בק.ט.מ חושפים את 'המעניש' (THE PUNISHER) – גרסת הקצה במשפחת הנייקד הקרבי 990 דיוק, ומשדרגים אותו במנוע, בבולמים ובאלקטרוניקה.
בשנת 2018 הציגו בק.ט.מ את ה-790 דיוק, אופנוע נייקד ספורטיבי שהשתבח וגדל בשנת 2020 ל-890 דיוק R (וב-2021 לדגם משונמך בשם 890 דיוק). המנועים שימשו גם את משפחת דגמי האדוונצ'ר של ק.ט.מ – ה-790 ואת ה-890 אדוונצ'ר. בדיוק לפני שנה – בשנת ה-30 לדיוק המקורי של 1994 – חשפו בק.ט.מ את ה-990 דיוק, שכלל מנוע טווין מקבילי LC8c בנפח 947 סמ"ק, שגדל על-ידי הגדלת הקוטר ומהלך הבוכנות, עם 123 כ"ס ב-9,500 סל"ד ו-10.5 קג"מ ב-6,750 סל"ד.
שלדת הפלדה חדשה לחלוטין וקשיחה יותר מבעבר לכוחות צד ולכוחות פיתול, מערכת המתלים השתדרגה עם APEX הפוכים בקוטר 43 מ"מ עם כיווני שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, הזרוע האחורית חדשה, יש חישוקים חדשים, חבילת אלקטרוניקה מלאה לניהוג ובטיחות ועיצוב חדש לגמרי.
כעת מציגים בק.ט.מ את גרסת ה-R הקרבית ויוקרתית יותר. בק.ט.מ מתחילים במנוע, שעל-ידי כיול מחודש מקבל תוספת של 7 כ"ס ועולה ל-130 כ"ס, עם נתון מומנט שנשאר זהה. המשקל לעומת זאת נשאר זהה, וממשיך לעמוד על 190 ק"ג (משקל מלא עם נוזלים). השדרוג העיקרי מגיע בתחום מערכת המתלים עם מזלג WP APEX בקוטר 48 מ"מ מטיפוס קארטריג' פתוח, מהלך גלגל של עם 143 מ"מ. יש אפשרויות כיול מלאות, והוא מספק קשיחות גדולה ב-34% לעומת הגרסה הרגילה. גם הבולם האחורי חדש, כשהקפיץ חדש לצד מערכת לינקג' חדשה אשר מאפשרת להפחית את מהלך הגלגל ב-10 מ"מ ל-140 מ"מ.
מבחינת ארגונומיה ותנוחת רכיבה יש כאן העלאה של מרכז הכובד עם גובה מושב ומרווח גחון שמטפסים ב-15 מ"מ, וזה מתאפשר בזכות זווית שונה של הזרוע האחורית, ובתמורה יש עוד 3° של זווית הטיה בפניות. זה מצריך גם התאמות בחיבורי שלדה והזרוע האחורית. מערכת הבלימה כוללת קליפרים של ברמבו מסוג Stylema מונובלוק ומאסטר צילינדר MCS של ברמבו. הדיסקים הקדמיים גדלו בקוטר ב-20 מ"מ וכעת עומדים על 320 מ"מ. הצמיגים כאן הם מישלין Power Cup 2.
הק.ט.מ 990 דיוק R מקבל כמובן את צג ה-TFT החדש שפועל בשיטת מגע ושוכב בצורה אנכית ובגודל 8.88″ (V80). ניתן לבחור בין חמש תצוגות שונות, להפעיל במסכים מפוצלים ולהתאים אישית את הנתונים שהרוכב רוצה לראות במסך הראשי. ניתן להפעיל את מסך המגע עם או בלי כפפות, וגם דרך מערכת הפעלה חדשה שפועלת דרך ג'ויסטיק ומתגים הנמצאים על הכידון. הוא תצוגת זווית הטיה של האופנוע. יש 5 מצבי רכיבה מתוכם שניים להתאמה אישית, כשבשניהם ניתן לכוון את התערבות בקרת האחיזה, בקרת הווילי ובקרת הזינוק. במצב מסלול יש דגש על זמני הקפה במסך ה-TFT, עם תצוגה מיוחדת. בגרסת ה-R יש ל-ABS שני מצבים חדשים – ספורט וסופרמוטו+, שמאפשר גם להחליק את הזנב תחת בלימה בכניסה לפנייה. פרט לכך יש כמובן בקרת שיוט, קוויקשיפטר, וכאמור פנסי LED היקפיים.
הק.ט.מ 990 דיוק ה'רגיל', שהוצג בשנה שעברה, טרם הגיע לארץ ועדיין אין מידע אם יש כוונה להביאו, מה שמשליך כמובן על גרסת ה-R הקרבית יותר.