לשנת 2021 מעדכנים בקימקו את ה-AK550 עם מנוע מותאם לתקנות יורו 5 ועם מצערת חשמלית. נקודה מעניינת היא שיש פחות הספק מרבי, פחות נפח במיכל הדלק ומעט יותר משקל.
לפני כחודשיים פרסמנו ידיעה על ה-AK550 המחודש של קימקו, אשר יחליף את הדגם הנוכחי. כעת קימקו משחררים תמונות של הדגם, יחד עם השם המלא: AK550 ETS. זהו מקצה השיפורים הראשון ל-AK550, שהוצג בשנת 2017 כמקסי-סקוטר הספורטיבי הראשון של קימקו והתוצאה הייתה טובה למדי.
השינויים לשנת 2021 מסתכמים במנוע אשר עובר התאמה מחויבת לתקנות פליטת המזהמים יורו 5. לשם כך מתווספת מערכת ETS (ר"ת Electronic Throttle System) – מצערת חשמלית. בקימקו בחרו שלא להגדיל את נפח מנוע הטווין מקבילי, ולכן השינויים מתבטאים בנתון ההספק הסופי אשר יורד ל-51 כוחות סוס ב-7,500 סל"ד לעומת 53.5 כ"ס בגרסה היוצאת. נתון המומנט לא השתנה ונשאר על 5.67 קג"מ ב-5,500 סל"ד. ל-AK550 עדיין יש שני מצבי ניהול מנוע – יבש ורטוב – אבל עדיין אין מערכת בקרת אחיזה.
בדגם המעודכן אין שינוי בשלדת האלומיניום או במערכות המתלים והבלמים, וגם לא בעיצוב החיצוני. מיכל הדלק מאבד 2.5 ליטר מנפחו ל-12.5 ליטרים, אך המשקל הסופי עולה ב-4 ק"ג ומעמיד את נתון המשקל היבש על 230 ק"ג.
האבזור ימשיך לכלול תאורת LED היקפית מלאה, משקף מתכוונן לשני מצבים, ידיות מחוממות וכסא נפתח חשמלית ועם תאורה לתא מטען. המראות מתקפלות ומונעות סינוור מאחור, ומערכת התנעה ללא מפתח KEYLESS. גם כאן יש תצוגה אמצעית בשם noodoe המתממשקת לסמארטפון דרך אפליקציה של קימקו, ומציגה נתונים רבים מהטלפון הנייד.
הקימקו AK550 ETS המעודכן צפוי להגיע בקרוב לישראל. מחירים טרם פורסמו.
אז השדרוג כולל אופנוע כבד יותר, חלש יותר עם מיכל דלק קטן יותר? נשמע יותר כמו שינמוך.
מיכל הדלק לא קטן, הוא תמיד היה 12.5 ליטר גם בדור היוצא, אלא שבדור הקודם רשמו 15 ליטר בנתוני הקטנוע…