בהונדה אופנועים מסכמים את שנת 2022, כשבחברה ממשיכים את מגמת הגידול והנסיקה המטאורית של השנים האחרונות. בשנת 2022 בהונדה מגדילים את המכירות בכ-35%, ועוברים את רף 4,000 האופנועים והקטנועים החדשים שעלו על הכבישים השנה – זאת אחרי ששנת 2021 הסתיימה עם גידול של כ-60%, ובה נחצה לראשונה רף 3,000 הכלים.
שנת 2022 בשוק הדו-גלגלי הולכת לשבור שיא מכירות נוסף. עד סוף נובמבר 2022 עלו על כבישי ישראל כ-20,500 אופנועים וקטנועים, כשבחודש דצמבר צפויים לעלות כ-1,000 כלים נוספים – שיביאו את השוק לכ-21,500 אופנועים וקטנועים – עלייה של כ-4-5% שממשיכה את מגמת גידול השוק הדו-גלגלי של השנים האחרונות.
גם בהונדה ממשיכים את מגמת הגידול של השנים האחרונות, כשבחברה חוצים לראשונה את רף 4,000 האופנועים והקטנועים – זאת לעומת כ-3,000 כלים בשנת 2021, שכאמור הייתה שנת שיא עם גידול של כ-60% במכירות. בשנת 2022 הגידול עומד על כ-35% ביחס ל-2021. נתח השוק של הונדה גדל מ-14% ב-2021 ל-19% ב-2022. מתוך כ-4,000 הכלים של הונדה שנמכרו ב-2022, כשליש הם אופנועים וכשני-שלישים הם קטנועים.
המספרים האלה מביאים את הונדה להיות המותג הדו-גלגלי השני הנמכר ביותר בישראל, אחרי סאן-יאנג – שבאופן מסורתי נמצאת במקום הראשון מספרי המכירות. בהונדה עוברים את ימאהה ואת קימקו, שנמצאות במקום השלישי והרביעי. בנוסף, הונדה הוא מותג האופנועים הנמכר ביותר בישראל ב-2022.
הגידול העצום הזה הוא תולדה של החלטות אסטרטגיות שהתקבלו ב'מאיר', יבואני הונדה לישראל, לפני כעשור. ההחלטה העיקרית הייתה להתייחס לחטיבת האופנועים כאל גוף עסקי לכל דבר ועניין, בעל פוטנציאל גדילה משמעותי – זאת אחרי שנים ארוכות שבהן חטיבת האופנועים הייתה מעין נספחת של חטיבות הרכב והמשאיות. בהונדה השקיעו משאבים רבים במרכזי שירות חדשים ומודרניים, בצוות עובדים מיומן ובמערך שירות מקיף – הכולל למשל טיולי מועדון. במקביל היצרנית עצמה החלה לספק דגמים בסגמנטים רבים, שחלקם הגדול הפכו ללהיטי מכירות בעולם ובארץ. נציין את האפריקה טווין, את סדרות ה-CB500 וה-CB650, את הקטנועים בנפחים 125 ו-350 סמ"ק כמו הפורצה וה-ADV350, וכמובן את ה-X-ADV750 והפורצה 750 שהפכו להיטי מכירות בסגמנט המקסי-סקוטרים והגדילו אותו משמעותית.
לשנת 2023 בהונדה חושפים מספר דגמים מעניינים, שאמורים להגדיל את מספרי המכירות ונתח השוק של הונדה. אחד מהם הוא ה-CB750 הורנט, שעליו רכבנו לפני כשבועיים בהשקה העולמית בספרד. הוא צפוי להגיע ארצה בחודש פברואר 2023, ומחירו תחרותי ביותר ונקבע על 54,500 ש"ח. אחיו לפלטפורמה, הטרנסאלפ 750 – מתחרה ישיר לטנרה 700 של ימאהה – צפוי להגיע ארצה בחודש אפריל, כשמחירו טרם נקבע אך הוא צפוי להיות תחרותי גם הוא.