עונת 2019, מבחינת דוקאטי, נועדה לדבר אחד: להחזיר את השליטה באליפות הסופרבייק העולמית (WSBK) לידיה לאחר 8 עונות שחונות, ולשבור את השליטה המוחלטת של קוואסאקי וג'ונתן ראיי, שזכו ב-4 אליפויות רצופות.
בנובמבר האחרון הצגנו את הנשק החדש של דוקאטי למשימה הזו – הפניגאלה V4R. העונה התחילה בבליץ אדום של דוקאטי ואלבארו באוטיסטה, המשיכה באותו הקצב עד שגרמה למארגנים להטיל על דוקאטי סנקציה – הגבלת תקרת הסל"ד המרבי. באוטיסטה לא הוטרד מכך והמשיך ל-11 מתוך 11. ג'ונתן ראיי, אלוף 4 העונות האחרונות על גבי קוואסאקי (שסיים שני בכל המרוצים עד כה), השיב מלחמה וכבש את מיזאנו. אחרי המרוץ בחרז בו באוטיסטה חזר חלקית לנצח, איבדנו קצת את העניין, שכן דומיננטיות בספורט היא – בסופו של דבר – רעה. משעמם.
מאז ג'ונתן ראיי, כאמור וכזכור האלוף של 4 העונות האחרונות, סיפק מיני-בליץ משל עצמו וכבש את המדרגה הגבוהה בפודיום 5 פעמים בששת המרוצים האחרונים, ומגירעון של 61 נקודות מבאוטיסטה עבר להוביל ב-24 נקודות בזכות הטריפל האחרון שלו במסלול דונינגטון באנגליה (376 נק' לעומת 352 נק'). הרחק מאחוריהם יושב מייקל ון דר מארק (ימאהה) עם 206 נקודות. נקודה מעניינת במרוץ היא שהפודיום במרוץ הראשון היה בריטי לחלוטין – ראיי, טום סייקס (ב.מ.וו) ולאון האסלם (קוואסאקי).
האליפות תוכרע בין השניים, כשהמומנטום נמצא בידיים של הירוקים. יש עוד חמישה סבבים לכאן או לכאן, אבל מומלץ להמשיך לעקוב אחרי עונת הסופרבייק המטורפת הזו.