בהוסקוורנה מציגים את הסווארטפילן 801 – שהוא גם אופנוע הכביש הגדול ביותר בהיצע היצרנית וגם נייקד מעוצב ברוח המשפחה.
ההוסקוורנה ויטפילן וסווארטפילן (בשוודית – חץ לבן וחץ שחור בהתאמה) משתמשים בפלטפורמות מכאניות קיימות מבית ק.ט.מ, ועליהן עבודת גוף חדשה ברוח אחרת לחלוטין. אנחנו מכירים את משפחת ה-401 על בסיס ה-390 דיוק (בקרוב מבחן לגרסת ה-401 החדשה כאן בפול גז) ואת ה-701 על בסיס ה-690 דיוק. כעת חושפים בהוסקוורנה את הסווארטפילן 801.
כבר ציינו לפני כשבועיים בהצגת גרסת האבטיפוס, שבהוסקוורנה בוחרים להתבסס על גרסת ה-790 של הדיוק עם פלטפורמה מעט ישנה יותר ולא על ה-890 דיוק המודרני יותר. השיקולים הם כלכליים בעיקרם, על-מנת להוזיל את העלויות ככל שניתן וכדי לייצר אופנוע נגיש יותר לרכישה. נקבל כאן מנוע טווין מקבילי בנפח של 799 סמ"ק עם 105 כ"ס ו-8.86 קג"מ. שאר המכלולים כוללים מערכת בולמים של WP מדגם APEX עם אפשרויות כיול ומהלך גלגל של 140 מ"מ, מערכת בלמים של ברמבו עם קליפרים רדיאליים, דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ וצמיגי פירלי MT60 RS במידות 120/70 ו-180/55. המשקל המוצהר עומד על 181 ק"ג, כשיש מיכל דלק המכיל 14 ליטרים של נוזל.
תפריט האלקטרוניקה כולל מצערות חשמליות עם מצבי רכיבה, בקרת אחיזה להטיה, מערכת ABS להטיה כולל מצב סופרמוטו שמבטל ABS על הגלגל האחורי, קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת ווילי, מסך TFT צבעוני בגודל 5″ ופנסי LED היקפיים. כחבילה אופציונאלית ניתן להוסיף בקרת אחיזה ב-10 מצבים הכוללים גם ניתוק מלא, בקרת ווילי ב-5 מצבים, ניהול בלימת מנוע ובקרת שיוט.
בהוסקוורנה שמים דגש על העיצוב, כשהסווארטפילן 801 נאמן לקו העיצובי של משפחת הסווארטפילן, עם עיצוב רטרו-מודרני ייחודי ברוח החדשה של מותג הוסקוורנה תחת הבעלות של חברת ק.ט.מ.
ההוסקוורנה סווארטפילן 801 צפוי להגיע לישראל, כאשר מחיר רשמי טרם פורסם בארץ או בעולם, אך לדעתנו הוא יהיה באזור של ה-890 דיוק הרגיל (ולא גרסת ה-R), כלומר מתחת ל-80 אלף ש"ח.
חשיפת גרסת הייצור של הסווארטפילן 801 בהשקה לעיתונות של הסווארטפילן 401 והוויטפילן 401 לפני 3 שבועות במלגה: