דף הבית / חדשות / טריומף מציגה: ספיד טריפל 1200RS חדש ל-2025
ACC_SpeedTriple1200RS_MY25_02401_JP

טריומף מציגה: ספיד טריפל 1200RS חדש ל-2025

בטריומף מציגים את גרסת 2025 של הסופר נייקד הגדול - הספיד טריפל 1200RS - עם יותר כוח והרבה אלקטרוניקה עדכנית

הספיד טריפל RS, הסופר נייקד הגדול של טריומף שהוצג בשנת 2021, מקבל רענון אמצע חיים מסיבי שמוסיף לו עוד כוח ועוד אלקטרוניקה.

טריומף ספיד טריפל 1200RS דגם 2025
טריומף ספיד טריפל 1200RS דגם 2025

לשנת 2005 הוצג הספיד טריפל 1050 הראשון – ממשיך דרכו של החוליגן, שסימן ההיכר הגדול שלו היה צמד הפנסים העגולים והגדולים בחזית האופנוע. הוא כבר לא היה אופנוע ספורט עירום, אלא סטריטפייטר ייעודי שתוכנן מאפס.

לפני 4 שנים החליטו בטריומף להתמודד בצורה רצינית יותר מול הנייקדים האירופאים ולקחו את הספיד טריפל 1050 החביב להרחבת שרירים ואלקטרוניקה. מנוע הטריפל צמח אז בנפחו ל-1,160 סמ"ק, שתרמו להגדלת ההספק בכ-30 כ"ס לעומת המנוע הקודם. ההספק המוצהר עמד על 180 כ"ס ב-10,750 סל"ד, ונתון המומנט צמח גם הוא ל-12.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד. לשנת 2025, במסגרת הצורך לעמוד בתקנות יורו 5+ החונקות יותר, הגדילו בטריומף את ההספק ל-183 כ"ס באותו הסל"ד ואת המומנט ל-13 קג"מ ב-8,750 סל"ד. כלומר מעט יותר כוח ומעט יותר שימושיות על כביש ציבורי, כשבטריומף מדברים על תגובת מצערת חדה יותר ואופי אספקת כוח חלק יותר. מערכת הפליטה חדשה לשנת 2025.

השלדה החדשה ל-2021 נשארה זהה, כאשר הבולמים המכאנו-הידראוליים פינו את מקומם למערכת הבולמים החשמלית הסמי-אקטיבית של אוהלינס מדגם SMART EC 3.0 עם מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ. זוהי מערכת הבולמים האיכותית ביותר שיש כיום לאוהלינס בייצור סדרתי, כאשר היא מאפשרת לכייל בצורה חשמלית ולשנות את השיכוכים תוך כדי רכיבה או לאפשר כיול אוטומטי לפי מצב התאוצה, הבלימה וההטיה, וזה בעזרת ממשק ה-OBTi (ר"ת Objective Based Tuning Interface). בנוסף, אפשר לשנות את רמת השיכוך בלחיצת כפתור ולהפוך את האופנוע לרך וסופג יותר או לספורטיבי וקשיח יותר.

OE_SpeedTriple1200RS_MY25_00274_JP

הבלמים הקדמיים כוללים קליפרים מסוג מונובלוק של ברמבו Stylema, צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ויחיד בקוטר 220 מ"מ. לפי טריומף, הדור החדש מעט רחב וגבוה יותר לעומת קודמו, וזה נועד לשפר את יכולת הכביש והמסלול. המשקל המלא עומד על 199 ק"ג, אחד יותר. על חישוקי ה-17″ יש צמיגי פירלי דיאבלו סופרקורסה SP V3 במידות 120/70 מלפנים ו-190/55 מאחור.

לשנת 2025 יש עיצוב מרוענן – שלנו נראה די אותו הדבר – עם פנסי ה-LED הכועסים מלפנים. כצפוי יש את כל מה שנדרש מבחינת האלקטרוניקה, כולל מערכת בקרת ווילי חדשה בעלת 4 מצבים. מסך TFT בגודל 5″ עם ממשק לסלולר, חמישה מצבי רכיבה (כולל אחד אישי), בקרת בלימה, בקרת החלקה לפני פנייה (רק למסלול), יחידת מדידה אינרצילית (IMU) מהדור האחרון של קוטיננטל MIB Evo המספקת מידע לכל הבקרות, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת שיוט ומפתח קרבה השולט גם על פתח מיכל הדלק ומנעול הכידון.

לשנת 2025 הטריומף ספיד טריפל 1200RS נושא את דגל אופנועי הספורט הגדולים לבדו, אחרי שככל הנראה אחיו הקפה רייסר, עם פיירינג קדמי וקליפ-אונים – הספיד טריפל 1200RR – לא ימשיך. הסופר נייקד יגיע לשווקים באירופה במחצית השנייה של השנה, כאשר מועד הגעה ומחיר בישראל טרם נמסרו.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Royal Enfield Guerrilla 450_Brava Blue(2)_190724101555

חדש בארץ: רויאל אנפילד גרילה 450

הגרילה 450 החדש של רויאל אנפילד, שמרחיב את משפחת ה-450 החדשה ונכנס כגרסת הבסיס בתצורת רודסטר לכביש המבוססת על ההימליאן, הגיע לישראל; המחיר: מ-33 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן