דף הבית / חדשות / ביולי: 9 הרוגים על דו-גלגלי
2fa704a1-5093-4b89-8864-ca0ac37663cf

ביולי: 9 הרוגים על דו-גלגלי

תשעה רוכבי דו-גלגלי נהרגו בחודש יולי, ובסך הכל 58 רוכבים נהרגו מתחילת שנת 2021 הקטלנית; 14 רוכבים נהרגו כתוצאה מפגיעה בגדר הבטיחות

בחודש יולי 2021 נהרגו תשעה רוכבי דו-גלגלי על כבישי ישראל – כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומנתונים שאספנו במערכת פול גז. אלו מצטרפים ל-49 רוכבים שנהרגו בחצי השנה הראשונה של 2021, כך שבסך הכל נהרגו 58 רוכבי דו-גלגלי בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2021 – שהם 18 רוכבים יותר מהתקופה המקבילה ב-2020, כלומר גידול מדאיג של 45% ביחס לתקופה המקבילה ב-2020, שהייתה השנה הקטלנית ביותר לרוכבי דו-גלגלי ובה נהרגו 40 רוכבים בתקופה המקבילה של השנה ו-69 רוכבים בכל השנה.

בסך הכל נהרגו מתחילת שנת 2021 על כבישי ישראל 207 בני אדם, לעומת 169 בני אדם בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של כ-25%. עוד עולה מהמספרים כי 28% מכלל ההרוגים עד כה ב-2021 היו רוכבי אופנועים וקטנועים – זאת על אף שכלי הרכב הדו-גלגלי מהווים כ-5% בלבד ממצבת כלי הרכב הכללית במדינת ישראל, כלומר רוכבי דו-גלגלי נהרגים פי יותר מ-5 ביחס לחלקם היחסי על כבישי ישראל.

נתון מזעזע וקשה במיוחד הוא ש-14 מתוך 58 הרוכבים שנהרגו עד כה בשנת 2021 – נהרגו מפגיעה במעקה הבטיחות אחרי התאונה עצמה. המשמעות היא ש-14 רוכבים קיפחו את חייהם בגלל תשתית לא סלחנית שלא מותאמת לרוכבי דו-גלגלי. אם היו מותקנים על גדרות אלו פסי הגנה מפלסטיק – קיים סיכוי טוב מאוד שרוכבים אלה, או לפחות חלקם הגדול, היו נשארים בחיים ורק סובלים מרמות פציעה כאלו ואחרות. נציין כי במשרד התחבורה יש החלטה להמשיך במיגון מעקות הבטיחות בפסי הגנה פלסטיים תחתונים, אשר מונעים את הפגיעה של רוכבים בעמודי המעקה הקטלניים והלכה למעשה מונעים מוות של רוכבים, אולם הפרויקט תקוע כבר חודשים ארוכים בגלל היעדר תקציב.

 

1. ב-2.7.21 סביב השעה 09:20 נהרג רוכב כבן 34 ברחוב רמז פינת תש"ח, ראשל"צ.

הרוכב נסע בדרך הראשית ונכנס לצומת באור ירוק, כשנהגת רכב פרטי נכנסה לצומת באור אדום, פנתה שמאלה וחסמה את דרכו של הרוכב, שהתנגש בה. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נהרג במקום, ואילו בנו בן ה-7 שאותו הרכיב הרוכב – נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. הרוכב כבן 34, יהודי, רכב על מקסי-סקוטר בנפח 560 סמ"ק.

זירת התאונה שבה נהרג הרוכב בן ה-34 בראשל"צ
זירת התאונה שבה נהרג הרוכב בן ה-34 בראשל"צ

 

2. ב-9.7.21 סביב השעה 02:30 נהרג רוכב כבן 29 בסמוך לצומת המצודות בקריית שמונה.

הרוכב נסע על האופנוע ברחוב תל-חי בקריית שמונה, ומסיבה שאינה ברורה איבד שליטה והחליק. כתוצאה מההחלקה הרוכב נפצע באורח אנוש, והוא פונה לביה"ח זיו בצפת, שם נקבע מותו. הרוכב בן 29, יהודי.

 

3. ב-9.7.21 סביב השעה 13:40 נהרג רוכב בן 22 בכביש 7, בסמוך למחלף גדרה.

הרוכב נסע בכביש 7, נפגע מרכב שנסע בסמוך אליו, איבד שליטה והחליק אל גדר הבטיחות שממנה נפגע. הרוכב והאופנוע נמצאו בתעלה שלצד הדרך. כתוצאה מהפגיעה בגדר הבטיחות הרוכב נפצע אנושות, והוא פונה לביה"ח אסותא באשדוד תוך פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו. הרוכב בן 22, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 700 סמ"ק.

זירת התאונה שבה נהרג הרוכב בן ה-30
זירת התאונה שבה נהרג הרוכב בן ה-30
האופנוע, זרוק בתעלה שלצד הדרך
האופנוע, זרוק בתעלה שלצד הדרך

 

4. ב-11.7 נפטר מפצעיו רוכב כבן 35 אשר נפצע קשה בתאונת דרכים בחולון ב-3.7.21.

הרוכב נסע בשעה 09:40 ברחוב פרופסור משה שור בחולון, ובצומת עם רחוב ירמיהו הוא נפגע מרכב פרטי שככל הנראה לא נתן זכות קדימה לרוכב האופנוע. הרוכב נפצע קשה וסבל מפגיעה רב מערכתית, והוא פונה על-ידי גורמי רפואה לבית החולים שיבא בל השומר, שם שכב שמונה ימים, אך לבסוף נפטר מפצעיו הקשים. הרוכב כבן 35, יהודי.

 

5. ב-12.7.21 סביב השעה 15:20 נהרג רוכב כבן 30 ברחוב קק"ל פינת אופקים בתל-אביב.

הרוכב נסע ברחוב קק"ל לכיוון מזרח, ונפגע מטרקטור שנסע בנתיב הימני. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נהרג במקום וצוותי רפואה קבעו את מותו בשטח. הרוכב כבן 30, יהודי, רכב על קטנוע בנפח 125 סמ"ק.

זירת התאונה ברחוב קק"ל בתל-אביב שבה נהרג הרוכב בן ה-30
זירת התאונה ברחוב קק"ל בתל-אביב שבה נהרג הרוכב בן ה-30

 

6. ב-12.7.21 סביב השעה 17:00 נהרג רוכב כבן 30 ברחוב גולומב בירושלים.

הרוכב נסע ברחוב גולומב לכיוון צפון-מערב ונכנס לצומת עם משה שרת באור ירוק. רכב שהגיע מדרך חיים קוליץ חצה את הצומת באור אדום, ככל הנראה לאחר שהנהג חש ברע וחטף אירוע לבבי, והרוכב התנגש עם אופנועו בצד הימני של הרכב. כתוצאה מהפגיעה הרוכב נהרג במקום וצוותי רפואה נאלצו לקבוע את מותו. הרוכב כבן 30, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 700 סמ"ק.

זירת התאונה ברחוב גולומב פינת משה שרת בירושלים שבה נהרג הרוכב בן ה-30
זירת התאונה ברחוב גולומב פינת משה שרת בירושלים שבה נהרג הרוכב בן ה-30
כך נראו הרכב שעבר באדום והאופנוע אחרי התאונה
כך נראו הרכב שעבר באדום והאופנוע אחרי התאונה

 

7. ב-14.7.21 סביב השעה 01:30 נהרג רוכב כבן 17 בכביש 784 בין שורשים לכרמיאל. חברו בן ה-19 נפצע קשה.

הרוכב בן ה-19 נסע בכביש המפותל 784, בין שורשים לבין כרמיאל, איבד שליטה על הקטנוע, ושני הרוכבים יחד עם הקטנוע עפו אל הוואדי שמתחת לכביש. כוחות הצלה שהגיעו למקום מצאו את המורכב בן ה-17 כשהוא ללא רוח חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. הרוכב, בן 19, נפצע קשה, ופונה לבי"ח רמב"ם להמשך טיפול רפואי. הרוכבים יהודים, רכבו על קטנוע בנפח 125 סמ"ק.

הקטנוע שעליו נסעו שני הצעירים כפי שנמצא זרוק בוואדי
הקטנוע שעליו נסעו שני הצעירים כפי שנמצא זרוק בוואדי

 

8. ב-23.7.21 קצת אחרי חצות נהרג רוכב כבן 34 בכביש 89, מצומת כברי לכיוון מעלות.

הרוכב איבד את השליטה על האופנוע, החליק והתנגש בגדר הבטיחות – ממנה נפצע באורח אנוש. גורמי רפואה פינו אותו לבית החולים בנהרייה, שם נקבע מותו. הרוכב כבן 34, ערבי, רכב על אופנוע בנפח 600 סמ"ק.

זירת התאונה שבה נהרג הרוכב בן ה-34
זירת התאונה שבה נהרג הרוכב בן ה-34

 

9. ב-30.7.21 סביב השעה 14:30 נהרג רוכב כבן 30 ברחוב היהלום באור יהודה.

הרוכב איבד את השליטה על האופנוע, החליק, והתנגש בעץ (תאונה עצמית). כתוצאה מהפגיעה בעץ הרוכב נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים, שם נקבע מותו. הרוכב כבן 30, יהודי, רכב על אופנוע בנפח 900 סמ"ק.
זירת התאונה באור יהודה שבה נהרג הרוכב בן ה-30
זירת התאונה באור יהודה שבה נהרג הרוכב בן ה-30

 

תודה לדני גולדברג על העזרה באיסוף החומרים לכתבה.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 43, רוכב על אופנועים 27 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

CB1100 FINAL

הונדה: סוף הדרך של ה-CB1100 מקורר האוויר

הונדה הציגה תמונת טיזר לגרסאות אחרונות של ה-CB1100EX וה-CB1100RS שיירדו מפס הייצור לאחר 14 שנים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אחת המסכנות שיש לי מהכתבות האלה היא להסתכל טוב טוב שהצומת פנויה ואף אחד לא מגיע לתוכה (גם כשהאור אדום).

    דבר נוסף הוא עקיפות של כלי רכב כבדים מימין (טרקטור בכתבה הזאת).
    צריך להיזהר מאוד, אם אין מרווח גדול עדיף לעצור ולעבור שמאלה, לעקוף מסומל ולחזור לשול.

    עוד דבר שאני לא בטוח לגבי זה נפח האופנוע, רואים די הרבה הרוגים שעיבדו שליטה באופנועים עם נפח רציני – עם הרבה מומנט.
    ככל הנראה עדיף לנסוע על כלים ״רגועים״ יותר עם רמת מומנט ״סלחני״ יותר לטעויות אנוש ולבעיות בכביש (שמן, חצץ וכו).

    יש גם די הרבה צעירים על קטנועים קטנים, שם כמובן העניין ברור – חוסר נסיון או ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO