ליגל אופנועים, יבואנית אופנועי דוקאטי לישראל, מודיעה על הגעתו לישראל של המולטיסטראדה V4 בשלוש גרסאות, לאחר שקיבל רענון מסיבי לשנת 2025 עם מתיחת פנים עיצובית, עדכוני אלקטרוניקה ושינויים נוספים.
המולטיסטראדה V4 המצליח של דוקאטי הוצג בנובמבר 2020 והגיע אלינו מעט אחרי (המבחן המלא בקישור). האדוונצ'ר פריומיום הוא הדור הרביעי של משפחת המולטיסטראדה הוותיקה של דוקאטי, כשלראשונה בדוקאטי יש שימוש במנוע V4 חדש לגמרי וללא מערכת דזמו לשסתומים. מאז הצגתו הדגם מככב בראש רשימת הדגמים הנמכרים של החברה מבולוניה.

לקראת שנת 2022 המולטיסטראדה עבר עדכון קל שכלל עדכוני אלקטרוניקה לבולמים החשמליים הסמי-אקטיביים המאפשרים להוריד את הגובה באופן אוטומטי. גרסאות נוספות במשפחה הן הפייקס פיק הספורטיבי יותר עם חישוקים במידות ספורטיביות, בולמים חשמליים סמי-אקטיביים ספורטיביים, בלמים מתקדמים, שלדה עם גיאומטריה שונה, קרבון, והרבה אלקטרוניקה, ה-V4 ראלי עם יותר יכולות תיור ויותר יכולות שטח, הגרנד טור עם אבזור נוסף לאחסון, נראות ונוחות, וה-RS כגרסת קצה ספורטיבית של המולטיסטראדה V4 עם מנוע הפניגאלה V4, משקל נמוך, אלקטרוניקת סופרבייק ותג מחיר של מעל ל-300 אלף ש"ח בישראל.
לשנת 2025 המולטיסטראדה V4 קיבל עדכון נוסף שמתחיל בעיצוב חזית רענן ואגרסיבי יותר, שגם מתחבר לעיצוב של הפניגאלה V4 החדש. הפנסים עצמם שופרו, עיצוב המפלט חדש, ויש אפשרות לבחור בין שלוש צביעות וגרפיקה שונות. יחידת האלקטרוניקה שודרגה גם היא ומוסיפה התראה חדשה נגד התנגשות ומערכת DVO (ר"ת Ducati Vehicle Observer) שמשתמשת ב-70 חיישנים ומשפרת את החדות של הבקרות השונות, כמו לדוגמת ה-ABS להטיה, בקרת האחיזה להטיה ועוד. מערכת ניהול המנוע מקבלת מצב חמישי – גשם – אשר מגביל את הספק המנוע ל-114 כ"ס. מצב האנדורו כויל מחדש בגרסת 2025. התווספה גם האפשרות לבחור בין 3 דרגות בבקרת בלימת המנוע.
מנוע ה-V4 גרנטוריזמו נשאר כמעט ללא שינוי. הנפח עומד על 1,158 סמ"ק, והוא מפיק 170 כ"ס ב-10,500 סל"ד ו-12.7 קג"מ ב-8,750 סל"ד. לשנת 2025 הוא מקבל את עדכוני יורו 5+ המתחייבים, ותצרוכת הדלק שופרה בכ-6%, כאשר גם הצילינדרים האחוריים מתנתקים כשהעומס על המנוע נמוך.
השלדה והבולמים זהים, למעט חיבור גבוה במ"מ אחד של הזרוע האחורית לשלדה, על-מנת למתן את שקיעת הגלגל האחורי בעומס גבוה. ניתן לכייל עוד יותר את עומס הקפיץ בבולם האחורי, וכסטנדרט בשתי הגרסאות יש את מערכת ה-'Minimum Preload' (מינימום עומס קפיץ) – המאפשרת להנמיך את גובה המושב במהירויות נמוכות ובעמידה, זאת על-מנת להוריד את מרכז הכובד בכדי לאפשר לרוכב יותר בטחון ולהקל על הנחת רגל בכביש או בשטח במצב עמידה.
במקביל הוצגה גם גרסת הפייקס פיק – שגם מגיעה לישראל – שקיבלה את אותם השינויים של הגרסאות ה'רגילות'. זאת מוגדרת כגרסת הספורט של המוליטסטראדה V4. לפייקס פיק חישוקים במידות ספורטיביות, בולמים חשמליים סמי-אקטיביים ספורטיביים, בלמים מתקדמים, שלדה עם גיאומטריה שונה, קרבון, ואף יותר אלקטרוניקה.
לפייקס פיק, שהוצגה בשנת 2021, חישוקי 17″ וצמיגי כביש ספורטיביים של פירלי מדגם דיאבלו רוסו IV במידות 120/70 מלפנים ו-190/55 מאחור. הם מורכבים על חישוקי אלומיניום מבית מרקזיני הקלים ב-2.7 ק"ג. הזרוע אחורית בפייקס פיק היא חד-צידית, מערכת הבלמים היא של ברמבו מדגם M50 Stylema עם דיסקים קדמיים בקוטר 330 מ"מ (10 מ"מ יותר מהדגם הרגיל). הבולמים הם סמי-אקטיביים חשמליים של אוהלינס עם מזלג הפוך כמובן בקוטר 48 מ"מ ובולם TTX36 מאחור. שניהם בעלי מהלך גלגל של 170 מ"מ. בסיס הגלגלים גדל ל-1,595 מ"מ (לעומת 1,567 מ"מ), זווית ההיגוי קטנה יותר, הכידון נמוך וצר יותר ורגליות הרוכב ממוקמות גבוה ואחורה לעומת הגרסה הרגילה – הכל על מנת למקם את הרוכב בתנוחה קרבית יותר. המשקל עומד על 214 ק"ג (לעומת 218 ק"ג).
המחירים:
- דוקאטי מולטיסטראדה V4 – מחיר 166,590 ש"ח
- דוקאטי מולטיסטראדה V4S – מחיר 199,590 ש"ח
- דוקאטי מולטיסטראדה V4 פייקס פיק – מחיר 256,590 ש"ח
