לציון 30 שנים למותו של נהג הפורמולה 1 איירטון סנה, בדוקאטי מציגים גרסת אספנים מיוחדת על-בסיס המונסטר.
באחד במאי 1994 נהרג נהג המרוצים האגדי איירטון סנה במסלול אימולה שבאיטליה. סנה היה מעריץ דוקאטי בחייו, ורכב בזמנו על דוקאטי 851SP. הוא גם היה אחד מהבעלים הראשונים בעולם של המונסטר 900 שהוצג בשנת 1993, וגם של ה-916 האגדי, שיוצר בין השנים 1994 ל-1998. בדוקאטי הספיקו להוציא גרסה מיוחדת למעריץ נלהב, שהודעה על יציאתה התפרסמה מספר חודשים לפני מותו הטראגי, ועם מותו הפכה לדגם להנצחתו ולפריט אספנים.
כעת, לציון 30 שנים למותו הטראגי ועשר שנים לאחר שהציגו גרסת 20 מיוחדת על-בסיס הפניגאלה 1199S, מציגים בדוקאטי את המונסטר סנה, שלוקח את המונסטר SP וצובע אותו בצבעי ברזיל שיוצגו על קסדתו המפורסמת, כולל המושב הכחול. בנוסף יש לוחית ממוספרת לציון המספר הסידורי של האופנוע, כיתובי 'Senna' אדומים וכיתוב על מיכל הדלק של האמרה המשויכת לסנה: 'Racing Is In My Blood'.
גרסת הדוקאטי מונסטר סנה תיוצר ב-341 יחידות, לציון 3 אליפויות העולם בפורמולה 1 בשנים 1988, 1990 ו-1991, ו-41 הניצחונות בסך הכל.
הבסיס הוא כאמור גרסת ה-SP הבכירה של המונסטר דור חדש שהוצג בשנת 2021. מנוע הטסטהסטרטה 11 מעלות בנפח 937 סמ"ק מציע 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-9.5 קג"מ ב-6,500 סל"ד. מערכת המתלים שודרגה לאוהלינס NIX30 הפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ, עם אופציות כיוונון מלאות, וצינורות המזלג מגיעים בצבע זהב, והם קלים ב-0.6 ק"ג משל הגרסה הרגילה. הבולם האחורי גם הוא של אוהלינס, עם כיוונון מלא – לעומת כיוון עומס קפיץ בלבד בגרסה הרגילה. יש גם משכך היגוי אחר.
הבלמים של ברמבו עם קליפרים רדיאליים מסוג Stylema ועם דיסקים בקוטר 320 מ"מ, כשכאן הם קלים בחצי קילו. הבלמים החדשים אמורים לספק יותר עוצמה ורגש לעומת הגרסה הרגילה. הצמיגים ב-SP הם מסוג פירלי דיאבלו רוסו IV. עוד שדרוגים הם משתיק של טרמיניוני ומצבר ליתיום-און קל משקל. למערכת האלקטרוניקה מתווסף מצב 'גשם' לשלושת מצבי הרכיבה (ספורט, תיור, אורבן).
צפו בווידאו – דוקאטי מונסטר 2021 ברכיבה ראשונה: