ימאהה היא החברה היפנית היחידה שמייצרת עדיין אופנועי מוטוקרוס עם מנועים דו-פעימתיים. אז אמנם כבר שנים שלא בוצע מו"פ למנועים, אבל צמד המוטוקרוסים הדו-פעימתיים שלה – ה-YZ125 וה-YZ250, עדיין ממשיכים להימכר, ומאפשרים לקהל, במיוחד האמריקאי, גישה זולה ונוחה לעולם המוטוקרוס שהפך ליקר במיוחד עם עליית מנועי ה-4 פעימות בתחילת שנות ה-2000. שאר היצרנים היפנים עזבו את הדו-פעימתיים כבר לפני שנים, והשאירו את הבמה ליצרנים האירופאים, שכידוע מוכרים לא מעט דו-פעימתיים – גם במוטוקרוס וגם באנדורו. וכמובן גם לימאהה.
כעת ימאהה מראה שלא רק שהיא לא מתכוונת לרדת מהדו-פעימתיים, אלא שהתחום אפילו מקבל תאוצה. ימאהה מציגה את ה-YZ250X – אופנוע קרוס-קאנטרי המבוסס על ה-YZ250 הדו-פעימתי. כדי להבין במה מדובר נסביר שאופנועי קרוס-קאנטרי נמצאים בין אופנועי אנדורו לבין מוטוקורס. מצד אחד יש להם חישוק אחורי בקוטר "18 כמו באנדורו ("19 במוטוקרוס), אולם שלא כמו אופנועי אנדורו הם מגיעים ללא מערכת חשמל וללא תקינת כביש. המנועים בדרך כלל מכוונים פחות אגרסיבי ממוטוקרוס אך יותר מאנדורו, וכך גם המתלים – פחות נוקשים משל מוטוקרוס אך יותר משל אופנוע אנדורו.
אז ה-YZ250X הוא בעצם YZ250 (מוטוקרוס) מוסב לרכיבת שטח פתוח. החישוק האחורי כאמור הוחלף ל-"18, שסתום הכוח שבפורט הפליטה עבר עדכון לריכוך התגובות, מערכת ההצתה הותאמה לאנדורו, הגיר הוארך, הבולמים רוככו מעט, והתווספו רגלית צד וברז דלק הכולל מצב רזרבי. אמנם לא שינויים מרחיקי לכת, אך בהחלט מאותתים על הכוונות של ימאהה ועל המגמה של חזרה ל-2 פעימות.
עד כאן החדשות הטובות. עכשיו לחדשות הרעות – נכון לעכשיו ה-YZ250X מיועד לשוק האמריקאי בלבד.