משמעות המילה מנטרה (MANTRA) בתרבות ההודית היא הברה, מילה או משפט הנאמרות בחזרתיות על מנת להשפיע על התודעה. מעניין אם לזה התכוונו בבימוטה.
נחזור אחורה לשנות ה-90, כנראה שמישהו בהנהלת בימוטה חשב שהם שבלוניים ורגילים מדי. כנראה שמישהו בהנהלת בימוטה – יצרנית בוטיק אקסקלוסיבית – חשב שצריך לצאת מהקופסה. כנראה שמישהו בהנהלת בימוטה חשב שצריך לייצר אופנוע שהוא לא כמו כל האופנועים, לפחות לא במראה שלו. אה, וזה גם היה הניסיון הראשון של החברה מרימיני להיכנס לשוק הנייקדים.
לקראת שנת 1995 הציגו בבימוטה את הדבר הזה, סליחה, את ה-DB3 מנטרה, שנוצר בסדנת עיצוב צרפתית דווקא, של המעצב סאשה לקיק (Sacha Lakic), שנולד בכלל ביוגוסלביה. הוא הופקד רק על העיצוב, שתכליתו הייתה להיות משהו ייחודי, כלומר שונה מכולם. כל השאר היה בימוטה 'רגיל'. הוא קיבל מנוע מדוקאטי, ולכן השם: D בשביל דוקאטי, B בשביל בימוטה ו-3 כי הוא השלישי שהוצג בתצורה הזאת (על ה-DB1 כבר כתבנו). המנוע, בנפח 904 סמ"ק עם 2 שסתומים לצילינדר במנגנון דזמו, מקורר אוויר, נלקח מה-900SS ומהמונסטר המקורי של 1993 ששם הפיק 73 כ"ס. בבימוטה הוסיפו תיבת אוויר משודרגת וקרבורטורים חמים ושהעלו את הסוסים ל-86 כ"ס ב-7,000 סל"ד ומומנט של 9.2 קג"מ ב-5,500 סל"ד.
השלדה במנטרה הייתה פרי תכנון חדש של מרקוני, אבי הטזי, ששילב צינורות אלומיניום מראש ההיגוי שרותכו אל שלדה שחצי נשאה את המנוע עם זרוע אחורית שהיא מיקס של צינורות אלומיניום בצורות שונות עם ציר שיוצא ישירות מהמנוע. שלדה זו הוצגה במקביל גם עם ה-BB1, שהיה שילוב של בימוטה עם מנוע הרוטקס של הב.מ.וו F650. בסיס הגלגלים עמד על 1,370 מ"מ קצרים, שהם 60 מ"מ פחות מהמונסטר הקטן בעצמו. המשקל גם היה על הצד הנמוך עם 172 ק"ג לפני מילוי 14 הליטר במיכל הדלק. הבולמים היו מתוצרת פאיולי (Paioli) עם מזלג רגיל בקוטר 43 מ"מ. הבלמים יוצגו על-ידי צמד דיסקים מלפנים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים של ברמבו בעלי 4 בוכנות, ודיסק יחיד מאחור בקוטר 230 מ"מ. החישוקים וצמיגי המישלין מקאדאם היו במידות 120/70ZR17 מלפנים ו-180/55ZR17 מאחור.
הבימוטה DB3 מנטרה הייתה הראשונה והאחרונה שעוצבה על-ידי הסדנה הצרפתית, ובאופן מובן. מבחירה בין לאהוב את העיצוב או לא – הרוב בחרו שלא. אבל מטרת המנטרה מלכתחילה הייתה לעשות רעש ולייצר יחסי ציבור. המטרה הושגה. 454 מנטרות יוצרו בסך הכל במהלך 3 שנות הייצור. בשלב מסוים גם נעשתה מתיחת פנים צנועה עם צבעים שונים.
לא הרבה רצו או רכשו את המנטרה, בטח עם מחיר גבוה בהרבה מהמונסטר שהיה מיוחד בפני עצמו. בסך הכל מי שרכב עליו העריך את המנוע ואת היכולות בכלל, אבל זה לא תפס ודי נשכח בספרי ההיסטוריה של חברת האופנועים האיטלקית שנוסדה בשנת 1973 על ידי ולריו ביאנקי, ג'וזפה מורי ומאסימו טמבוריני.