דף הבית / חדשות / אי קטלני: חמישה הרוגים באירועי האי מאן 2022
Roger and Bradley Stockton

אי קטלני: חמישה הרוגים באירועי האי מאן 2022

אירועי האי מאן השנה היו קטלניים במיוחד והסתיימו עם חמישה מתחרים הרוגים - בתוכם אב ובנו שרכבו ביחד על אופנוע סירה

אירועי האי מאן של שנת 2022 הסתיימו בתוצאה טראגית של חמישה הרוגים – נתון שמעלה את מניין ההרוגים באירוע ל-265. 

אירועי האי מאן (Isle of Man TT), האי אשר שוכן בין אנגליה לאירלנד, מתקיימים באופן קבוע מאז שנת 1907, למעט הפסקות מחויבות מציאות של מלחמות עולם או קורונה. באירוע האייקוני נדרשים המתחרים לרכוב 10 הקפות של המסלול, כאשר אורך כל הקפה הוא כ-60 ק"מ (37.7 מייל למען הדיוק) ובה מעל 200 פניות. תוואי המסלול סובב את האי, והוא מורכב מכבישים ציבוריים צרים, מפותלים ולעתים בין בתים. אופי המרוץ הוא נגד השעון בגלל הכבישים הצרים, אך 10 השניות בהזנקה בין רוכב לרוכב יזכו אותנו הצופים בניסיונות עקיפה גבוליים.

עד לשנת 2022 נהרגו על האי 260 אנשים, ואלו כוללים מתחרים מן המניין, צופים שנפגעו ורוכבים מזדמנים שעלו עם אופנועיהם על המסלול וניסו את מזלם בזמן ההפסקות. האירוע הנוכחי, שהתחדש לאחר שנתיים השבתה בגלל מגפת הקורונה, התווספו  חמישה רוכבים נוספים למניין ההרוגים, מתוכם אב ובן שרכבו על אופנוע סירה.

מארק פרסלאו (Mark Purslow) הוולשי הוא הרוכב הראשון שנהרג השנה, וזה קרה במהלך מבחני הדירוג. דייבי מורגן (Davy Morgan), האירי הוותיק (80 מרוצים שונים ב-20 שנים על האי), נהרג בתאונה במהלך מרוץ הסופרספורט. סיזר שאנל (César Chanal) הצרפתי שרכב על אופנוע סירה היה הרוכב השלישי שנהרג, כאשר המארגנים בתחילה פרסמו בטעות את שמו של שותפו. ההרוגים האחרונים הם אב ובנו בן ה-21 – רוג'ר וברדלי סטוקטון (Roger and Bradley Stockton – בתמונה בראש הידיעה) –  שרכבו יחדיו על אופנוע סירה, ולא שרדו את התאונה.

אירועי האי מאן מאז ומעולם נחשבו למסוכנים, ובכל שנה נשמעים קולות ברורים הקוראים לביטולו. נזכיר שאירוע אופנועים בולט נוסף – הפייקס פיק – בוטל לפני מספר שנים בגלל התוצאות הטראגיות. להערכתנו ימיו של האירוע המפורסם – שמביא מאות רוכבים לקצה ברחובות האי – ספורים.

האי מאן 2022 – תמונות סיכום:

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

4 תגובות

  1. Avatar

    בטוחים שאתם אתר אופנועים? במקום לסקר את המירוץ והתוכן ( אולי גם ההיסטוריה שלו ) ולהזכיר מי נפטר בשולי הכתבה, בחרתם לפרסם פוסט משול למודעת אבל ( רייטינג של אתר חדשות ממוצע ?).
    תכלית של העתק הדבק גומרת אתרים #רק אומר.

    • מערכת פול גז

      אנחנו לא מסקרים ספורט מוטורי, אבל כן כותבים על דברים יוצאי דופן – כמו במקרה הזה.
      באוגוסט הקרוב נחגוג 20 שנה, כך שנראה שאנחנו עובדים נכון, אבל תודה שאתה מלמד אותנו כיצד לבצע את העבודה שלנו.

  2. Avatar

    קשה לקבל ביקורת, במיוחד כשהיא נכונה.

  3. Avatar
    הלוחש לאופנועים

    5 הרוגים "במרוץ" זה לא ספורט וגם לא מרוץ אופנועים. צריך לקבל סיקור רק בחדשות בשביל שמישהו יפסיק את הדבר הזה שנמשך כל כך הרבה שנים ולא יודע להתאים את עצמו למציאות. אולי גם פול גז שקיימים 20 שנה ילמדו להגיב באופן מקצועי וענייני.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן