דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: דוקאטי מולטיסטראדה V2 S דגם 2025
Ducati Mustistrada V2S 2025 Test (3)

רכיבה ראשונה: דוקאטי מולטיסטראדה V2 S דגם 2025

בדוקאטי בונים ל-2025 מולטיסטראדה V2 חדש לגמרי, עם מנוע חדש, משקל נמוך, עיצוב חדש ואלקטרוניקה רבה בממשק חדש; התוצאה היא טווח שימושים רחב במיוחד; מבחן דרכים

  • יתרונות: מנוע חדש חזק וגמיש, התנהגות דינמית ויכולות ספורטיביות, נוחות ותיור, בקרות אלקטרוניות מתקדמות, עיצוב
  • חסרונות: מחיר, מסך TFT מעט קטן
  • שורה תחתונה: המולטיסטראדה V2 מקבל את מנוע ה-V2 החדש של דוקאטי, מסדר את האלקטרוניקה הרבה ומתעדכן במתיחת פנים; שילוב מצוין של נוחות תיורית ויום-יומית עם יכולות ספורטיביות
  • מחיר: 119,000 ש"ח לגרסה הרגילה, 135,000 ש"ח לגרסת ה-S
  • מתחרים: טריומף טייגר 900 GT פרוק.ט.מ 890 אדוונצ'רב.מ.וו F900XRהונדה CRF1100L אפריקה טוויןהוסקוורנה נורדן 901ימאהה טרייסר 9GT+
  • נתונים טכניים: מנוע V2 עם 90 מעלות, 890 סמ"ק, 115.6 כ"ס ב-10,750 סל"ד, 9.4 קג"מ ב-8,250 סל"ד, 4 שסתומים לצילינדר, תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה, קירור נוזל, הזרקת דלק עם מצערות חשמליות בקוטר 52 מ"מ, 6 הילוכים עם קלאץ' מחליק בתפעול הידראולי, שלדת אלומיניום מונוקוק, מזלג הפוך של זקס בקוטר 45 מ"מ, מתכוונן מלא, מהלך 170 מ"מ, זרוע אחורית עם בולם יחיד של זקס, מתכוונן מלא, מהלך 170 מ"מ (בגרסת S: בולמים חשמליים סמי-אקטיביים סקייהוק), צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים ברמבו ומשאבה רדיאלית, דיסק אחורי בקוטר 265 מ"מ עם קליפר צף כפול בוכנות, בסיס גלגלים 1,572 מ"מ, גובה מושב 850-830 מ"מ (אופציות למושבים גבוה או נמוך יותר), משקל מלא 199 ק"ג (202 ק"ג ל-S), מיכל דלק 19 ל', צמיגי פירלי סקורפיון טרייל II במידות 120/70ZR19, 170/60ZR17
  • בקרות ואלקטרוניקה: 5 מצבי רכיבה, 4 מצבי כוח ותגובת מנוע, ABS להטיה ב-3 מצבים, בקרת אחיזה ב-8 מצבים וניתוק, בקרת בלימת מנוע, בקרת ווילי, תאורת יום אוטומטית, אור בלם אוטומטי, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, בקרת שיוט, מסך TFT בגודל "5, פנסי LED היקפיים, ביטול איתותים אוטומטי, שקע USB; בגרסת S: בולמים חשמליים סמי-אקטיביים Skyhook עם כיוון עומס קפיץ אוטומטי, תכניות עבודה שונות לכל מצב רכיבה, וכיוונים מלאים דרך המסך.

צפו בווידאו – דוקאטי מולטיסטראדה V2 דגם 2025 במבחן:

עריכה: אביעד אברהמי

מה זה?

המולטיסטראדה V2 תמיד היה אחד האופנועים המועדפים עלינו בליין של דוקאטי, מפני שהוא שילב בין יכולות גבוהות, נוחות רבה והרבה טכנולוגיה, והוא לא היה גדול ומוגזם כמו ספינת הדגל – המולטיסטראדה V4 המשובח. לטעמנו הוא מתאים בדיוק לתנאי הארץ, ומספק לרוכב את כל מה שצריך למגוון סוגי רכיבות, ויותר. אפילו הרבה יותר. אבל הוא גם תמיד עמד בצילו של האח הגדול במשפחה ולא קיבל את הבמה הראויה.

עם השנים המולטיסטראדה V2 עודכן ושודרג, וגם שינה את שמו מ-950 ו-V2, ולשנת 2025 בדוקאטי משחררים מולטיסטראדה V2 חדש לחלוטין, שבו הכל כולל הכל חדש. נתחיל עם מנוע ה-V2 החדש של דוקאטי שנחשף לפני כחצי שנה ומחליף את מנוע הטסטהסטרטה 11 הוותיק. המנוע החדש מוגדר כמנוע קל קומפקטי וצר, כשהוא מפחית 9 ק"ג לעומת קודמו ושם את המאזניים על 54.4 ק"ג. הנפח הכולל של המנוע החדש על שני הצילינדרים המופרדים ב-90° עומד על 890 סמ"ק, והוא טכנולוגי מאוד: יש מערכת תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה (IVT ר"ת – Intake Variable Timing), כשהדחיפים (Finger Followers) מצופים ב-DLC להפחתת החיכוך. השסתומים חלולים להפחתת משקל, והנעת השסתומים היא לא מסוג דזמו אלא עם קפיצים קונבנציונליים. הבוכנות קלות משקל, והצילינדרים בתצורת שרוולים רטובים – שיטה שכבר ראינו בדוקאטי בדגמי פניגאלה, והיא אינה אופיינית למנועי אופנועים.

ההספק עומד על 115 כ"ס ב-10,750 סל"ד (120 כ"ס בפניגאלה V2 ובסטריטפייטר V2), והמומנט על 9.4 קג"מ ב-8,250 סל"ד, כש-70% מהמומנט מגיע ב-3,500 סל"ד לטובת שימושיות בכביש, ומשם עד 11,000 סל"ד המומנט לא יורד מ-75%. יחסי ההעברה מותאמים לאופי התיורי שכאן.

העיצוב מתחדש לגמרי, בקורלציה עם האח הגדול – המולטיסטראדה V4 החדש, כשהחזית חדה יותר עם פנסים צרים יותר כמו בשאר דגמי דוקאטי החדשים, ויש שינוי גדול בעיצוב הצד, כשעיצוב ה'בומרנג' שמתחת למושב נעלם, והמולטיסטראדה נראה מהצד פחות מצועצע ויותר אופנוע מודרני.

דוקאטי מולטיסטראדה V2 דגם 2025
דוקאטי מולטיסטראדה V2 דגם 2025

השלדה חדשה – שלדת מונוקוק מאלומיניום – עם שלדת זנב מפלדה. החישוקים בקוטר 19″ ו-17″. הבולמים קדמיים הפוכים של זקס בקוטר 48 מ"מ ומציעים כיוונים מלאים ומהלך של 170 מ"מ. מאחור יש זרוע אחורית כפולה עם בולם זקס המציע כיוונים מלאים, כולל ברז חיצוני לעומס קפיץ ומהלך גלגל 170 מ"מ – מערכת בולמים זהה לגרסה הקודמת. האופנוע שכאן במבחן הוא בגרסת V2 S, עם מערכת המתלים החשמלית הסמי-אקטיבית 'סקייהוק' (DSS), אשר ניתנת לכיוון חשמלי, ומתאימה את עצמה לתנאי הדרך. המערכת הזו מאפשרת כיוון עומס קפיץ מאחור לפי משקל רוכב, רוכב עם ציוד, שני רוכבים ושני רוכבים עם ציוד, וכן לכוון את השיכוכים בנפרד ב-5 מצבים לכל צד. בנוסף, מערכת המתלים החשמלית מתממשקת עם ניהול המנוע וניהול האופנוע, ובבחירת מצב רכיבה מסוים כמו ספורט, כביש, גשם או אנדורו – מקבלים סט-אפ שונה גם להספק המנוע, גם לתגובת המנוע, גם למערכת המתלים, גם ל-ABS וגם לבקרת האחיזה.

מערכות האלקטרוניקה מלאות כצפוי ונשלטות דרך ג'ויסטיק חדש בבית המתגים השמאלי, ונשלטות במסך TFT חדש בגודל 5″ דרך ממשק משתמש חדש שבא לעשות חיים קלים יותר לרוכב בשליטה על המערכות הרבות. חבילת האלקטרוניקה כוללת את כל הטכנולוגיה העדכנית של דוקאטי: יש כמובן חיישן IMU למדידת אינרציה ב-6 צירים של בוש, כשהוא מאפשר ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת אחיזה – כולל להטיה, בקרת שיוט, בקרת בלימת מנוע, פנסי LED היקפיים, ביטול איתות אוטומטי, הבהוב בבלימה חזקה ואופציה לאורות פניה (DCL). יש מערכת ניהול מנוע עם חמישה מצבים, כשהרוכב יכול לכוון את כל הפרמטרים בכל אחת מהתכניות.

גובה המושב המחודש נע בין 830 מ"מ ל-850 מ"מ, עם אפשרות לרכישה של מושב מוגבה יותר או מונמך יותר. יש גם משקף רוח המתכוונן ידנית עם יד אחת – גם תוך כדי רכיבה. בכלל, בדוקאטי השקיעו בארגונומיה כדי לאפשר בצורה הטובה ביותר את אחת המטרות החשובות של המולטיסטראדה – נוחות למרחקים ארוכים.

אופנוע חדש לחלוטין
אופנוע חדש לחלוטין

ביצועים

הסעיף הזה בא בדיוק במקום, מפני שביצועים זה אחד הפרמטרים החשובים של המולטיסטראדה V2 בפרט ושל דוקאטי בכלל, כחלק מהד.נ.א של החברה. זה אמנם אופנוע אדוונצ'ר-כביש עם חישוקי "19 ו-"17, אבל הוא מספק חבילת ביצועים מרשימה מאוד, אולי הספורטיבית ביותר בתוך הסגמנט הזה.

המנוע החדש פנינה, והוא טוב יותר ממנוע הטסטהסטרטה 11, שגם הוא היה מנוע מוצלח. הוא גמיש מאוד מסל"ד נמוך מאוד, והוא מאיץ בליניאריות עד קצה הסקאלה אחרי 11,000 סל"ד. תגובת המנוע משתנה בין מצבי הכוח, כשבמצב התיור התגובה נעימה ויחסית רכה, ואילו במצב הספורטיבי יותר התגובה חדה ומהירה כמו שמנוע ספורטיבי אמור להיות. כך או כך, המנוע זריז יותר המנוע הקודם, והוא גם מספק תחושה 'מסטיקית' שאנחנו באופן אישי אוהבים. זהו מנוע חזק, גמיש וטכנולוגי, שמספק חבילת ביצועים מרשימה – ובעיקר רחבה, כלומר יעיל למגוון רחב של משימות, החל מתיור רגוע ועד רכיבה ספורטיבית.

התאוצה כמובן חזקה, כשהצלחנו להביא את המולטיסטראדה V2 מ-0 ל-100 בתוך 3.3 שניות כפי שניתן לראות בווידאו, והמהירות המקסימלית עוברת את ה-200 קמ"ש בקלות ותגיע בסוף ל-230 קמ"ש.

מנוע V2 חדש ומאוד איכותי
מנוע V2 חדש ומאוד איכותי

מבחינת התנהגות דינמית, המולטיסטראדה V2 שומר על המאפיינים של הדגם היוצא, ואף משפר אותם. ההיגוי זריז מאוד, היציבות גבוהה, והשינוי המורגש ביותר הוא המשקל הנמוך של האופנוע – שהשיל כ-15 ק"ג מהדגם הקודם. המשקל הנמוך גורם למולטיסטראדה החדש להיות כל כך קל, כשהתחושה היא כמו של אופנוע בנפח 500 סמ"ק – ואנחנו לא מגזימים. המשקל הנמוך והמנוע החדש הם שני השינויים המשמעותיים ביותר במולטיה החדש.

האופנוע שבמבחן הוא בגרסת V2 S, מה שאומר שהוא מגיע עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים, שמרחיבים מאוד את טווח השימושים של המנוע. לכל מצב רכיבה יש את מצב המתלים שלו, כשניתן להיכנס להגדרות ולשנות את עומס הקפיץ, ואת השיכוכים מלפנים ומאחור ב-5 מצבים כל אחד. בנוסף, תוך כדי רכיבה ניתן לבחור מצב רך, בינוני או קשה, ועל-ידי כך מקבלים המון אופציות לכיוון אישי של הבולמים ולשינוי תוך כדי רכיבה. התוצאה היא בולמים שיודעים להיות מאוד ספורטיביים ברכיבה חזקה בכביש המפותל, אבל מאוד נוחים ומפנקים ברכיבת תיור רגועה, לבד או בהרכבה. יחד עם מצבי המנוע, וכמובן שאר האלקטרוניקה המתקדמת, המולטיסטראדה V2 מציע טווח שימושים רחב ביותר, כשהוא מתנהג מצוין בכל אחד מהמצבים. מולטי אופנוע.

פרט לאלו, שאר המכלולים גם הם ברמה גבוהה. הבלמים, למשל, חזקים מאוד ומלאי רגש. תפעול הקלאץ' ההידראולי קל ומדויק, ובכלל המולטיסטראדה V2 הוא מכונת ביצועים מרשימה מאוד – כאמור עם ד.נ.א חזק של דוקאטי. התרשמנו.

משקל נמוך כמו של אופנועים קטנים בהרבה
משקל נמוך כמו של אופנועים קטנים בהרבה

איך זה מרגיש?

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, המולטיסטראדה V2 הוא אופנוע רב-שימושי. מצד אחד יש לו יכולות ספורטיביות גבוהות, אפילו גבוהות מאוד, אבל מהעבר השני זה אופנוע תיור נוח ומפנק. תנוחת הרכיבה נוחה, כשהמושב אמנם מעט קשיח, אבל מספיק נוח לרכיבות ארוכות. אנחנו, אגב, רכבנו על המצב הגבוה שלו, 850 מ"מ, והגענו בקלות אל הקרקע עם 2 רגליים בטוחות. הוא נוח למדי גם למורכב/ת, כשיש מספיק מרחב מחייה. אחד היתרונות של מנוע V2 הוא מיכל דלק צר שמאפשר חביקה על-ידי הרגליים בקלות.

מיגון הרוח טוב למדי, אם כי לא מושלם. היתרון הוא התפעול הקל והמהיר של המשקף עם יד שמאל – גם תוך כדי רכיבה. אנחנו מאוד אוהבים את הכידון הרחב והשטוח, שפורש את הזרועות לצדדים ומאפשר שליטה טובה על ההיגוי ועל האופנוע.

כשמעבירים את מצב הרכיבה לתיור מקבלים מנוע רך יותר, מתלים רכים יותר והתנהגות רגועה יותר, ואז המולטיסטראדה נוח יותר לתיור ארוך טווח. גם הבקרות האלקטרוניות משתנות בהתאם. יוצא אפוא שטווח השימושים של המולטיסטראדה הוא רחב, וזה העניין העיקרי באופנוע הזה. עוד עניין חשוב הוא שיש לו את כל הכוח שצריך כדי להתנהל בכבישי הארץ, אפילו מהר מאוד כמו אופנוע קצה, כך שלא צריך באמת יותר מזה (אם רוצים זה משהו אחר). היתרון הוא המשקל הנמוך מאוד – כאמור כמו של אופנוע בנפח 500 סמ"ק. עד כדי כך המולטיסטראדה V2 הוא אופנוע קל לשליטה.

מסך חדש וממשק משתמש חדש ונוח יותר
מסך חדש וממשק משתמש חדש ונוח יותר

ל-2025 בדוקאטי עשו סדר בממשק האלקטרוניקה. יש מסך TFT חדש בגודל "5, שלטעמנו הוא קטן מדי. המסך כולל 3 תצוגות שמתחלפות בלחיצת כפתור, והשליטה היא מבית המתגים השמאלי – באמצעות ג'ויסטיק חדש. הממשק הקודם היה נוח ואינטואיטיבי, אבל הממשק החדש משתפר, והוא יתפוס את מקומו גם בשאר דגמי דוקאטי. בווידאו תוכלו לראות גם את המסך וגם את ממשק המשתמש המצוין. כמובן שהמולטיסטראדה כולל את כל מערכות הבטיחות שמקובלות בסגמנט, ברמה גבוהה ביותר, כשחשוב לנו לציין את הקוויקשיפטר הדו-כיווני שהוא אחד הטובים שבהם השתמשנו.

איכות הבנייה והגימור כמובן ברמה גבוהה, ולא ציפינו לפחות מזה. יש פה מכלולים טובים ואיכותיים, והחיבור ביניהם טוב ואיכותי, כשהמולטיסטראדה V2 החדש הוא אופנוע איכותי שמגומר היטב, והתחושה היא של אופנוע מהודק. כאמור, דוקאטי – לא ציפינו לפחות מזה.

אחד הכלים המועדפים עלינו בליין של דוקאטי!
אחד הכלים המועדפים עלינו בליין של דוקאטי!

סיכום ועלויות

המולטיסטראדה V2 החדש משתפר בכל מקום אפשרי, אבל בעיקר בשתי נקודות עיקריות: המנוע החדש והמשקל הנמוך. המנוע החדש סופר-איכותי ונעים לשימוש, מציע טווח שימושים רחב כולל ביצועי קצה, וכיף מאוד לרכוב עליו. המשקל הנמוך הופך את המולטיסטראדה V2 החדש לקל יותר לרכיבה ולשליטה.

פרט לאלו יש כאן אדוונצ'ר ספורט-תיור שמציע טווח יכולות רחב מאוד – החל משימוש יום-יומי לעיר ולפרברים, דרך טיולים רגועים של סופי שבוע בהרכבה עם ציוד ובנוחות גבוהה, ועד רכיבה ספורטיבית בכבישים מפותלים. את כל אלו המולטיסטראדה V2 החדש יעשה היטב, כששינוי מצב רכיבה ושינוי מצב מתלים מתאים אותו היטב למשימה אליה הוא נדרש. את כל אלו הוא עושה כשהוא עטוף בעיצוב דוקאטי סקסי, ולטעמנו יפה יותר מהדור הקודם.

על כל הטוב הזה צריך לשלם, והרבה: הגרסה הרגילה של המולטיסטראדה V2 עולה 119 אלף ש"ח. גרסת ה-S שכאן במבחן, עם הבולמים החשמליים הסמי-אקטיביים, כבר תעלה 135 אלף ש"ח. המחירים האלה מציבים את המולטיסטראדה V2 בקצה העליון של קשת המחירים בסגמנט. כמובן, ברור לגמרי לאן הולך פה כל שקל, והמולטיסטראדה V2, ובטח שה-V2 S, הוא אופנוע איכותי כמעט ללא פשרות, אבל הוא לא מתאים לכל רוכב אלא רק למי שיכול לשלם על הטוב הזה.

נסכם בשני משפטים: ראשית, המולטיסטראדה V2 הוא דוקאטי בדיוק לפי הד.נ.א של דוקאטי – ביצועים גבוהים מאוד, הרבה מאוד תחכום וטכנולוגיה, והכל בעטיפה יפה ומעוצבת, כשכל זה עם טווח שימושים רחב מאוד. שנית, הוא נחבא בצילו של המולטיסטראדה V4 הסופר-מתוחכם ולדעתנו לא מקבל את תשומת הלב הראויה לו, אבל בדיוק בשביל זה אנחנו פה, להאיר עליו את הזרקור: איזה אופנוע אדיר! לא בכדי הוא אחד האהובים עלינו בליין הכלים של דוקאטי.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

BMW-F900GS-Test-004

ב.מ.וו יוצאת במבצע על ה-F 900 GS החדש

בדלק מוטורס יוצאים במבצע על ה-F 900 GS - האדוונצ'ר החדש והטכנולוגי של ב.מ.וו; במסגרת המבצע יינתנו הנחות משמעותיות על כלל גרסאות הדגם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן