דף הבית / חדשות / ימאהה: ה-YZF-R6 מקבל 2 גרסאות מסלול סדרתיות
2022_YAM_YZF600R6RCOMP_EU_MDNM6_ACT_001_03_preview

ימאהה: ה-YZF-R6 מקבל 2 גרסאות מסלול סדרתיות

הימאהה YZF-R6, שבשנה שעברה נפרד מהכביש ועבר למסלול בלבד, מתרחק עוד מהכביש ומקבל 2 גרסאות מסלול ייעודיות

ה-YZF-R6, מכונת הסופרספורט התחרותית של ימאהה שבשנה שעברה נפרדה מתקינת הכביש ועברה לרישוי מסלולים בלבד, מקבלת צמד גרסאות מסלול – האחת סדרתית והשנייה GYTR משופרת למרוצים.

הימאהה YZF-R6 הוא אופנוע הסופרספורט האייקוני של ימאהה, שהחל משנת 2006 נחשב לקיצוני שבין אופנועי הסופרספורט 600 סמ"ק. בשנים האחרונות ירדה מאוד קרנה של קטגוריה זו – שבעבר הייתה פופולרית מאוד גם במסלולים וגם במכירות – עד למצב שבו סוזוקי והונדה הפסיקו לייצר את ה-GSX-R600 ואת ה-CBR600RR. לקוואסאקי יש את ה-ZX-6R שנשאר מחויב לכביש הציבורי עד השנה שעברה שבה הופסק ייצורו, ואילו ימאהה המשיכה לייצר את ה-R6 במתכונתו הקרבית, והדגם אף עבר מקצי שיפורים כאלה ואחרים לאורך השנים, עד שבשנה שעברה הופסקה תקינת הכביש של הדגם בשל תקנות יורו 5 המחמירות, כשבימאהה המשיכו לייצר את ה-R6 – אבל למסלול בלבד, ללא תקינת כביש.

ימאהה YZF-R6 RACE
ימאהה YZF-R6 RACE

לשנת 2022 ה-YZF-R6 מתרחק עוד יותר מהכביש, כשעל פלטפורמת ה-R6 RACE של 2021 בימאהה משחררים את ה-YZF-R6 RACE החדש. למעשה, ה-R6 RACE זהה לחלוטין מכאנית ל-R6 של 2020 ושל 2021, למעט הצביעה השחורה החלקה ללא גרפיקה (כהכנה לצביעה אישית של רוכב המסלול), וכן היעדרם של פנסים, שעוד הופיעו בגרסת 2021 – שהייתה השנה הראשונה שבה ל-R6 לא הייתה תקינת כביש. בנוסף, מהשנה ה-R6 RACE מגיע ללא מושב מורכב אלא עם מושב יחיד.

מנוע הארבעה צילינדרים בנפח 599 סמ"ק עם 130 כ"ס, השסתומים מטיטניום, שלדת הדלתאבוקס מאלומיניום, יחד עם שלדת הזנב ממגנזיום, בולמי הקאיאבה ובקרת אחיזה עם 6 מצבי התערבות וניתוק וניהול מנוע עם 3 מצבי רכיבה – נשארים ללא שינוי משנים קודמות.

בנוסף ל-R6 RACE, בימאהה משחררים גרסה סדרתית נוספת – YZF-R6 GYTR. בשנה שעברה הציעו בימאהה את אביזרי ה-GYTR כקיט נפרד, ואילו השנה הוא מגיע כאופנוע סדרתי – כמובן למסלול בלבד. ה-R6 GYTR יושב כמובן על פלטפורמת ה-R6, אולם מתווספים אליו אביזרי מסלול רבים שהופכים את ה-R6 למכונת מסלול מושחזת. ראשית, יש מחשב ניהול מנוע שמגיע מהסופרסטוק, וניתן לכוון את מפות ניהול המנוע כדי להגיע לטיונינג אופטימלי. בנוסף, יש צמת חשמל מינימליסטית של דגם המרוץ. מערכת הפליטה המלאה של אקרפוביץ, מיועדת כמובן למסלול בלבד (מפיקה 100dB), ובמערכת היניקה יש פקקים מקוריים למערכת מחזור האוויר מסעפת הפליטה – מה שחוסך משקל של צינורות ושסתום.

ההינע הסופי עם שרשרת מרוץ של DID וגלגלי שיניים במידה 520 (לעומת 525 ב-R6), מה שמוריד משקל בלתי מוקפץ, ויש צינורות בלימה מצופים פלדה שזורה. כמובן שה-R6 GYTR מגיע ללא מערכת ABS, כשיש פלאג ביטול לקונקטור המקורי. יש מערכת רירסט (רגליות רוכב הכוללות מנופי בלם והילוכים) מאלומיניום מכורסם, מתכווננת באופן מלא, כניתן להפוך את רגלית ההילוכים לעבודת מסלול (הילוך ראשון למעלה, כל השאר למטה). לגרסת ה-GYTR אין מפתח כלל, כשפתח התדלוק נפתח בפתיחה מהירה למרוצים, ואת מתג ההצתה עם מפתח מחליף מתג ON/OFF על הכידון.

הפיירינג כמעט כולו עשוי מפיברגלס ומיועד למרוצים, כשאין כמובן מושב אחורי, ואילו המושב הקדמי הוא פיסת ספוג דחוס המודבק על יחידת הזנב – כמו באופנועי מרוץ. לפי חוקי ה-FIM – יש גם מגן למנוף הבלם הקדמי ולגלגל השיניים האחורי. פרט לכל אלה, ה-R6 GYTR מגיע עם סטנד מרוצים אחורי ועם פינים תואמים על האופנוע.

צמד ה-YZF-R6 מגיעים כאמור ללא תקינת כביש, ולא ברור כרגע אם יגיעו ארצה בייבוא סדיר או בהזמנה אישית. תחילת השיווק באירופה בינואר 2022.

ימאהה YZF-R6 GYTR
ימאהה YZF-R6 GYTR

2022_YAM_YZF600R6RCOMP_EU_MDNM6_STU_001_03_preview

2022_YAM_YZF600R6RCOMP_EU_MDNM6_STU_002_03_preview

2022_YAM_YZF600R6RGYTR_EU_MDNM6_STU_001_03_preview

2022_YAM_YZF600R6RGYTR_EU_MDNM6_STU_002_03_preview

2022_YAM_YZF600R6RCOMP_EU_MDNM6_ACT_003_03_preview

2022_YAM_YZF600R6RCOMP_EU_MDNM6_ACT_006_03_preview

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

VOGE-Rally800 (18)

ווג מציגה: DS 800 ראלי – אדוונצ'ר שטח

בווג מציגים את ה-DS 800 ראלי - אופנוע אדוונצ'ר-שטח חדש עם חישוקי 21 ו-18 אינץ', מנוע טווין עם 95 כ"ס, מיכל דלק גדול וחבילת אלקטרוניקה מקיפה

תגובה אחת

  1. Avatar

    אפשר להוסיף בפעמים הבאות נתונים טכניים כמו גובה ומשקל?
    תודה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן