דף הבית / חדשות / דוקאטי חושפת פניגאלה V4 R חדש עם 240.5 כ"ס
MY23_Ducati_Panigale_V4_R_091_UC440936_Mid

דוקאטי חושפת פניגאלה V4 R חדש עם 240.5 כ"ס

בדוקאטי מציגים את הפניגאלה V4 R החדש לשנת 2023 עם עדכונים טכנולוגיים ועם אופציה ליותר מ-240 כוחות סוס

הדוקאטי V4 R – אופנוע ההומולוגציה להכשרת אופנועי אליפות הסופרבייק העולמית – מקבל גרסה חדשה לשנת 2023 עם עדכוני טכנולוגיה במנוע ועם שמן Shell מיוחד שפותח עם דוקאטי המאפשר לסחוט מהמנוע 240.5 כ"ס ב-15,500 סל"ד.

דוקאטי פניגאלה V4 R דגם 2023 - יותר מ-140 כ"ס!
דוקאטי פניגאלה V4 R דגם 2023 – יותר מ-240 כ"ס!

הדוקאטי V4 R הראשון הוצג בשנת 2019 (השקה עולמית – כאן) לאחר שנפח מנוע של 1,103 סמ"ק פסל את הפניגאלה ה'רגיל' מלהשתתף באליפות הסופרבייק. הסופרבייק 4 צילינדרים מורשה הכביש הראשון של דוקאטי מגיע עם מנוע בנפח 998 סמ"ק, והוא נועד לשרת את תקנות אליפות העולם הדורשות להיות חוקי לכביש, לעמוד בתקנות יורו 5 לפליטת מזהמים ולמכור מספר של מאות יחידות ללקוחות פרטיים.

כעת מציגים בדוקאטי את הגרסה החדשה לאופנוע ההומולוגציה. נתחיל עם מנוע נושא העומס – הדזמוסדיצ'י סטראדלה V4 – בו מגביל הסל"ד מופעל ב-16,500 סל"ד בהילוך הגבוה וב-16,000 בשאר ההילוכים. המנוע בתצורתו הבסיסית מגיע להספק של 218 כ"ס ב-15,500 סל"ד ו-11.3 קג"מ ב-12,000 סל"ד. מערכת פליטה למרוצים מלאה של אקרפוביץ' מציבה את הנתונים על 237 כ"ס ב-15,500 סל"ד ו-12 קג"מ ב-12,250 סל"ד. להשגת הנתון שבכותרת נדרש לרכוש בנפרד שמן מיוחד שפותח על-ידי חברת השמנים 'של' (Shell) ודוקאטי קורסה, אשר מפחית את החיכוך של הרכיבים המכניים ב-10% ומעלה את ההספק המרבי ל-240.5 כ"ס. מדובר על שמן ספציפי שפותח לטובת מנועים הפועלים בסל"ד גבוה ומצמד יבש. המשקל היבש המוצהר עומד על 172 ק"ג, ו-167 ק"ג עם מערכת הפליטה החליפית.

על-מנת לאפשר את הנתון, טלטלי הטיטניום עברו 'קדיחת אקדח' ('Gun Drilled') אשר יצרו קדח לאורך הטלטל של 1.6 מ"מ המאפשר מעבר של שמן לאורך הטלטל, שיפור השימון כתוצאה מכך והיכולת לנוע במהירות סיבוב מנוע גבוהה. הבוכנות בעלות גיאומטריה חדשה ומשקל מופחת ב-5 גרם כל אחד, והשנה עם ציפוי דמוי קרבון (DLC) העוזר להפחית את החיכוך. גם שסתומי יניקה חדשים תורמים להספק המוגבר. יחסי ההעברה בהילוכים ראשון, שני ושישי הוארכו מעט (11.6% בראשון, 5.6% בשני ו-1.8% בשישי) לטובת שימושיות טובה יותר במסלול, וגם הפער בין שני ההילוכים הראשונים הוקטן לטובת האצה חלקה ומהירה יותר. המצמד היבש חדש ושוקל 800 גרם פחות מבעבר.

האופנוע היקר בישראל
האופנוע היקר בישראל

כמו בעדכון האלקטרוניקה האחרון של גרסאות הפניגאלה V4, מערכת ניהול בלימת המנוע, מערכת הקוויקשיפטר, בקרת האחיזה והמצערת החשמלית מקבלים עדכוני תוכנה על מנת לעדן עוד יותר את הרכיבה ואת השליטה של הרוכב על האופנוע – בכביש ובמסלול. גם מערכת הקירור מתעדכנת לטובת שיפור פינוי החום מהמנוע. יש מערכת ניהול מנוע חדשה בשם 'Track Evo' לטובת מיקסום הבקרות במסלול, ומצב גשם שמחליף את מצב הכביש (Street) הקודם וגם מדליק אורות מהבהבים מאחור לטובת נראות. מערכת ניהול המנוע מקבלת ארבעה מצבים: מלא, גבוה, בינוני ונמוך – שנעים משחרור כל הסוסים והבקרות (למעט בהילוך ראשון, מסיבות מובנות) ועד להגבלה של 160 כ"ס. כל שאר בקרות האלקטרוניקה קיבלו עדכוני תוכנה.

גוף המצערת הוקטן ושופר לטובת רגש הרוכב ונוסף כפתור להגבלת מהירות הרכיבה בפיטס. אין שינוי בשלדה הקדמית שמחברת בין המנוע לבין מכלול המתלה הקדמי וציר ההיגוי, והזרוע האחורית החד-צידית. האחרונה גם מתכווננת לארבעה מצבים בקפיצות של 2 מ"מ. זה מתחבר לאותה מערכת בולמים מכנית-הידראולית המורכבת ממזלג אוהלינס NIX25/30 (המספרים מתייחסים לקוטר של הקארטריג'ים, כאשר רגל אחת בקוטר 25 מ"מ והשנייה בקוטר 30 מ"מ ליצירת פעולות נפרדות לשיכוך), עם עוד 5 מ"מ מהלך בגרסה החדשה. יש גם בולם TTX36 מאחור, שממקום מעט גבוה יותר ומעלה את הזנב ב-20 מ"מ להעלאת מרכז הכובד לטובת שינויי כיוון מהירים יותר, וקפיץ רך יותר. עומס הקפיץ מתכוונן בצורה הידראולית ויש משכך היגוי של אוהלינס.

מיכל הדלק מאלומיניום גדל בליטר אחד נוסף לנפח של 17 ל', גם לטובת צורה חדשה המאפשרת לרוכב לתמוך עם הברכיים בבלימות ופניות. יש מושב חדש ושטוח יותר עם כיסוי חדש לטובת שינויי כיוון של הרוכב. מעטפת הפיירינג עודכנה לטובת שיפור הקירור והכנפונים חדשים ודקים יותר ומספקים את אותו כוח הצמדה כמו בגרסה הקודמת.

הצביעה לשנת 2023 מגיעה עם הספרה '1', כשעל כל אופנוע שנמכר יוטבע מספר סידורי על המשולש העליון. יש גם קטלוג אביזרים עשיר למדי, לרוכבים שרוצים אפילו יותר.

הדוקאטי פניגאלה V4 R מתייקר לשנת 2023 בשיעור של 10% ועומד כ-44 אלף יורו לפני שיפורים. ניתן כמובן להזמין אצל יבואן דוקאטי בישראל, כשהוא אחד האופנועים היקרים בישראל ומחירו צפוי לעבור את רף 300 אלף השקלים.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

3 תגובות

  1. Avatar

    אני אסתפק באופניים 3 כוח עז

  2. Avatar
    צ'יזי ריידר

    ממתי דוקאטי עובדים עם אקרפוביץ', מה קרה לטרמיניוני?

  3. Avatar

    DLC – Diamond Like Coating
    אבל מכיוון שכל יהלום בנוי בעצם ביסודו מפחמן
    גם ציפוי דמוי קארבון אולי נכון…😁😁
    סל״ד פסיכוטי לכל הדעות!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן