שנת 2023 הייתה שנה לא קלה לשוק הדו-גלגלי הישראלי. עליית מחירי ביטוח החובה, עליית הריבית שגרמה להאטה במכירות, וגם כמובן המלחמה שגרמה בין היתר להאטה במכירת כלים חדשים. יחד עם זאת, גם השנה יצאו לשוק כמה וכמה כלים חשובים ומעניינים שהשפיעו בצורה זו או אחרת על השוק.
כמו בכל שנה, אנחנו מסכמים את האופנועים והקטנועים הגדולים של השנה – כלים מעניינים, חשובים או מלהיבים שהוצגו בשנה שעברה או שנהנינו לרכוב עליהם. קבלו את אופנועי השנה של 2023:
פלטפורמת ה-800 של סוזוקי
בסוזוקי יוצאים מתרדמת ארוכת שנים ונכנסים מחדש לכמה קטגוריות חשובות, ביניהן קטגוריות הביניים בכביש, בנייקד ובאדוונצ'ר-שטח עם חישוק 21. בלי להתעצל או למחזר הם בונים את סדרת ה-800 מאפס על פלטפורמה מכאנית חדשה, וגם מיישרים קו עם המציאות עם מנוע טווין מקבילי חדש ומודרני שמחליף את הווי-טווין הקודם. הוויסטרום 800DE האדוונצ'ר, ה-GSX-8S הנייקד, וגם ה-GSX-8R שבדיוק הוצג – מייצגים היטב את ההתעוררות של סוזוקי. ברוכה השבה!
הונדה XL750 טרנסאלפ
גרסת האדוונצ'ר המבוססת על פלטפורמת ה-CB750 הורנט. לא ציפינו להרבה מהטראנסאלפ 750, בטח לאור העיצוב האנמי והצמדתו לשם מהעבר של אופנוע טוב אך פשוט ויעיל, אבל הטראנסאלפ הפתיע אותנו בהתנהגות הכביש המעולה שלו וביכולות השטח הלא רעות בכלל, וכל זה בחבילה ידידותית ואיכותית מבית הונדה.
דוקאטי מולטיסטראדה V4 ראלי
גרסת הראלי של המולטיסטראדה נשענת על ה-V4 S הטכנולוגי, אבל מקבלת כמה שדרוגים חשובים – כשהתוצאה היא יכולות שטח לא מבוטלות ואבזור נוסף לנוחות הרוכב במסעות ארוכים. הפרמיה המוגדלת לעומת אחיו מספקת את הקצה של הקצה שיש לדוקאטי להציע היום בסגמנט האדוונצ'רים הגדולים, כשהמולטיסטראדה V4 ראלי הוא מתחרה חזק מאוד על תואר האדוונצ'ר הטוב בעולם. מכונת-על – מהטובות שיש לעולם האופנועים להציע!
הוסקוורנה נורדן 901 אקספדישן
גרסת האקפדישן של ההוסקוורנה נורדן 901 מרחיבה את טווח היכולות של האדוונצ'ר המצוין הזה. הנורדן 901, שמבוסס על הק.ט.מ 890 אדוונצ'ר, מקבל כאן את מערכת הבולמים האיכותית של ה-890 אדוונצ'ר R כדי לשפר את יכולות השטח, ומקבל גם אבזור רב לתיור כמו משקף גבוה, חימום למושב ולידיות, מושב ארגונומי, רגלית אמצע, מגן מנוע ותיקי צד. התומאה היא אדוונצ'ר מצוין לשימוש יום-יומי, לשימוש שטח קרבי, וגם לרכיבות תיור ארוכות.
CFMOTO 800NK
ה-800NK היא גרסת נייקד מרשימה עם מנוע חזק של ק.ט.מ – של יצרנית סינית שלא מתביישת להסתכל ליפנים ולאירופאים בלבן של העיניים ולספק אופנוע תחרותי במחיר שנמצא בחלק הנמוך של הקטגוריה. מעניין מאוד לראות את ההתקדמות של היצרניות הסיניות המובילות (והאיכותיות), כמו גם את שיתוף הפעולה הגלובלי בין יצרניות אירופאיות וסיניות. CFMOTO וק.ט.מ הן דוגמה מצוינת לכך.
ק.ט.מ / הוסקוורנה אנדורו
עולם השטח חי על אבולוציה איטית שמשפרת ומחדדת את האופנועים, אבל לא ממש מעיזה ומציעה דברים חדשים. בק.ט.מ חשפו בשנת 2023 דור חדש לחלוטין של אופנועי אנדורו EXC עם 95% מהחלקים חדשים לגמרי, ומיד לאחר מכן גם את ליין הוסקוורנה. לא רק עם מכלולים איכותיים אלא גם עם יחידת ניהול חשמל אלקטרונית חדשה וטכנולוגית, מנוע 250 סמ"ק ארבע פעימות חדש, ומערכת הזרקת דלק TBI במנועי השתי פעימות יחד עם שסתום כוח חשמלי. התוצאה היא שאופנועי האנדורו של ק.ט.מ ושל הוסקוורנה מבצעים קפיצת מדרגה משמעותית, חוזרים להוביל את שוק אופנועי האנדורו ומציבים סטנדרט של התנהגות, של מנועים, של טכנולוגיה, של איכות ייצור ושל הנדסת אנוש – ולא משנה אם זה בצבע כתום או לבן.
פיג'ו XP400
קטנוע הקרוסאובר החדש של פיג'ו עם מנוע מהמטרופוליס ועיצוב מושקע שמספק כלי מתוכנן היטב, מעוצב להפליא ומבוצע טוב. ה-XP400 נכנס לתוך קטגוריה חמה, ועם האיכויות שלו – גם המכאניות, גם העיצוביות וגם הטכנולוגיות – הוא מתמקם גבוה בתוך הסגמנט.
ימאהה איקסמקס 300.
רב המכר של ימאהה שודרג ל-2023. האיקסמקס 300 הוא קטנוע פרימיום ספורטיבי ואיכותי, נוח זריז ומפנק, וכזה שקל לחיות איתו. יש לו מעט מאוד חסרונות והוא יכול לשמש כמעט לכל מטרה. מאז הצגתו בשנת 2005 הוא היה קטנוע מצוין ששופר בכל דור, והאיקסמקס 300 החדש ששודרג ל-2023 אפילו טוב יותר מהדגם היוצא.
דוקאטי דיאבל V4
הדיאבל V4 החדש הוא אופנוע פרימיום ייחודי של דוקאטי שמיועד לפלח קטן של אנשים שרוצים בדיוק את זה – קודם כל בגלל העיצוב, אבל גם בזכות מפרט הקצה והביצועים התואמים. ה-V4 החדש לוקח את העיצוב לרמות דיוק ותחכום חדשות עם הקפדה גם על הפרטים הקטנים ביותר, ועם מנוע ה-V4 והמכלולים האיכותיים גם ההתנהגות משובחת. מה שמפתיע בדיאבל V4 זה קלות הרכיבה והידידותיות הרבה למשתמש.
ב.מ.וו M 1000 R
גרסת הקצה של הסופר נייקד הבווארי שמספקת מכונת פנאי עם 210 כ"ס וטווח שימושים רחב משמעותית משל גרסת הסופרבייק. ה-M 1000 R הוא למעשה ב.מ.וו S 1000 RR ברמת גימור M, עם כידון שטוח ופיירינג מקוצץ, ועם תנוחת רכיבה זקופה יותר. הוא אחת ממכונות הביצועים היותר איכותיות שעליהן רכבנו אי-פעם – בכביש ובמסלול, והוא הקצה של הקצה של ב.מ.וו בעולם אופנועי הספורט. מכונת-על!