דף הבית / חדשות / הונדה: בקרוב VTEC חדש לפיירבלייד
CBR1000RR-003

הונדה: בקרוב VTEC חדש לפיירבלייד

בהונדה עובדים על תזמון שסתומים משתנה חדש, שמשנה גם את זווית הפתיחה וגם את מהלך השסתום; בקרוב ב-CBR1000RR פיירבלייד?

בהונדה עובדים על מערכת VTEC חדשה לתזמון שסתומים משתנה – כך עולה ממסמכי פטנט שהגישה החברה בארה"ב.

Honda-VTEC-Superbike-patent-01

לפי המסמכים, המערכת החדשה, שתיקרא ככול הנראה VTEC – השם המסחרי של הונדה לתזמון שסתומים משתנה – תשנה גם את זווית פתיחת השסתום וגם את גובה הרמת השסתום (Duration ו-Lift), ואם אכן כך הדבר אז זו הפעם הראשונה שמערכת מקיפה שכזו מגיעה לדו-גלגלי. כזכור, ב.מ.וו הציגה לאחרונה את ה-ShiftCam, גם במנוע הבוקסר 1250 החדש וגם ב-S1000RR החדש, אולם המערכת הזו משנה רק את זווית פתיחת השסתום ולא את גובה ההרמה. לסוזוקי יש גם כן תזמון שסתומים משתנה ב-GSX-R1000, והטכנולוגיה הזו אפילו נלקחה ישירות מאופנוע ה-MotoGP שלה, אולם מערכת זו לא משנה את זווית הפתיחה או את גובה ההרמה, אלא רק משנה את נקודת הפתיחה (והסגירה בהתאם) של השסתום – על אותה זווית פתיחה.

מערכת תזמון שסתומים מתקדמת שכזו עשויה להגדיל משמעותית את הטווח היעיל של המנוע, ולאפשר לו ליהנות ממומנט טוב בסל"ד נמוך ובינוני ובד בבד לסחוט הספקים גבוהים בתחומים הסל"ד הגבוהים. כזכור, להונדה כבר יש מערכת בשם VTEC, בדגמי ה-VFR800 החל מ-2002, אולם ה-VTEC של מנוע ה-V4 בנפח 800 סמ"ק היא מערכת שמפעילה 2 שסתומים נוספים לכל צילינדר (אחד יניקה ואחד פליטה) החל מ-7,000 סל"ד, כשמתחת לסל"ד זה רק שני שסתומים עובדים.

במסמכי הפטנט שהונדה הגישה נראה אופנוע ספורט, ולכן ההערכות מדברות על כך שה-VTEC החדש יגיע ל-CBR1000RR פיירבלייד. זה גם מסתדר היטב עם העובדה שהפיירבלייד הנוכחי מספק 'רק' 190 כ"ס, שכן שאר המתחרים כבר עברו את ה-200 כ"ס. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שהמערכת תגיע גם לדגמים אחרים.

אז בקרוב נראה CBR1000RR עם יותר מ-200 כ"ס ועם מנוע גמיש, יעיל וידידותי כמו זה של הפיירבלייד הנוכחי? נקווה מאוד שכן, ונמשיך לעדכן.

Honda-VTEC-Superbike-patent-04

Honda-VTEC-Superbike-patent-03

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Vespa 946 Snake (1)

וספה 946 – מהדורה מיוחדת לשנת הנחש הסינית

בפיאג'ו מציגים גרסה מיוחדת של הווספה 946 בעיצוב המוקדש לשנת הנחש הסינית; זוהי הגרסה השלישית מתוך 12, כאשר גם בכל אחת מהשנים הבאות תוצג גרסה מיוחדת אחרת

2 תגובות

  1. Avatar
    בעל CBR לשעבר

    השאלה אם ימכרו שוב אופנועים חדשים שצורכים קילו שמן ל-1000 ק"מ.
    ואז יסבירו שזה חלק מהטכנולוגיה, זה לא באג זה פיצ'ר הא?

  2. Avatar

    אני שמח שפרסמו את הכתבה כי אני אקנה מהם את הפטנט ואז אמכור להם חזרה במחיר פי2

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן