ארבע היצרניות – הונדה, ימאהה, קבוצת ק.ט.מ ופיאג'ו – חתמו על נייר עמדה לשיתוף פעולה אסטרטגי בפיתוח חזון הנעה חשמלית בתחום הדו-גלגלי.
שיתוף פעולה ענק: הונדה, ימאהה, קבוצת ק.ט.מ (הכוללת גם את הוסקוורנה, גאס גאס ו-CFMOTO) וקבוצת פיאג'ו (הכוללת את המותגים פיאג'ו, וספה, אפריליה, מוטוגוצי, ג'ילרה ודרבי) הודיעו על שיתוף פעולה בפיתוח פלטפורמת סוללות מתחלפות אשר יתאימו לכל אחד מקטנועי או אופנועי העתיד החשמליים של היצרניות. המטרה המשותפת היא לקדם את העתיד החשמלי דרך פלטפורמה משותפת שאמורה להוזיל עלויות פיתוח וייצור, לפשט את בניית תחנות ההחלפה, ולהנגיש עבור רוכבי העתיד את הפתרון החשמלי.
אם זה נשמע לכם מוכר, אז בשנה שעברה דיווחנו על התחלת הרצה של שיתוף פעולה באותו הנושא בין הונדה, קוואסאקי, ימאהה וסוזוקי. הכיוון של כלל התעשייה זהה ונותן מענה לבעיה הבוערת של כלים דו-גלגליים חשמליים, שהיא טווח הרכיבה האפשרי וזמן הטעינה הארוך שנדרש לטעינת הסוללה. סוללות מתחלפות – אותו פתרון של שי אגסי מ'בטר פלייס' שקרסה בשנת 2013 – הן הפתרון הכי נכון מבחינת היצרניות. על מנת לפשט ולהוזיל את התהליך והרגולציה נוצרו שיתופי הפעולה האלו. נמשיך לעדכן.
(בתמונה בראש הידיעה: סוללות מתחלפות בקטנועי בליץ).