דף הבית / חדשות / הרפורמה במיסוי דו-גלגלי יוצאת לדרך
680

הרפורמה במיסוי דו-גלגלי יוצאת לדרך

האבחנה בין קטנוע לאופנוע תבוטל, ומס הקנייה יהיה דיפרנציאלי לפי הספק; כלים תלת-גלגליים או עם ABS יזכו להטבת מס

דיברנו על זה בעבר, ומהבוקר זה רשמי: שר האוצר משה כחלון חתם הבוקר על הוראת שעה שבמסגרתה תבוטל האבחנה בין קטנועים לאופנועים במס הקנייה, ומעתה יהיה מס קנייה דיפרנציאלי תלוי הספק. המשמעות היא הוזלה של כלים קטנים ובינוניים, אך בלי ייקור של גדולים וחזקים. בנוסף התקנה החדשה כוללת הטבות מס לדו-גלגלי המגיעים עם מערכת ABS וכן הקלה לתלת-גלגליים.

עד עתה עמד מס הקנייה על קטנועים (ומ-2007 גם אופנועים בנפח של עד 125 סמ"ק) על 40%, כשהמס על אופנועים עמד על 72%-79%, בהתאם למדינת המוצא. מעתה תבוטל ההפרדה בין קטנועים לאופנועים, ושיעור המס ייקבע על פי נפח המנוע וההספק. לפי התקנה החדשה המס על דו-גלגלי בנפח של עד 500 סמ"ק יעמוד על 40%-70% – תלוי בהספק, המס על כלים בנפח של עד 800 סמ"ק יעמוד על 50%-70%, והמס על כלים בנפח של יותר מ-800 סמ"ק יעמוד על 70%. בכל מקרה המס על כלים עם הספק של 75 קילוואט ומעלה (101 כ"ס) יהיה מלא, ויעמוד כאמור על 70%.

שיעור המס החדש עשוי להפחית במידה לא מועטה כלים קטנים ובינוניים בנפחים של 250-500 סמ"ק – שהם חלק נכבד ממצבת האופנועים שנמכרים בישראל מדי שנה. כך למשל מחירם של כלים כמו הונדה CBR300R, קאוואסאקי נינג'ה 300 ו-Z250/300, ק.ט.מ דיוק 390 ו-RC390 צפויים לרדת בכמה אלפי שקלים. אופנועי שטח מקצועיים בנפח 250 סמ"ק, שכיום מחירם עובר את ה-80 אלף ש"ח, צפויים לרדת בכ-10,000 ש"ח ואף יותר.

יחד עם זאת, קטנועים גדולים וחזקים בנפחים 500-800 סמ"ק עלולים להיפגע מהמהלך ולהתייקר, שכן מעתה המס עליהם יהיה גבוה מ-40% כפי שהיה עד עתה.

הטבות נוספות במס קנייה יינתנו לכלים עם מערכת למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה – ABS, וכן לתלת-גלגליים, שיזכו ל-3,000 ש"ח הנחה קבועה על מס הקנייה, בלי קשר לנפח המנוע או להספק.

*     *     *     *     *

תגובות

גדי אבירם, מנכ"ל מטרו מוטור: "אין ספק שרפורמה במיסוי שתביא להורדת מחירים מתבקשת של רכבים דו-גלגליים בישראל היא מבורכת. דו-גלגלי הוא פתרון ישים, זמין וזול למצוקת התחבורה בישראל. יחד עם זאת, אנחנו סבורים שתעריפי המיסוי ברכב דו-גלגלי לאור יעילותם ותרומתם לתחבורה העירונית והפריפריאלית צריכים להיות נמוכים משמעותית, כלומר להתחיל ממיסוי של 20% ולא מ-40% כפי שמצוין בהוראת השעה. לראיה, גם לאחר פרסום הרפורמה בהוראת שעה, המס בפועל על רכב דו-גלגלי קטן ובינוני שווה או גבוה למיסוי רכב ארבע גלגלי.

צריך לזכור שתחבורה דו-גלגלית משמשת ברובה את האוכלוסיה הצעירה בישראל ואת מעמד הביניים, ותורמת באופן משמעותי להקלת מצוקת העומס בכבישים עבור כל משתמשי הדרך ולפיכך יש לעודדה.

אנו מצפים מהאוצר ורשות המיסים להסתכל על התמונה הכוללת ולוודא שמכלול הגורמים המשפיעים על מחירי הדו-גלגלי, לרבות המיסוי ותעריפי הביטוח, יוזלו משמעותית על מנת לעודד את השימוש בדו-גלגלי בקרב הציבור, המחפש פתרון למצוקת התחבורה הקיימת".

קובי גילון, סמנכ"ל בקבוצת עופר-אבניר: "אנו מברכים על הכוונה של משרד האוצר להפוך את הכלים הדו-גלגליים לנגישים יותר. בעולם הוכח כי למדינה תפקיד חשוב בעידוד השוק לעבור לדו-גלגלי. הדו-גלגלי הוא אחת הדרכים המרכזיות בטיפול במשבר התחבורה בישראל, אשר מחריף עקב עבודות הרכבת הקלה. אנו לומדים את הרפורמה, מתייעצים עם היצרנים, ונפרסם מחירון מעודכן בימים הקרובים.

עם זאת, אנו סבורים כי המדינה צריכה לפעול ביתר שאת על מנת לעודד נהגים לעבור לדו-גלגלי, להוריד את המיסוי על דגמי ה-125-250 סמ"ק על מנת לעודד מעבר לדו-גלגלי במרחב העירוני, ולייצר תכנית ארוכת טווח שתכלול בתוכה הטבות מיסוי, הפחתת תעריפי הביטוח הגבוהים ושיפור התשתית. רק כך יוכל ענף הדו-גלגלי, המתאים כל כך לישראל, לשגשג, והגודש בכבישים יופחת".

שרון גלזר, מנהל חטיבת הפרטיות והאופנועים במאיר: "הכיוון שנקט משרד האוצר עם שינוי שיעורי המס בהחלט מבורך וייטיב עם ענף הדו גלגלי באופן חלקי בלבד. ב'מאיר' לומדים את הרפורמה והנגזרות שלה ובמקומות בהן נוכל לפעול לטובת הרוכב באמצעות הורדת מחיר כמובן שנעשה זאת.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

5 תגובות

  1. Avatar

    אופנועים עם הגבלה על כ״ס (דיוק 690) יזכו להוזלה או שזה מחושב בלי ההגבלה?

  2. Avatar

    CBR300R מחיר בארה״ב – $4,399
    בשקלים זה – 16871.26
    40% מזה – 6748.504
    אחרי הנחה 3000 ש״ח נשאר מס קניה בסך 3748.504
    מחיר סופי – 20619.764 ש״ח

    האם באמת נראה כאלה מחירים אצל היבואן?

    • Avatar

      אל תשכח מע"מ+האלמנט (אין לנו באמת תחרות כי אנחנו הונדה ולשני היבואנים האחרים שמייבאים את המותגים היפנים זה רק תחביב, כי יש להם את המותגים קימקו וסאן יאנג) = 33,990 ש"ח.

    • Avatar

      שים לב שיש לך גם טעות לגבי גובה ההנחה במס ל-ABS. זה בסה"כ 610 ש"ח, לא 3,000 ש"ח (הנחה לתלת גלגלי)

      אז אני מתקן את המחיר הצפוי ל-36,900 ש"ח.

      • Avatar

        כבר אמרו חז"ל – כל הוזלה לטובה… אבל אני באמת מקווה להוזלה יותר משמעותית. 36 אלף זה עדיין בשמיים. בנוסף לזה, היצרניות עברו כולן מ 250 סמ"ק ל 300. לחברות הביטוח ממש נוח שעל קטגוריה שלמה של אופנועים הם יכולים לגבות 1,000 שקלים יותר. מתי נראה עדכון במחירי הביטוח?

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן