בשנה שעברה סיפרנו לכם על גרסת סופרבייק של אפריליה ל-RSV4-R, שמפיקה כ-230 כ"ס עם קיט המרוצים ונמכרת לקהל הרחב. כעת אפריליה מרחיבה את הפרויקט, שנקרא FACTORY WORKS, ומציגה 3 גרסאות מסלול נוספות ברמות שונות, כשהבכירה מהן – ה-RSV4 R FW GP מפיקה כ-250 כ"ס וכוללת טכנולוגיה שלקוחה ישירות מאופנוע הגרנד-פרי של החברה. כמו כן מזמינה החברה את הרוכשים למפעל אפריליה כדי לצפות בהרכבת האופנוע, וכן מציעה לרוכשים המאושרים ייעוץ עם מהנדסים שבנו את האופנוע, ושירות אחרי מכירה הכולל יום רכיבה על מסלול עם טכנאי ומהנדסי החברה כדי להגיע לסט-אפ המדויק עבור הרוכש. אין יותר פקטורי מזה לרוכש הפרטי.
ל-2017 יש 4 גרסאות: SSTK1 ו-SSTK הבנויות על-פי תקנות הסופרסטוק, SBK עם 230 כ"ס הבנויה על בסיס אופנוע הסופרבייק, ו-GP – עם טכנולוגיית ה-GP של אפריליה. כל ארבע הגרסאות מגיעות עם קיט המרוצים של אפריליה הכולל בולמי אוהלינס וגלגלים מחושלים קלים, ובאופן כללי עם המכלולים האיכותיים ביותר שכסף יכול לקנות.
RSV4-R FW-GP
חוד החנית של אופנועי הספורט של אפריליה. אופנוע מרוץ מהשורה הראשונה – ככל הנראה ברמה הגבוהה ביותר שכסף יכול לרכוש כיום. מהלך הבוכנות גדל מ-78 ל-81 מ"מ, ומערכת תזמון השסתומים היא לא מכאנית אלא פנאומטית. למעשה, המנוע נלקח מאופנוע ה-GP של אפריליה של עונת 2015, ולטענת אפריליה הוא מפיק יותר מ-250 כ"ס!
הרוכשים המאושרים יהיו חלק מתהליך הייצור של האופנוע. הם יוזמנו למפעל אפריליה כדי לחתום על החוזה לרכישת המכונה, ויקבלו את האפשרות לצפות בתהליך ההרכבה – אם לא פיזית אז בתמונות שיישלחו להם בזמן אמת. האופנוע יגיע אליהם הביתה עם רכב מסחרי ייעודי, הם יקבלו חליפת עור ממותגת של אפריליה, יוזמנו ליום רכיבה עם מהנדסי החברה כדי לכוון את האופנוע, ויזכו גם לכרטיס כניסה VIP לאחד מסבבי ה-MotoGP של אפריליה.
צחירה של גרסת ה-GP לא פורסם על-ידי אפריליה, ואולי טוב שכך – כי למי בכלל יש את הכסף לזה…
RSV4-R FW-SBK
גרסת הסופרבייק של ה-RSV4-R שעליה כתבנו כבר בשנה שעברה. היא מפיקה 230 כ"ס 'בלבד' עם קיט נוסף (215 כ"ס במקור), ויש לה את כל האלקטרוניקה של אופנוע המפעל במרוצי הסופרבייק, הכוללת בין היתר מערכת GPS וטלמטרייה ולוח תצוגה סופר-משוכלל למרוצים, כמו גם מערכת ניהול מנוע מתוחכמת למרוצים.
RSV-4R FW-SSTK1 / SSTK2
צמד גרסאות הבנויות על בסיס אופנועי הסופרסטוק של אפריליה. שתיהן משופרות בבלמים, במערכת הפליטה (אקרפוביץ' למרוצים) ובמערכת החשמל, כשגרסת ה-SSTK2 מגיעה עם מערכת חשמל למרוצים. לשתיהן גם מחשב ניהול מנוע שתוכנת למרוצים על-ידי מהנדסי אפריליה, וההספק המקסימלי עומד על 204 כ"ס.
אם עד עכשיו שאלנו למה אין לנו מסלול, עכשיו אנחנו שואלים למה אין לנו מסלול וכסף?
אביעד, למיטב הבנתי שסתומים פניאומטיים עדיין מופעלים מכאנית – ע"י גל זיזים, וההבדל הוא שבמקום קפיץ מתכת השסתום דוחס אויר שדוחף אותו בחזרה למעלה. זאת בניגוד לשסתומים הידראוליים בהם השסתומים מופעלים הידראולית ע"י מחשב, ולא ע"י גל זיזים. תקן אותי אם אני טועה
אתה לא טועה