דף הבית / חדשות / אפריליה מציגה: RSV4 X Ex3ma במאה אלף דולר
04 Aprilia_RSV4 X ex3ma

אפריליה מציגה: RSV4 X Ex3ma במאה אלף דולר

באפריליה זכו באליפות הגרנד פרי בקטגוריית ה-250 סמ"ק לפני 30 שנה, ולכבוד זה מוצגת גרסת RSV4 X Ex3ma ב-30 יחידות ומחיר של כמה מאות אלפי שקלים

האפריליה RSV4 X Ex3ma הוא גרסת מסלול אקסקלוסיבית אשר תיוצר ב-30 יחידות בלבד, עם שינויים רבים ביחס לגרסת המקור כמו מנוע שמספק 230 כ"ס, אווירודינמיקה מעולם ה-MotoGP והומאג' למקס ביאג'י שזכה עם אפריליה באליפות העולם בשנת 1994 ושחזר זאת בשנתיים שלאחר מכן.

בשנת 2019 חגגו באפריליה 10 שנים ל-RSV4R – סופרבייק הקצה שלהם – עם ה-RSV4X שיועד למסלול בלבד והוצג ב-10 יחידות בלבד. לפני כשנתיים הציגו ה-RSV4 XTrenta כגרסת מסלול מיוחדת אשר יוצרה ב-100 יחידות בלבד ונועדה להכיר תודה לזכייה באליפות הגרנד פרי הראשונה שלהם בשנת 1992 (MotoGP כיום)  עם אלכסנדרו גרמיני בקטגוריית ה-125 סמ"ק.

מקס ביאג'י והאפריליה RSV4 X Ex3ma
מקס ביאג'י והאפריליה RSV4 X Ex3ma

כעת מגיע תורו של מקס ביאג'י האגדי לחגוג 30 שנים לזכייה באליפות הגרנד פרי עם ה-RS250, ועבורו באפריליה מפציצים עם מהדורה סופר-מיוחדת שגם עולה הרבה וגם מביאה את האופנה העדכנית ביותר אל אופנוע אשר באופן (מאוד) תאורטי ניתן יהיה לרכוש אותו גם בישראל. שימו לב לעבודת האווירודינמיקה על הפיירינג, אשר לא מדלגת על הכנפונים המודרניים שמספקים כוח הצמדה בישורת ובפניות, אלא גם לכנפוני הסטת הרוח שנמצאים מתחת לקליפר הקדמי ומתחת לזרוע האחורית (מה שנקרא 'Spoon'). שימו לב גם לצורת פיירינג הקרבון באיזור של הרגליות, שצורת המדף שנוצרה נועדה גם לטובת הפעלת כוח אוויר כלפי מטה ולשיפור האחיזה.

מנוע ה-V4 בנפח 1,099 סמ"ק עולה מ-217 כ"ס בגרסת המקור ל-230 כ"ס ב-13,500 סל"ד (קו אדום ב-13,900 סל"ד) ומומנט של 13.4 קג"מ ב-11,000 סל"ד. זה מושג בזכות העלאת יחס הדחיסה וכן מערכת פליטה מטיטניום וקרבון של SC-Project עם מפלטים כפולים, כמו באותו RS250. יש מסנן אוויר חדש ורדיאטורים מ-Taleo Tecnoracing, יש מערכת ניהול מנוע מתקדמת של Magneti Marelli, מערכת הילוכים שונה ומותאמת למסלול, אביזרים נלווים כמו סטנד לגלגל האחורי, שטיח מיוחד וכיסוי לאופנוע. המשקל המוצהר עומד על 164 ק"ג.

הבולמים הם מתוצרת אוהלינס – FKR מלפנים ו-TTX מאחור – כולל משכך ההיגוי. הבלמים מתוצרת ברמבו DP 330 ‘T Drive’ עם קליפרים GP4 MS ורפידות Z04. יש חישוקי קרבון עם צמיגי סליקס מתוצרת פירלי דיאבלו SBK – מלפנים SC-1 במידה 125/70 ומאחור SC-X במידה 200/65. מערכת האלקטרוניקה מלאה ומציעה כל בקרה אפשרית, כולל דאטא מפורט שמתחבר אונליין למחשב נייד שמגיע ביחד עם האופנוע ונועד לנתח את מהלך ההקפה ולכייל אלקטרונית את הרכיבים השונים.

האפריליה RSV4 X Ex3ma (הספרה 3 מבוטאת כ'טרה', אז מבטאים אקסטרמה) הוא אופנוע מרוצים טהור לכל דבר, והוא רלוונטי למתי-מעט שיכולים להפעיל קשרים ולהיות חלק מ-30 הרוכשים העשירים שיכולים לשים 100 אלף דולר על אופנוע. אם אתם מתלבטים, המחיר בישראל יחצה בקלות את קו החצי מיליון ויותר, וגם זה ברישוי אפור בלבד, ללא תקינת כביש.

05 Aprilia_RSV4 X ex3ma

02 Aprilia_RSV4 X ex3ma

01 Aprilia_RSV4 X ex3ma

03 Aprilia_RSV4 X ex3ma

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

קימקו דאונטאון 350 GT

חדשים בארץ: קימקו דאונטאון 350 GT וסקייטאון 125

שני קטנועים חדשים של קימקו מגיעים לישראל - הסקייטאון 125 והדאונטאון GT 350; המחירים 22 אלף ש"ח ו-38 אלף ש"ח בהתאמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן