עבר יותר מדי זמן מאז הדיווח הראשון על הדוקאטי דזרט X שלי. היו לזה הרבה סיבות ותירוצים: אחרי הדיווח הראשון נצרה בעיה משפחתית לא קלה שבגינה נאלצתי לפנות זמן רב וסדרי העדיפויות השתנו. בזמן הזה הדזרט X שימש אותי ככלי תחבורה מצוין לירושלים ולמעלה אדומים על-בסיס כמעט יומי. אחרי כחצי שנה, כשהעניין המשפחתי הסתיים, נפתחה המלחמה, וגם אז סדרי העדיפויות המערכתיות השתנו עם גיוס למילואים של חברי מערכת. אבל הנה, נגמרו הסיבות והתירוצים, ואנחנו פה עם החלק השני של החיים עם דוקאטי דזרט X.
בחלק השני אנחנו מפרטים על החיים עם האדוונצ'ר הקרבי הראשון של דוקאטי, מציינים את נקודות החוזק שלו, את הדברים שאהבנו בו, את אלו שפחות אהבנו, וגם נוגעים בנקודות בהשוואה לכלים אחרים. השורה התחתונה היא שבדוקאטי עשו עבודה טובה מאוד על הפעם הראשונה, ויצרו אופנוע אדוונצ'ר-פרימיום איכותי. משלמים פה יותר אבל גם מקבלים יותר.
צפו בווידאו – החיים עם דוקאטי דזרט X, חלק שני:
עריכה: אביעד אברהמי
סטטיסטיקה – שנתיים עם הדוקאטי DESERT X
- 24,000 ק"מ
- 1,326 ליטרים של דלק
- 75 תדלוקים
- 17.7 ל' בכל תדלוק בממוצע
- 320 ק"מ בין תדלוקים בממוצע
- 18.01 ק"מ/ל' בממוצע
הוצאות חד-פעמיות
- דוקאטי דזרט איקס – 125,590 ש"ח
- חבילת שטח (מגן מיכל דלק, מגן משאבת מים, מגן גחון, מגני ידיים, מגן רדיאטור) – 8,380 ש"ח
- חבילת אורבן (ארגז אחורי, סבל, משענות לארגז אחורי, תיק לכידון) – 7,050 ש"ח
- מדבקות למיכל הדלק – 315 ש"ח
הוצאות שוטפות
- דלק – 9,420 ש"ח
- טיפול 1,000 ק"מ – 959 ש"ח
- טיפול 15,000 ק"מ – 1,141 ש"ח
- סט צמיגי- – 2,000 ש"ח
- סה"כ הוצאות (לפני ביטוח חובה): 13,520 ש"ח כולל דלק
מה אהבנו?
- עיצוב וקונספט
- מנוע וי-טווין
- התנהגות דינמית בכביש ובשטח
- מערכת מתלים
- טכנולוגיה, אלקטרוניקה ובקרות
- נוחות ומרחב לרוכב
- תצרוכת דלק
- תגובות מהסביבה
מה פחות אהבנו?
- מיכל דלק עשוי מפח
- חישוקי טיובלס
- הצורך לנעול ארגז כדי לשלוף מפתח


האם המושב נוח למורכב/ת?
כן, מאוד.
יופי של אופנוע אבל רק בארץ הוא עולה 25 אחוז יותר מהמתחרים ,כלומר שום קשר למיסי המדינה הרצחניים ממילא,אלא כי כך רוצה היבואן ,מכיוון שישראל שוק סגור חסר תחרות, בו שולטות מספר משפחות בכל תחומי החיים ,לא רק בתחום הרכב.
אכזבה אחת בקשר לאופנוע ,הינה מיקום הפילטר אוויר מתחת למיכל הדלק ,דבר שמצריך את הרוכב הממוצע במידה וירכב איתו בשטח לגשת לסוכנות ,פעולה שצריכה להעשות תכופות ברכיבות שטח ועשויה לעלות באופן משמעותי את הוצאות התחזוקה על האופנוע הזה .חבל!!!