ה-390 אדוונצ'ר, הבייבי אדוונצ'ר המצליח של ק.ט.מ, מקבל דור חדש לשנת 2025 עם עיצוב חדש, מנוע מוגדל נפח וכוח, שלדה חדשה וקשיחה יותר ומסך TFT חדש. לצד גרסה בסיסית מוצגת לראשונה גרסה בכירה עם גלגלי "21 ו-"18 ועם בולמים איכותיים לטובת רכיבת שטח אגרסיבית יותר.
עם הצגתו של ה-390 אדוונצ'ר משלימים בק.ט.מ את פלטפורמת משפחת ה-390 המורחבת והחדשה. האחרונה שהוצגה היתה גרסה דו-שימושית – 390 אנדורו R – שלקחה את הדור החדש לשטח בעקבות ה-390 דיוק וה-390SMC-R. הדור החדש כאן כולל את מנוע הסינגל בנפח 399 סמ"ק עם 45 כ"ס וכמעט 4 קג"מ. מיקום תיבת האוויר נמצא מעט גבוה יותר לעומת הדיוק, על-מנת לאפשר מרווח גחון גבוה יותר. יש מערכת פליטה שונה וקלה יותר, קלאץ' מחליק למניעת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית ואופציה לקוויקשיפטר. יש שני מצבי רכיבה – כביש ואנדורו.

שלדת הפלדה החדשה שהוצגה בפלטפורמה נמצאת כאן כמובן, כשיש שלדת זנב פריקה מאלומיניום. מלפנים נמצא את אותה הקונפיגרציה כמו באנדורו: מזלג קדמי מסוג קארטרידג' פתוח של WP בקוטר 43 מ"מ, שכולל כיוון שיכוך כיווץ והחזרה ב-30 קליקים – כיוונים שיש גם לבולם ה-WP APEX מאחור (כאן עם 20 קליקים מקצה לקצה). בשני הצדדים יש מהלך גלגל של 230 מ"מ.
בסיס הגלגלים עומד על 1,481 מ"מ, מרווח הגחון על 272 מ"מ, גובה המושב על 870 מ"מ והמשקל היבש על 165 ק"ג לפני מילוי 14 הליטר במיכל הדלק. חישוקי השפיצים במידות 21″ מלפנים ו-18″ וצמיגים במידות 90/90 ו-140/80 הנעולים עם צמיגי מיטאס אנדורו טריאל +E07. מערכת הבלימה מורכבת מדיסק קדמי יחיד בקוטר 320 מ"מ, קליפר רדיאלי של BYBRE ודיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ.
מבחינת האלקטרוניקה, ה-390 אדוונצ'ר מגיע עם ABS להטיה ואפשרות למצב 'שטח' המנתק את ה-ABS מהגלגל האחורי ובקרת אחיזה עם אפשרות לניתוק. דרך מסך ה-TFT החדש בגודל 5″ עם קישורית לסלולר, ניתן גם לשלוט על מערכת ניהול המנוע. קוויקשיפטר יהיה אפשרי כאופציה בתשלום. מבחינת העיצוב – אדוונצ'ר-ראלי עם מסיכת החזית האגרסיבית בסגנון אופנועי הראלי, עם צמד פנסי LED האחד מעל השני ומשקף גדול מימדים.
לצד הגרסה הבכירה תוצג גם גרסה בסיסית יותר עם חישוקי יצוקים בגודל "19 מלפנים ו-"17 מאחור, בולמים פשוטים יותר עם מהלך של 200 מ"מ עם יכולות כיול בסיסיות ופחות אופציות ברשימת האלקטרוניקה.

ה-390 אדוונצ'ר הוצג בשנת 2020 כתשובה של ק.ט.מ לקטגוריית הבייבי-אדוונצ'רים, שקמה מכלום לפני שנים ספורות והפכה לקטגוריה לוהטת במיוחד. על בסיס הפלטפורמה של ה-390 דיוק המוצלח בנו בק.ט.מ בייבי-אדוונצ'ר מצוין שהביא הרבה ערך מוסף לקטגוריה. המנוע היה גם אז הסינגל המוכר מה-390 דיוק, שהפיק 44 כ"ס ומגיע עם מצערת חשמלית וקלאץ' מחליק כסטנדרט, ועם אופציה לקוויקשיפטר. עם המנוע יש שלדת מסבך משולשי הפלדה הקשיחה, כששלדת הזנב ייעודית לדגם וניתנת לפירוק. מערכת הבולמים כוללת מזלג הפוך של WP בקוטר 43 מדגם APEX עם כיווני שיכוך כיווץ והחזרה, ומאחור יש זרוע אלומיניום עם בולם יחיד של WP המתכוונן לעומס קפיץ ושיכוך החזרה. לשנת 2022 היו עדכונים שכללו הוספת מצב 'שטח' למערכת ניהול המנוע, אשר תאפשר לבקרת האחיזה יותר חופש להחלקה בתנאי שטח, כאשר בק.ט.מ מציינים שהמצב יישאר מקובע גם בעת דימום המנוע (ולא יתאפס ויחזור למצב 'כביש'). עוד חידוש היה חישוקים יצוקים חדשים – "19 ו-"17 – עם חמישה חישורים במקום שישה בדגם הקודם. אלו אמורים להעניק חוזק נוסף לחישוקים, בעיקר בתנאי שטח.
הק.ט.מ 390 אדוונצ'ר R החדש צפוי להגיע לקראת המחצית השנייה של שנת 2025. המחיר טרם נקבע, אולם להערכתנו הוא יהיה דומה לדור היוצא, שעלה כ-45 אלף ש"ח לגרסה עם חישוקי השפיצים.
ה-R יותר זול מהדגם היוצא. אל תשתפו פעולה עם חמדנות היבואן.
Both variants will arrive in showrooms in early 2025, with the 390 Adventure X starting at $5,899 and the 390 Adventure R starting at $6,999. Even if you opt for the higher trim, that’s still a $600 decrease from the 2024 390 Adventure’s MSRP of $7,599