בהונדה מציגים בפתיחת תערוכת אינטרמוט בקלן את הנייקד החדש שמחזיר את השם 'הורנט' – כאן עם מנוע טווין מקבילי חדש בנפח 755 סמ″ק. ההורנט הוא האופנוע הראשון על בסיס המנוע החדש, כשבקרוב צפויים להיחשף אופנועים נוספים.
בהונדה מנצלים את תערוכת קלן ומחזירים לחיים את השם הורנט. הנייקד המקורי הוצג בשנת 1998 בנפח 600 סמ"ק. ב-2008 הדגם התחלף, ולאחר מכן הפך להיות CB650F ו-CB650R. המשותף לכל אלה הוא פלטפורמת המנוע שהתבססה על ארבעה צילינדרים בשורה עם יותר מ-90 כוחות סוס. ההורנט המודרני מיועד להתמודד כנגד האפריליה טואונו 660 ובעיקר נגד הימאהה MT-07 – עם כוונה לתמחור של מתחת לקו ה-8,000 אירו באירופה.
המנוע, כאמור, חדש לגמרי, בתצורת טווין מקבילי בנפח של 755 סמ"ק וסידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה – סידור מוכר שנותן תחושה של וי-טווין בגלל תזמון ההצתה. ההספק המוצהר עומד על 92 כ"ס (67.5KW) ב-9,500 סל"ד והמומנט המקסימלי 7.6 קג"מ ב-7,250 סל"ד. המנוע כולו שוקל 16.6 ק″ג, ומגיע עם מצמד מחליק כסטנדרט. המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 205 קמ″ש.
השלדה חדשה לגמרי ונתמכת עם מזלג קדמי הפוך של שוואה בקוטר 41 מ″מ עם מהלך של 130 מ″מ, ובולם אחורי יחיד עם 5 מצבי כיוון עומס קפיץ. החישוקים בקוטר 17″ עם צמיג קדמי במידה 120/70 ואחורי במידה צנועה של 160/60. המשקל המלא עומד על 190 ק″ג. הבלימה מתבצעת על-ידי שני דיסקים קדמיים בקוטר 296 מ″מ וקליפרים עם 4 בוכנות של ניסין.
מבחינת אלקטרוניקה ובקרות, להונדה CB750 הורנט יש מצערות חשמליות עם מערכת ניהול מנוע בת שלושה מצבים (רגיל, גשם, ספורט), בקרת אחיזה, בקרת בלימת מנוע וכמובן ABS. יש צג TFT בגודל 5″ וקישורית לסלולר. יש תאורת LED היקפית, ביטול אוטומטי למאותתים, ואור אחורי שמבהב בבלימה חזקה.
בהונדה מציעים חבילות אבזור שונות הכוללות 'ספורט' שמוסיף מנגנון קוויקשיפטר, משקף קדמי מינימלי, רגליות ספורטיביות וכיסוי מושב אחורי. חבילת 'סטייל' משקיעה במדבקות שונות ובכידון שונה, וחבילת 'טורינג' עם כיסוי מושב שונה ומחזיקי תיקי צד.
ההונדה CB750 הורנט החדש צפוי להגיע לישראל, כאשר המחיר בישראל לא ידוע בשלב זה. באירופה מחירו המוצהר מתחת ל-8,000 אירו.
כל הכבוד להונדה!
לשם השוואה מה מחיר ה MT07 באירופה?