים יש מזלג קונבנציונלי של שוואה מדגם SDBV (ר"ת Showa Dual Bending Valve – שסתום דו-ערוצי לשיכוך כיווץ והחזרה) בקוטר 43 מ"מ, ומאחור צמד בולמים מתכווננים של שוואה עם מיכל גז חיצוני. החישוקים יצוקים בקוטר "17, ועליהם מולבשים צמיגי ספורט תיור רדיאליים במידות ספורטיביות – 120/70 ו-180/55, כך שמבחר הצמיגים הספורטיביים הוא עצום. הבלמים הקדמיים של טוקיקו, עם קליפרים רדיאליים בשרניים, ושאר המפרט זהה לזה של ה-EX, למעט המשקל שעומד על 252 ק"ג רטובים.

כאמור, שני הדגמים שנמכרו במדינות מסוימות באירופה יזכו לגרסה אחרונה, שתסגור את המסך על הדגם הרטרו החביב. בהונדה טרם חשפו פרטים, ואנו מצפים לשמוע מהם בתקופה הקרובה.

CB1100 FINAL

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Kawasaki ZZ-R1100 99

נוסטלגיה: קוואסאקי ZZR1100 – טיל שיוט

הקוואסאקי ZZR1100 היה טיל יבשתי בשנות ה-90, ותקופה מסוימת גם היה האופנוע הסדרתי המהיר ביותר בעולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO