דף הבית / חדשות / דוקאטי מציגה: מונסטר סנה
Ducati-Monster-Senna-05

דוקאטי מציגה: מונסטר סנה

בדוקאטי מציגים גרסה מיוחדת של המונסטר לציון 30 שנה למותו הטראגי של נהג הפורמולה 1 איירטון סנה; ייוצר ב-341 יחידות

לציון 30 שנים למותו של נהג הפורמולה 1 איירטון סנה, בדוקאטי מציגים גרסת אספנים מיוחדת על-בסיס המונסטר.

באחד במאי 1994 נהרג נהג המרוצים האגדי איירטון סנה במסלול אימולה שבאיטליה. סנה היה מעריץ דוקאטי בחייו, ורכב בזמנו על דוקאטי 851SP. הוא גם היה אחד מהבעלים הראשונים בעולם של המונסטר 900 שהוצג בשנת 1993, וגם של ה-916 האגדי, שיוצר בין השנים 1994 ל-1998. בדוקאטי הספיקו להוציא גרסה מיוחדת למעריץ נלהב, שהודעה על יציאתה התפרסמה מספר חודשים לפני מותו הטראגי, ועם מותו הפכה לדגם להנצחתו ולפריט אספנים.

דוקאטי מונסטר סנה - 341 יחידות ממוספרות
דוקאטי מונסטר סנה – 341 יחידות ממוספרות

כעת, לציון 30 שנים למותו הטראגי ועשר שנים לאחר שהציגו גרסת 20 מיוחדת על-בסיס הפניגאלה 1199S, מציגים בדוקאטי את המונסטר סנה, שלוקח את המונסטר SP וצובע אותו בצבעי ברזיל שיוצגו על קסדתו המפורסמת, כולל המושב הכחול. בנוסף יש לוחית ממוספרת לציון המספר הסידורי של האופנוע, כיתובי 'Senna' אדומים וכיתוב על מיכל הדלק של האמרה המשויכת לסנה: 'Racing Is In My Blood'.

גרסת הדוקאטי מונסטר סנה תיוצר ב-341 יחידות, לציון 3 אליפויות העולם בפורמולה 1 בשנים 1988, 1990 ו-1991, ו-41 הניצחונות בסך הכל.

הבסיס הוא כאמור גרסת ה-SP הבכירה של המונסטר דור חדש שהוצג בשנת 2021. מנוע הטסטהסטרטה 11 מעלות בנפח 937 סמ"ק מציע 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-9.5 קג"מ ב-6,500 סל"ד. מערכת המתלים שודרגה לאוהלינס NIX30 הפוך מלפנים בקוטר 43 מ"מ, עם אופציות כיוונון מלאות, וצינורות המזלג מגיעים בצבע זהב, והם קלים ב-0.6 ק"ג משל הגרסה הרגילה. הבולם האחורי גם הוא של אוהלינס, עם כיוונון מלא – לעומת כיוון עומס קפיץ בלבד בגרסה הרגילה. יש גם משכך היגוי אחר.

הבלמים של ברמבו עם קליפרים רדיאליים מסוג Stylema ועם דיסקים בקוטר 320 מ"מ, כשכאן הם קלים בחצי קילו. הבלמים החדשים אמורים לספק יותר עוצמה ורגש לעומת הגרסה הרגילה. הצמיגים ב-SP הם מסוג פירלי דיאבלו רוסו IV. עוד שדרוגים הם משתיק של טרמיניוני ומצבר ליתיום-און קל משקל. למערכת האלקטרוניקה מתווסף מצב 'גשם' לשלושת מצבי הרכיבה (ספורט, תיור, אורבן).

צפו בווידאו – דוקאטי מונסטר 2021 ברכיבה ראשונה:

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX300-URI-02

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX300 אדוונצ'ר

ה-ADX300 החדש של סאן-יאנג מגיע לישראל עם עיצוב אדוונצ'ר מודרני ועם אבזור ואלקטרוניקה מכובדים; המחיר: 36 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן