דף הבית / חדשות / ב.מ.וו חושפת את ה-R 1300 RS החדש
BMW-R1300RS-2025-03

ב.מ.וו חושפת את ה-R 1300 RS החדש

בב.מ.וו מרחיבים את פלטפורמת ה-1,300 ומציגים את ה-R 1300 RS החדש לשנת 2025 עם מנוע הבוקסר בנפח 1,300 סמ"ק של ה-GS, עם עיצוב מחודש ועם הרבה אלקטרוניקה

בב.מ.וו ממשיכים להרחיב את פלטפורמת ה-1,300 ומצרפים ל-R 1300 GS ול-R 1300 R את גרסת ה-RS הספורט-תיור עם חצי פיירינג, שכמובן מקבלת את המנוע החדש עם יותר כוח לעומת קודמו. 

הדור הקודם, הב.מ.וו R 1250 RS, הוצג בשנת 2018 כגרסת ספורט-תיור עם חצי פיירינג הנושאת את מנוע הבוקסר החדש לזמנו, כשהפלטפורמה היא של ה-R 1250 R. המנוע היה בנפח 1,254 סמ"ק עם תזמון השסתומים המשתנה ShiftCam, אשר משנה את תזמון ומהלך שסתומי היניקה בהתאם לסל"ד ולמצב המצערת, ומפיק 136 כ"ס ו-14.57 קג"מ. בשנת 2023 היו מספר עדכוני אלקטרוניקה.

ב.מ.וו R 1300 RS דגם 2025
ב.מ.וו R 1300 RS דגם 2025

ה-R 1300 GS הוצג בשנה שעברה כאופנוע חדש לחלוטין, עם רשימה ארוכה מאוד של שינויים ושיפורים. על הפלטפורמה שלו הוצגה לפני כשבועיים גרסת ה-R (רודסטר) וכעת במקביל הטורר הגדול (RT) וגרסת ה-RS עם חצי פיירינג. מנוע הבוקסר מגיע כמובן גם לכאן עם 1,300 סמ"ק. ההספק מטפס ל-145 כ"ס ב-7,750 סל"ד, שהם 9 כ"ס יותר מה-1250, והמומנט ל-15.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד, כשרוב המומנט מגיע בטווח שבין 3,600 סל"ד ל-7,800 סל"ד. מערכת השיפטקאם נוכחת גם פה.

המנוע גם קטן יותר בממדיו בזכות מיקום מחודש לתיבת ההילוכים, הוא קל יותר ב-4 ק"ג לעומת ה-1250, והמאסות בו ממורכזות יותר. גל ההינע עוצב מחדש, וגם המפרק המשותף עם הזרוע האחורית. ב.מ.וו גם שיפרו את היכולת להסיר ולהרכיב את הגלגל האחורי דרך תכנון מחודש של האזור. החישוקים חדשים, קלים ב-1.4 ק"ג, ובמידות 17″. המשקל עומד על 245 ק"ג.

השלדה נשארה בתצורה של שני חלקים, כאשר החלק המרכזי כבר לא בתצורת צינורות ועשוי מפלדה, והאחורי הוחלף לאלומיניום קל משקל. כמו בעבר, המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי והוא ממורכז נמוך יותר לטובת התנהגות הכביש. ספיגת הזעזועים נעשית בעזרת מזלג הפוך בקוטר 47 מ"מ עם בולם הפראלבר היחיד מאחור המחובר לזרוע אחורית חד-צידית. כאופציה מוצעת מערכת DSA (ר"ת Dynamic Suspension Adjustment) לטובת כיול חשמלי לעומס הקפיץ ואת השיכוכים, ומשנה את התגובות בהתאם למצב ניהול המנוע הנבחר וגם ניתנת לכיוון נפרד דרך יחידת השליטה.

BMW-R1300RS-2025-05

ל-R 1300 RS החדש שלושה מצבי רכיבה (כביש, גשם ואקו) עם אופציה בתשלום לטובת מצבי דינמיק ודינמיק פרו המשפיעים על רגישות ה-ABS ובקרת האחיזה להטיה. ניתן לציידו גם במערכת רדאר קדמי המשמש גם להתראה או בלימה בעת התקרבות לעצם במהירות (בקרת מניעת התנגשות לפנים) וגם משמש לבקרת השיוט האדפטיבית, אשר יודעת גם לבלום את האופנוע כאשר מתקרבים במהירות לעצם מלפנים בעת שיוט. ישנה גם מערכת המתריאה על סטייה מהנתיב. אלו, יחד עם ההתראה על עקיפות מסוכנות מאחור ועל עצמים הנמצאים בנקודות המתות של הרוכב ומנוטרות על-ידי רדאר אחורי, משוקפות על המראות.

גם כאן ניתן לבחור כאופציה במערכת ה-ASA (ר"ת Automated Shift Assistant) – הגיר האוטומטי של ב.מ.וו המבטל את הצורך בשימוש בידית הקלאץ' וברגלית ההילוכים. המערכת מאפשרת לבחור בין תפעול תיבת ההילוכים באופן ידני או בצורה אוטומטית, ללא התערבות הרוכב. בשני המקרים המערכת מבטלת לגמרי את ידית הקלאץ'.

הב.מ.וו R 1300 RS החדש צפוי להגיע לישראל בהמשך השנה, כאשר המחיר העדכני טרם נמסר אך הוא צפוי להיות גבוה מאשר הגרסה היוצאת.

BMW-R1300RS-2025-04

BMW-R1300RS-2025-06

BMW-R1300RS-2025-07

BMW-R1300RS-2025-08

BMW-R1300RS-2025-10

BMW-R1300RS-2025-16

BMW-R1300RS-2025-14

BMW-R1300RS-2025-13

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Motoguzzi Griso 4

נוסטלגיה: מוטוגוצי גריסו

השבוע נתקלנו במוטוגוצי גריסו המיוחד של זיו אופנהיים, וזו הזדמנות טובה להיזכר בנייקד המיוחד של מוטוגוצי שיוצר במשך 11 שנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן