דף הבית / חדשות / אפריליה: טואונו V4 חדש ל-2025
Tuono V4 Factory Dark Kracken_34sx

אפריליה: טואונו V4 חדש ל-2025

באפריליה משדרגים לשנת 2025 את הטואונו V4 - הסופר-נייקד הספורטיבי הבנוי על בסיס ה-RSV4 - עם יותר נפח מנוע ויותר כוח, יותר אלקטרוניקה ויותר כנפונים

האפריליה טואונו V4 מקבל שינויים חשובים לשנת 2025 עם תוספת של 22 סמ"ק לנפח, עיצוב מחודש ואווירודינמי יותר, וגם שיפורי אלקטרוניקה. 

הטואונו V4, הסופר-נייקד של אפריליה המבוסס על גרסת הסופרבייק – ה-RSV4, מקבל יחד עם האח רשימת שינויים מרשימה לכבוד שנת 2025, לאחר שהשדרוג העיקרי ביותר היה לפני 4 שנים. לצורך התאמת המנוע לתקנות 5+ המחמירות אף יותר הוסיפו באפריליה 22 סמ"ק לנפח, עד ל-1,099 סמ"ק (1,077 סמ"ק בדגם האחרון). אם הנפח הזה נשמע מוכר, זה משום שגרסת הסופרבייק כבר שודרגה לשם עוד בשנת 2021, כשהנייקד נשאר על הנפח הקטן יותר.

אפריליה טואונו V4 דגם 2025
אפריליה טואונו V4 דגם 2025

תוספת ההספק מוסיפה גם כוח, וכעת יש 180 כ"ס ב-11,800 סל"ד (עלייה של 5 כ"ס) ו-12.3 קג"מ ב-9,600 סל"ד. לדור החדש יש מערכת פליטה חדשה, שאמורה לשפר במעט את נושא פליטת החום לרוכב, וכן גופי מצערת גדולים יותר. מבחינת השלדה אין שינוי, למעט צביעתה בשחור. כמו בעבר, יש שתי גרסאות שנבדלות גם ובעיקר בבולמים. בעוד שהגרסה הרגילה מגיעה עם בולמי זקס מתכוונים במלואם, גרסת הפקטורי (בתמונה בראש הידיעה) מגיעה עם בולמי אוהלינס חשמליים מסוג Smart EC 2.0.

ההבדל בין שתי הגרסאות גם בא לידי ביטוי בחבילת האלקטרוניקה, שמלאה בשתיהן אבל קצת יותר בפקטורי שמיועד גם לרוכבי מסלול. גם הגרסה הרגילה וגם הפקטורי מקבלים מסך TFT חדש בגודל 5″ עם קישורית לסלולר. עוד משותף הוא חיישן ה-IMU ב-6 צירים המגיע בדור חדש ועדכני ומאפשר הפעלת בקרות אחיזה ובלימה גם בפניות, קוויקשיפטר דו-כיווני, ומצבי ניהול מנוע מרובים. גרסת הפקטורי מוסיפה גם מצב מסלול, בקרת החלקה ASC, בקרת ווילי, בקרת שיוט, בקרת זינוק, בקרת מהירות בפיטס ופנסי הטיה. כתוספת במחיר, בעלי הפקטורי יכולים להוסיף למסלול אופציה לניהול הפניות דרך ה-GPS, כלומר שהמחשב יכייל את הבולמים האלקטרונים לפי המיקום על המסלול. בכל מקרה גרסת הפקטורי מגיעה כסטנדרט עם 'Comfort Pack', 'Race Pack' ו-'Track Pack'.

העיצוב גם הוא מעודכן, עם כנפונים גדולים יותר שמספקים יותר כוח הצמדה על הגלגל הקדמי במהירויות גבוהות מבעבר, עיצוב חדש לכונסי האוויר ולפלסטיקים בצדדים, וגם יחידת זנב שנראית אחרת מהדור הקודם ומאפשרת לפרק אותה כיחידה אחת לטובת רכיבת מסלול. נוספה גם תאורת מתגים שלא היתה עד כה.

האפריליה טואונו V4 החדש לשנת 2025 צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

Aprilia-Tuono-V4_Shark-Grey_Lat-dx

Tuono V4 Factory Dark Kracken_latdx

Tuono V4 Factory Dark Kracken_postoguida

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן