משרד התחבורה מבצע רפורמה מקיפה במבחני הנהיגה (טסטים) לדו-גלגלי, זאת כחלק מרפורמה במבחני הנהיגה שנכנסת לתוקפה בימים אלו.
במסגרת השינוי בטסטים לאופנועים וקטנועים, נקבעה שיטה חדשה לשליטה בדו-גלגלי במגרש הטסטים. המגרש יכלול 3 מקטעים, כשבכל אחד מהם תיבחן יכולת אחרת של הרוכב לשליטה בכלי הדו-גלגלי. המקטע הראשון, שבו יתחיל המבחן, יכלול שליטה בשינויי כיוון תוך כדי מעבר ב-4 שערים, וכן יבחן את הרוכבים בחמיקה ממכשול. המקטע השני יכלול תאוצה בקו ישר לאורך 20 מטרים, כשאחריה הנבחנים יצטרכו לבלום לעצירה מלאה בטווח של 6 מטרים. לבסוף, המקטע השלישי יכלול את השמיניות הרגילות והמוכרות באותה המתכונת שהייתה עד היום.
שיטת המבחן החדשה, שמעלה את רף הרכיבה לנבחן, עשויה באופן ישיר לשפר את רמת הלימוד ולאלץ את מורי הנהיגה ליישר קו עם המבחן החדש. כך למשל מורי הנהיגה יצטרכו ללמד בלימה גם עם הבלם הקדמי – מה שלא כולם עושים עד היום, וכן שימוש במבט במעבר בין השערים ותנוחת רכיבה נכונה. כך שהרוכבים צפויים לצאת לכבישים עם מיומנויות רכיבה ברמה גבוהה יותר ממה שהיה עד היום. מאידך, המרחק עד ללימודי רכיבה אמיתיים – כפי שנהוגים במדינות המערב וכפי שרוכב דו-גלגלי אמור לדעת וליישם – עדיין גדול, ולדעתנו משרד התחבורה יצטרך לבצע שינויים נוספים כמו מגרש גדול יותר (כיום תקן עומד על 615 מ"ר בלבד), שמיניות גדולות יותר שבהן יבואו לידי ביטוי יותר אלמנטים, והכנסת טכניקות רכיבה נוספות.
הרפורמה במבחני הנהיגה לדו-גלגלי הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר ב-2012, אולם היא התעכבה בשל סיבות ביורוקרטיות. את פיתוח התכנים הובילו כמה גורמים, כמו מורה הנהיגה עופר בן אשר, והבעלים של אופנוען מאומן, גידי פרדר. זה האחרון, יחד עם אופנוען מאומן ועופר בן אשר, אף העבירו קורסי רכיבה לכל מורי הנהיגה והבוחנים כבר בשנת 2012 על מנת להציג את תכני הלימוד והטכניקות שעליהם ייבחנו תלמידי הרכיבה בטסט.
כעת, כאמור, מבחן הנהיגה החדש נכנס לתוקף, והוא יהיה בתקופת הרצה עד ה-15 בספטמבר 2018, אז ייכנס לתוקף באופן מלא.
תודה לאודי עציון על העזרה בהכנת הכתבה.
אחלה בדיחה. תודה, צחקתי מכל הלב..
מעניין מה יקרה במגרש בירושלים שאין בו שמיניות כי החליטו שזה שהוא בשיפוע מקשה על התלמידים מספיק.
יש שמיניות בירושלים.. לפחות במגרש בתלפיות נכון ללפני שנה וחצי
,כך למשל מורי הנהיגה יצטרכו ללמד בלימה גם עם הבלם הקדמי "
אני לא מאמין שישנם מורים במאה ה21 שלא מלמדים שצריך לבלום עם הקדמי ,כיצד ניתן לבלום אופנוע, אם לא עם הקידמי, שהוא הבלם העיקרי ? זה גם ברור ויזואלית מהו הבלם העיקרי ,אם למישהו זה לא נהיר.
כך ידידי, לא רק שמורים לא לימדו לבלום עם הבלם הקדמי(ככול הנראה שריד אנכרוניסטי של בלמי התוף הישנים שהייתה להם נטייה מעצבנת להינעל), גם האינסטינקט הבסיסי הוא ללחוץ עם הרגל. גם כי ככה זה במכונית, ולא רק. מבחינה דינמית אם לא שמים לב, בעת בלימה הגוף נוטה קדימה והלחיצה עם כף הרגל מתהדקת, ככה זה כאשר לא מקפידים ולא מודעים. אז מאמין או לא מאמין, העובדות הם שעד היום מורי נהיגה לא למדו את הדגשים החשובים האלו, גם לא את הנושא החשוב ביותר של היגוי הפוך, ועכשיו הם כן! העיקר שלך הכל נהיר, כי בחו"ל הכל נהיר, לעומת זאת כאן בארץ הכל חלב ודבש. אני מעדיף לחיות עם מטומטמים שמחים, ולא עם חכמים ממורמרים.
מדוע יש לך נטיה להגיב לגופו של כותב ולהיות גס רוח? המבולבל היחיד זה אתה גם אם אתה מאוהב בחרוז ובעצמך. לא ניתן להגיב בשקט בלי פניני חכמתו וגסותו של הוד מעלתו המומחה שאין בילתו. כמה רוע ומרמור יכולים להיות באדם אחד?
אני אישית הוצאתי רשיון A1 לפני בערך חודש וחצי
בבית הספר שלמדתי הם לימדו דבר אחד בברקס הקדמי
לא להשתמש בוא
בתי ספר לנהיגה מלמדים מלא דברים שגויים וחבל שכך
תאמין, כעשיתי תרישיון שלי (לפני 8 שנים בערך) לימדו אותי לבלום רק עם האחורי , מזל שאבא שלי אופנוען ונתן לי בראש דקה אחרי שהוצאתי תרישיון ושלח אותי לקורס רכיבה ששם למדתי כמה לא למדתי כלום בהכנה לטסט .
מה שבטוח עדיף שינוי קטן לטובה ( ועדיין לא מספק) מכלום .
8 מטר לרוחב של מלבן השמיניות? זה בעצם הגדלה של המלבן. היום הוא עומד על בערך 6 מטר
עכשיו רק נשאר להפטר מהטמטום של טסט במעבר בין A1 ל A.
מה הרעיון של זה?