עידן חדש לאופנועי זירו החשמליים בישראל: מטרו מוטור החלה את מכירת אופנועי זירו בשישי האחרון. בחמישי בערב נערך בתל-אביב אירוע השקה מיוחד לבעלי זירו הנוכחיים, שבו הוצגו הדגמים החדשים ובראשם ה-SR/F הכל-חדש.
אופנועי זירו האמריקאיים מיובאים ארצה החל משנת 2014 על-ידי חברת אוטו לי חשמל, שמייבאת בין היתר את המותג החשמלי בולטאקו ומותגים חשמליים נוספים. ב-2018 אל תוך 2019 התגלעו חילוקי דעות מהותיים בין היבואן המקומי לבין חברת זירו העולמית, וזו האחרונה הודיעה רשמית בתחילת 2019 כי ההתקשרות עם חברת אוטו לי חשמל הופסקה וכי זו האחרונה אינה יבואנית זירו לישראל. מ-2014 ועד כה נמכרו בישראל 167 אופנועים של זירו מדגמים שונים. כפי שחשפנו כבר בחודש אפריל 2019 – מטרו היא היבואנית החדשה של אופנועי זירו. אישור רשמי למהלך קיבלנו בחודש יולי 2019.
לקוחות זירו הישראלים נותרו אפוא ללא בית לאופנוע שברשותם, מה שאומר שהם לא יכלו לקבל שירות – על אחת כמה וכמה כשמדובר היה בשירות מהותי כמו מנועים חשמליים או סוללות. במטרו, בהחלטה אסטרטגית, העדיפו בשלב הראשון לטפל בכל הלקוחות הקיימים של זירו שהגיעו מהיבואן הקודם, ורק לאחר מכן להשיק את הכלים לקהל הרחב, וזאת על-מנת לבנות אמון ומערכת יחסים בין רוכבי המותג לבין היבואן החדש. לפי מטרו, בחודשים האחרונים טופלו במסגרת האחריות כ-70 אופנועים של זירו שהגיעו ארצה דרך היבואן הקודם, ורק לאחר שכל הכלים טופלו התפנו במטרו לשלב הבא – מכירה לקהל הרחב והמשך בניית מערך השיווק והשירות. יוצא אפוא שאופנועי זירו החדשים נמצאים בישראל – במחסני מטרו – כבר חצי שנה, אולם תחילת השיווק החלה רק ביום שישי האחרון, וזאת כאמור על-מנת לטפל בכל הלקוחות הקיימים ולבנות את מערך השירות בצורה יסודית.
באירוע ההשקה דיברו תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור, וכן אומברטו אוצ'לי, מנכ"ל זירו-אירופה, וג'וזף מוראט, מנהל המכירות האירופאי. זה האחרון הסביר באריכות על הזירו SR/F החדש והטכנולוגי – הכלי החזק והספורטיבי ביותר שיצא את שערי זירו, הבנוי בתצורת סטריטפייטר. מבחן דרכים מקיף על הזירו SR/F תמצאו כאן בפול גז בקרוב. לסיום, עיתונאי הרכב הוותיק גיל מלמד העביר הרצאה על התפתחות הרכב החשמלי, על ההווה ועל עתיד התחבורה החשמלית והשיתופית.
אם כן, זירו פותחת עידן חדש בישראל, תחת המטרייה של מטרו מוטור. במטרו מתכוונים לקחת את זירו במלוא הרצינות – גם בשיווק ובמכירות וגם במערך השירות – תחת החטיבה החשמלית החדשה, מטרו אלקטריק, כשאל החטיבה יתווספו בקרוב גם קטנועי גוגורו הטייוואניים, וייתכן שאף מותגים חשמליים נוספים. לארץ מגיע כל ליין דגמי זירו, כשאת רשימת הדגמים והמחירים תוכלו למצוא כאן בקישור. במטרו מכוונים להיקף מכירות של יותר מ-100 אופנועי זירו בשנה, ועם המערך המנוסה של החברה – היעד בהחלט אפשרי.
כרוכב זירו שהיה עם תקלה במטען במשך שנה, אני בהחלט מודה למטרו מוטור על הטיפול המצוין והמהיר באופנוע ומאחל לכם הרבה הצלחה בהטמעת המותג בין רוכבי ישראל.
למה 70 מתוך 167 שנמכרו משנת 2014 (חדשים יחסית) דורשים "טיפול במסגרת האחריות"? למה סוללה אמורה להחזיק מאות אלפי ק"מ לפי הפרסומים שלהם אבל אם נסתכל ביד 2 נראה שחלק גדול מהכלים למכירה שיש להם עשרות אלפי ק"מ בלבד כבר הוחלפה בהם הסוללה (וכנראה גם המטען שעולה אלפי ש"ח)?
ומה לגבי הקרינה? אף אחד לא מדבר על הקרינה?
בקיצור יש הרבה סימני שאלה… למרות שחייב להגיד שה-DS 7.2 במחיר מפתה, וה-SR/F פשוט נראה חיה.
היי אבי!
בתור אחד שיצא לו לקרוא הרבה על כלים חשמליים אני אענה על השאלה שלך
סוללות של הזירו מחזיקות בממוצע שנתיים שלוש ואז יש ירידה בקיבולת וגם יכול לקרות שאחד התאים מת ואז בעצם האופנוע מוגבל במהירות ובטווח זה הזמן שנוטים להחליף סוללה במסגרת האחריות
המטענים שבאים עם האופנוע נוטים למות אחרי כשנה בממוצע ואז קונים חדש או במסגרת האחריות
לגבי קרינה אין כרגע שום ארגון בעולם שיכול להגיד לך בוודאות אם יש קרינה מסוכנת מהסוללות שתשפיע על האדם לרע, זה נושא שנלמד עם הזמן
ובקשר לרצון שלך אולי לקנות את האופנוע הייתי ממליץ לך לקחת את הסוללה הכי גדולה שיש כי היא בקושי תספיק לך לרכיבה בכביש המהיר 150 קילומטר פלוס מינוס
ולסיום מומלץ מאוד לקנות את המטען המהיר