דף הבית / מגזין / 10 עובדות על 69 – ניקי היידן
hayden

10 עובדות על 69 – ניקי היידן

מספר הרוכב עמו התחרה ניקי היידן בכל הקריירה שלו - 69 - הופרש על-ידי ה-FIM וה-MotoGP לעד; הנה 10 עובדות לזכרו של ניקי היידן

מספר הרוכב של ניקי היידן – 69 – יצא ממאגר מספרי הרוכבים ב-MotoGP.

בטקס מרגש, בגבעת היידן במסלול COTA בטקסס שבו מתקיים הסופ"ש הסבב השלישי בעונת 2019 של ה-MotoGP, הוציאו ה-FIM את מספר המתחרה של ניקי היידן ממאגר מספרי הרוכבים – זאת לזכרו של אלוף 2006, שנהרג בזמן שרכב התנגש באופניו במהלך אימון בחודש מאי לפני שנתיים.

המספר הזה – 69 – שליווה את היידן לאורך כל הקריירה (למעט #1 בעונת 2007 ב-MotoGP) היה לכבוד אביו, שהתחרה עם המספר הזה בעבר. אביו טען שזה מספר שהוא יכול לקרוא גם שהוא מתהפך עם האופנוע במרוצי הפלאט טראק.

hayden_intws_full

בדרכנו הצנועה לכבד את זכרו של ניקי היידן, נציין 10 נקודות שראוי לזכור בהן את ה'קאנטאקי קיד' הכישרוני.

1. בגיל 18, בשנת 1999, הוא זכה באליפות הסופרספורט האמריקאית על-גבי הונדה פרטית. שנתיים לאחר מכן הוא עבר לקטגוריית הסופרבייק הבכירה וסיים את העונה במקום השלישי.

2. באותה העונה הוא הוכתר כרוקי השנה ואתלט השנה של ה-AMA באליפות הפלאט טראק הלאומית.

3. בעונת 2002 הוא הוכתר כאלוף הסופרבייק האמריקאי הצעיר ביותר.

4. באותה העונה הוא ניצח ארבעה מרוצי פלאט טראק, שבהם התחרה במקביל לסופרבייק האמריקאי. באחד מניצחונותיו עלו איתו לפודיום שני אחיו – טומי ורוג'ר לי – שסיימו שני ושלישי. לימים הוא אמר שזה היה אחד הרגעים הכי מרגשים בחייו המקצועיים.

5. בעונת 2002 הוא גם השתתף בסבב של הסופרבייק העולמי, שהתארח בלגונה סקה. במרוץ הראשון הוא סיים במקום הרביעי המרשים. בשני התרסק.

6. ניצחון הבכורה שלו ב-MotoGP היה במסלול לגונה סקה בעונת 2005. על-גבי הונדה כמובן.

7. בעונת 2006 הוא הוביל את טבלת האליפות מהסבב השלישי ועד לאליפות הבכורה שלו.

8. בעונת 2009 הוא עבר להתחרות על דוקאטי, לאחר 10 שנים פוריות עם הונדה.

9. בעונת 2016 עבר להתחרות על גבי הונדה באליפות הסופרבייק העולמית.

10. ניצחונו הראשון היה במסלול אסן, בעונתו הראשונה – מאוד סמלי לאור העובדה שברגעים אלו מתקיים סבב הסופרבייק בהולנד.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Bimota-DB1 (2)

נוסטלגיה: בימוטה DB1 – איטלקי טהור

ה-DB1 היה הבימוטה האיטלקי הטהור הראשון עם מנוע של דוקאטי, הוא יוצר בין השנים 1985 ל-1990 והוא זכה להצלחה רבה

2 תגובות

  1. Avatar

    כיאה לאלוף .תיקון קל ניקי הוביל טבלה עד סבב לפני אחרון.ולנטינו סגר פער של 51 נק.

  2. Avatar

    ולנטינו בסבב האחרון התרסק וניקי הוכתר אלוף.ולנטינו אמר שאם כבר איבדתי אליפות אז לראוי מכולם ניקי היידן

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן