דף הבית / חדשות / דוקאטי מציגה: סטריטפייטר V4 חדש ל-2025
MY25_STREETFIGHTER_V4S_DYN _10__UC731732_High

דוקאטי מציגה: סטריטפייטר V4 חדש ל-2025

דוקאטי חושפת את הסטריטפייטר V4 החדש לשנת 2025 עם 214 כ"ס, 189 ק"ג, זרוע אחורית כפולה, כנפונים בולטים, אלקטרוניקה משודרגת ועוד

יותר מתמיד הסטריטפייטר V4 יכול להיקרא בפשטות פניגאלה V4 בלי פיירינג, כשהדור החדש של 2025 מקבל שיפורים רבים לעומת קודמו.

לשנת 2025 כבר הציגו בדוקאטי דור חדש לגמרי של הפניגאלה V4, שהתייחס לתחום המנוע, משקל, שלדה חדשה עם זרוע אחורית כפולה, בולמים ואלקטרוניקה משודרגים, ועיצוב מחודד שהגדיל את הכנפונים. כעת מגיע תורו של אחיו הנייקד – הסטריטפייטר V4 שנוגע באותן הנקודות בדיוק.

דוקאטי סטריטפייטר V4 דגם 2025
דוקאטי סטריטפייטר V4 דגם 2025

מנוע הדזמוסדיצ'י סטרדלה V4 בנפח 1,103 סמ"ק שסיפק 208 כ"ס עלה ל-214 כ"ס ב-13,500 סל"ד (500 סל"ד גבוה יותר) ו-12.2 קג"מ ב-11,250 סל"ד גבוהים (לעומת 12.5 קג"מ ב-9,500 סל"ד בדור הקודם). יחס משקל / הספק עומד כאן על 1.13 כ"ס לק"ג. ואם זה לא מרשים מספיק אז מערכת תחליפית של אקרפוביץ' תעלה את מניין הסוסים ל-226 ותוריד כמה ק"ג במשקל. המנוע עצמו מיישר קו עם תקנות פליטת מזהמים יורו 5+. למעשה מדובר בסטריטפייטר החזק ביותר והשדרוג מתקבל גם בזכות גל-זיזים שמקבל זוויות פתיחה וסגירת שסתומים אגרסיביות יותר וכן פתיחת שסתומים ארוכה יותר. האלטרנטור ומשאבת השמן נלקחו מהפניגאלה V4 R, כשחלקים מתיבת ההילוכים נלקחו מהסופרלג'רה V4. לראשונה המנוע מקבל סעפות יניקה משתנות, כלומר צינורות יניקת אוויר משתנים – 25 מ"מ לקצר ו-80 מ"מ לארוך, אשר משפרים את זרימת האוויר אל המנוע ועל-ידי כך את המילוי הנפחי, את אופי אספקת כוח המנוע ואת ידידותיות המנוע.

גם כאן יש שלדה חדשה לגמרי שגם שוקלת ק"ג אחד פחות ומספקת גם גיאומטריית היגוי שונה מבעבר. גם כאן יש מעבר מזרוע אחורית חד-צידית לכפולה, עשויה מאלומיניום, עם חלל במרכז שנועד להראות את החישוק בקוטר 17″ לחסוך במשקל ולשפר את האחיזה של הגלגל האחורי, את הרגש לרוכב ואת הקשיחות המבנית של השלדה. הבולמים בגרסה הרגילה ממשיכים להיות שוואה BPF בקוטר 43 מ"מ מלפנים וזקס מאחור – עם כיוונונים מלאים כמובן. גרסת ה-S ממשיכה להציע שילוב של אוהלינס NIX / TTX. זה מגיע כמובן כחלק ממערכת הבולמים החשמלית סמי-אקטיבית העדכנית של אוהלינס מסוג S-EC 3.0. יש גם משכך היגוי של אוהלינס.

MY25_STREETFIGHTER_V4S_AMBIENT _5__UC731674_High

מערכת הבלימה של ברמבו חדשה גם היא, כאשר הקליפרים מסוג Stylema הוחלפו בקליפרים החדשים של ברמבו מסוג Hypure, שגם קלים ב-30 גרם. אלו נצמדים לצמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ. מערכת אלקטרונית חדשה של בוש, מסוג ‘Race eCBS', מאפשרת את הפעלה כפולה של הבלמים בלחיצה רק על ידית הבלם הקדמי. זה נועד לשפר את יכולות הבלימה במסלול ולאפשר, תוך שימוש בבלם האחורי, להצמיד יותר את הגלגל האחורי בהטיה. המערכת מאפשרת 5 מצבי התערבות שנועדו גם לאפשר כניסה בהחלקה מבוקרת לפנייה, וכן ניתוק מלא שמחזיר את השליטה המלאה על הבלמים לרוכב.

בצד האלקטרוניקה יש מסך TFT חדש בגודל 6.9″ עם יחס תצוגה של 8:3 ומצבי תצוגה שונים לבחירת הרוכב כולל תצוגת 'Track Evo' במסך – פונקציית מסלול שמדמה את המסך מאופנועי MotoGP, עם פס סל"ד לרוחב החלק העליון של הצג וחיווי הילוכים בולט עם עוד פונקציות רלוונטיות למסלול. בנוסף יש את כל הגיזמואים האפשריים מבחינת בקרות לכביש ולמסלול, כולל הבלימה המשולבת שהוזכרה מקודם. העיצוב מתחדד עם פנסי LED חדשים מלפנים וזוג נפרד מאחור. כמובן אי אפשר בלי הכנפונים החדשים והבולטים, שנועדו להיראות מיליון דולר ולספק יותר כוח הצמדה במהירויות מסלול – כאן 17 ק"ג במהירות של 270 קמ"ש.

בדוקאטי גם מתייחסים לנוחות הרוכב עם עיצוב מחודש לנקודת המגע של המושב ומיכל הדלק לטובת אחיזה טובה יותר בבלימה ובהטיה. זווית הכידון ורגליות שונתה במעט לטובת הפחתת עומס לטווח ארוך ונעשתה התייחסות לחום הנפלט מהמנוע, שמטגן את הרוכב וקיבל ביקורת בדורות הקודמים.

הדוקאטי סטריטפייטר V4 ו-V4S החדשים של שנת 2025 צפויים להגיע לישראל במהלך השנה הבאה. מחירים טרם נקבעו, אך הם צפויים להיות גבוהים יותר לעומת הדור הקודם.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

תגובה אחת

  1. Avatar

    עם כל הכוח הזה ,אני לא רואה מישהו שיכול לנסוע לאורך זמן יותר מ150 160 עם נייקד כזה בלי טיפת מיגון רוח .הפוזה מיליון דולר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן