דף הבית / חדשות / קנס חסר תקדים לעופר-אבניר על פגיעה בתחרות
oa-190102-008

קנס חסר תקדים לעופר-אבניר על פגיעה בתחרות

רשות התחרות הודיעה כי תטיל קנס של כ-16 מיליון שקל על עופר-אבניר, ובנוסף קנס אישי של מאות אלפי שקלים על אחד ממנהלי החברה; ההחלטה בעקבות פגיעה בייבוא מקביל של קימקו

רשות התחרות מטילה קנס בסך 15,703,726 מיליון ש"ח על עופר-אבניר ובנוסף קנס אישי על נושא משרה בחברה בסך 396,346 ש"ח; הסיבה: פגיעה בייבוא מקביל של קטנועי קימקו; בעופר-אבניר מתכוונים לערער.

הקנס חסר התקדים והסכומים הגבוהים הוטלו על קבוצת עופר-אבניר על-ידי רשות התחרות בגין פגיעה בייבוא מקביל של קטנועי קימקו לישראל. גובה הקנסות כפוף לשימוע, ובעופר-אבניר מתכוונים לערער. על-פי המתואר, בתחילת שנת 2024 חתמו בחברת 'גט מוטו', יבואנים מקבילים של קטנועים ואופנועים, על הסכם עם ספק חיצוני מפולין על ייבוא קטנועי קימקו לישראל עם הסכם למאות קטנועי קימקו. המשמעות של ייבוא מקביל היא יבוא של כלים חדשים דרך סוכן משנה ולא ישירות מיצרן הרכב כפי שמחויבים לעשות היבואנים הרשמיים.

על-פי החשד, בסמוך לתחילת הייבוא המקביל הגיע נציג של עופר-אבניר לאולם התצוגה של 'גט מוטו' וצילם מספרי שלדה של קטנועי קימקו שיובאו בייבוא מקביל והיו באולם התצוגה. אחד העובדים העביר את התמונות אל מפעל קימקו בטייוואן. כבר באותו היום, באפריל 2024, הודיע הסוכן מפולין ל'גט מוטו' שהוא עוצר את אספקת הקטנועים בשל הנחיה שקיבל מקימקו העולמית, הודעה שאליה צורפו גם התמונות שצולמו באולם התצוגה של היבואן המקביל.

רשות התחרות טוענת במכתבה כי בכך עופר-אבניר פגעו בייבוא מקביל ולמעשה מנעו תחרות מצד היבואן המקביל, מהלך שגם פוגע בצרכן הסופי. מדובר כאן בהליך האכיפה הראשון לפי ההוראה בחוק התחרות האוסרת על יבואן ישיר לפגוע ביבוא מקביל לישראל.

מרשות התחרות נמסר כי "מעבר לפגיעה בייבוא המקביל, התנהגות קבוצת עופר-אבניר גרמה לכאורה, לפגיעה משמעותית, ולכל הפחות לעלילות לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום. כמו כן, מדובר במעשה שעיקרו מניעה או הפחתה של התחרות מצד ייבוא מקביל. למעשה, התנהגות עופר אבניר מקיימת את 3 החלופות להפרה שבסעיף הייבוא המקביל בחוק (סעיף 31 ו') של פגיעה בייבוא המקביל, פגיעה בתחרות ומטרת המעשה". כאמור, בעופר-אבניר מתכוונים לערער על ההחלטה.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha MT-09 2024 Test Dror Orpaz (5)

דגמי ימאהה מהשנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך

דגמי ימאהה MT-09 ו-MT-10, טרייסר 900, נייקן 900 ו-XSR900 משנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך לצורך החלפת חיישן מצב מצערת TPS

תגובה אחת

  1. Avatar
    מטרו מוטור מפעילה עשרות שנים טרור עברייני בשיטות שמחווירות לעומת ההלשנה המתואר

    מטרו-מוטרו מנהיגה זה עשרות שנים קרטל איימתני, אף גורם אכיפה לא נוגע בהם (כולם מרוויחים חוץ מהציבור הרחב, וגם זה לא מדויק). המקרה הנוכחי זה סכסוך בין עבריינים. הציבור ממילא לא מרוויח כסף מיבוא מקביל של אופנועים. המשחק מכור מראש. זה מה יש, כבר התרגלנו, ולבריאות. אופנועים זה מסוכן, וכשזה יקר קונים פחות, ולכן הציבור מרוויח את הדבר החשוב באמת: מרוויח את החיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן