דף הבית / אנשים / יורם לביא מסיים ראשון בכלב שעומד אחרון!
13495335_10154408406859162_8616164060627564966_n

יורם לביא מסיים ראשון בכלב שעומד אחרון!

יורם לביא חברנו מסיים ראשון בקטגוריה באחד ממרוצי האקסטרים האמריקאים המופרעים שיש - Last Dog Standing

בסוף השבוע התחרה חברנו יורם לביא במרוץ האקסטרים-אנדורו האמריקאי Last Dog Standing – הכלב שעומד אחרון, אחד ממרוצי האקסטרים-אנדורו המטורפים שיש היום בעולם, בחום של כ-40 מעלות צלזיוס. יורם רכב על בטא קרוסטריינר 300 סמ"ק דו-פעימתי, ואנחנו מביאים את הסיפור האישי שלו מהמרוץ המטורלל.

צפו בסיכום המרוץ ממצלמת הקסדה של יורם לביא:

*     *     *     *     *

ה-Last Dog Standing הוא מרוץ אקסטרים שזו השנה השלישית שלו. הוא נערך במסלול גלן הלן המפורסם בקליפורניה, חלקו על מסלול המוטוקרוס עם שילוב של מכשולים מלאכותיים וחלקו העיקרי בגבעות ובקניונים המקיפים את המסלול, כשהמתחרים עוברים בעליות בסגנון טיפוס גבעה ברמת נשיונל וירידות בקניונים נסתרים ומסולעים בשיפועים אימתניים, כאלו שאפילו קודי ווב, מקום שני בארצברג 2016, נאלץ להוריד את האופנוע ברגל.

כנהוג בארה"ב, החלוקה לקטגוריות היא של בגינרס (D), נוביס (C), אינטרמידייט (B), אקספרט (A) ופרו (AA), כאשר בתוך הסידור הזה יש עוד חלוקה לקטגוריות גיל ונפח. לי יצא להיות בקטגוריית B סניור (מעל 40), יחד עם ליאור אלבז, מכונאי אופנועים וחבר קרוב, והיו לנו 11 מתחרים בקטגוריה. בסך הכל השתתפו 117 מתחרים בכל הקטגוריות.

יאללה בלגן!
יאללה בלגן!

השנה המארגנים שינו מעט את הפורמט

ההתחלה היא פרולוג – תערובת של גזים ושל מכשולים באזור המרכזי לקטגוריית פרו בלבד, לשעשע את הקהל ולקבוע את סדר הזינוק.

לאחר מכן, ב-09:00 בבוקר מתקיים הזינוק של LDS1 – כל שאר הקטגוריות ב-3 שורות – אקספרט ראשונים, אינטרמידייט שניים ונוביס ובגינרס אחרונים. השנה הזינוק היה למרוץ היירסקרמבל של שעה במסלול, שמשלב קצת טכניקה אבל בעיקר מהירות.

רוכב שמסיים את המרוץ הזה זכאי לעלות לסבב השני – LDS2, כשסדר הזינוק נקבע לפי המיקום במרוץ הראשון.

כדי להיכנס למרוץ השלישי – LDS3, כבר צריך לסיים את המרוץ בתחום זמן של 45 דקות אחרי המוביל (ווב / האקר/ קורי / רדמונד – ערימה של טילים בליסטיים), ומכיוון שאנחנו מזנקים אחריהם, הזמן האמיתי מצטמצם לכ-35 דקות או אפילו פחות מזה, וזו כבר משימה בלתי אפשרית לאינטרמדייט וקשה מאוד לאקספרט. מעולם שום אינטרמדייט לא הצליח לעמוד או אפילו להתקרב למסגרת הזמן הזו. בשנה שעברה משה כהן, שניצח את האינטרמדייט, הגיע כשעה אחרי זמן הגג כדי להיכנס למרוץ השלישי.

בוקר שבת קריר מקדם אותנו במסלול, אבל ידענו שהקרירות לא תימשך זמן רב והטמפרטורות יגיעו באמצע היום לשיא של 40 מעלות בצל.

גלן הלן
גלן הלן

לאחר צפייה בפרולוג המשוגע של הפרו התמקמנו בקו הזינוק, ואז הסבירו לנו את התוואי להקפה הראשונה, שבעצם הוביל אותנו לאמצע ההקפה ולא לפנייה המשופעת ימינה – הקלאסית של זינוקי גלן הלן.

הזינוק הלך נפלא. הילוך רביעי(!) בבטא, שידעתי שיעבוד לי טוב עם צמיג אחורי מעולה של גולדן טייר, ואני ראשון בהולשוט ומרגיש נהדר! אבל בגלל שינוי תוואי המסלול לא הבנתי בדיוק לאן צריך לרכב ואיבדתי את ההובלה בפנייה השנייה. לא נורא, ממשיכים.

אחרי זמן קצר, תוך כדי הגעה לאחרוני רוכבי האקספרט, הגענו לעלייה הראשונה הגדולה שהוסתרה על ידי ענן אבק ענק וסמיך שיצרו קטגוריות הרוכבים שעברו בה לפנינו. מכיוון שאת העלייה עצמה אני מכיר היטב ממרוצים קודמים, החלטתי לא לחכות ופשוט להיכנס על עיוור. הכל הלך טוב עד אמצע העלייה, שם התנגשתי חזיתית ברוכבים תקועים שאותם לא ראיתי, ומיד לאחר מכן רוכב משמאלי איבד שליטה, נפל וגרר אותי עימו.

קמים, מניעים, משנים קו ועולים. מגיעים למעלה וכל הפה מפוצץ בוץ של רוק ואבק, עד כדי כך שהייתי חייב לשטוף את הפה היטב כדי לנשום.

ההמשך היה רובו נוח וללא אירועים מיוחדים. סיימתי את המרוץ הראשון במקום 49 בכללי וראשון בקטגוריה שלי, והזינוק ל-LDS2 נקבע לי על שורה 30. אחלה.

כן, גם על זה רוכבים
כן, גם על זה רוכבים

LDS2

מזנקים למרוץ השני ואחרי זמן קצר מתחילים לקבל לפנים את המכשולים המלאכותיים – מסלול האנדורוקרוס עם מטריקס מהקשים שיש, ומיד אחריו שלולית בוץ משולבת בצמיגי ענק ששוכבים. עברנו גם את זה כשאני מאבד כמה מקומות בגל תקיעות כאלו ואחרות, אבל הכל הרגיש סבבה. עוד קצת מסלול ומגיעים לטיפוס גבעה ברמת נשיונל. לפחות 20 רוכבים עומדים למטה ומסתכלים על הרוכבים שמפוזרים על הגבעה.

בגלל זכרון רע משנה שעברה התייצבתי לצד הרוכבים, וברגע שראיתי קו פתוח שהאחרים לא ראו או שחששו להשתמש בו, פתחתי גז וזינקתי לעלייה. היה נפלא! הצלחתי לעלות כשני שלישים מעלייה בלי בעיות מיוחדות, קצת דחיפה לקו היותר קל, 5 מטרים עם עזרה מהמושכים שהיו שם, ואת שאר העלייה כבר צלחתי לבד כשאני ממשיך בהרגשה מצוינת.

המסלול הלך ונהיה קשה יותר עם ירידות תלולות בתוך דרדרת, כשמעל הכל מעיק החום שכבר נשק ל-40 מעלות, אבל ההרגשה הייתה מצוינת ואני בתחושה שאולי – רק אולי – אצליח להיכנס להקפה השלישית.

אבל אז הגיע קניון המפלים המפורסם, עם ירידות סלעים ענקיות ובלתי נגמרות שחייבו אותנו לעבודות צוות להורדת האופנועים מדרגה אחרי מדרגה. אומרים שאפילו רוכבי החוד של הפרו ירדו פה ברגל ולא ברכיבה.

מעייף החרא הזה!
מעייף החרא הזה!

כאן נתקלנו במכשול הקשה מכולם – החום. בתוך הקניון הצפוף, ב-40 מעלות ללא שום זרימת אוויר שתעזור להתקרר, הגוף נשאר ללא טיפת אנרגיה. גם אחרי מנוחה של 5 דקות בצל מזדמן, שהחזירה את הדופק לאזור סביר, מיד עם הדחיפה הבאה של האופנוע הדופק חזר לשמיים והגוף חזר לבעור.

לקח לנו כחצי שעה להגיע לתחתית הקניון, לחצות את הכביש, לטפס עליית גזים נוספת ועוד ירידה תלולה כדי להגיע לעוד שלב שהזמן שלנו כבר השאיר אותנו בחוץ.

ושוב, למעט רוכב אקספרט בודד, כל מירוץ ה-LDS3 היה מורכב מרוכבי פרו בלבד. אגב, גם שם היה שמח, כשלמעט 4 רוכבים כולם נתקעו בעלייה קשה, ובעצם רק 3 רוכבים חצו את קו הסיום של ההקפה השלישית. קודי ווב הוא הכלב שעומד אחרון – שוב.

ואנחנו? אני מקום ראשון בקטגוריה וליאור חברי במקום שני. שמחה גדולה!

תודה לכל התומכים – BIKO, X-ON ו-Lior’s Motoride

אודות כתב אורח

Avatar

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

תגובה אחת

  1. יייישש! RESPECT גדול :) תענוג לקרוא אותך ועוד יותר תענוג עם הישגים כאלה!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן