דף הבית / חדשות / הונדה מציגה את ה-XL750 טרנסאלפ החדש
23YM XL750 Transalp

הונדה מציגה את ה-XL750 טרנסאלפ החדש

בהונדה מציגים ה-XL750 טרנסאלפ החדש - עם מנוע הטווין המקבילי החדש בנפח 755 סמ"ק ועם חישוק קדמי בקוטר "21

כצפוי, בהונדה מציגים בתערוכת מילאנו 2022 את ה-XL750 טרנסאלפ החדש, עם המנוע הטווין המקבילי החדש המספק 92 כוחות סוס, חישוקי שפיצים במידות שטח, אלקטרוניקה עדכנית ומשקל של 208 ק"ג עם מיכל דלק מלא ב-16.9 ליטרים.

ההונדה XL600V טרנסאלפ המקורי הוצג בשנת 1986 כדו-שימושי עם מנוע וי-טווין בנפח 583 סמ"ק מקורר נוזל, בעל הספק של 50 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ומשקל יבש של 175 ק"ג. שם הדגם נעלם משורות הונדה עוד בשנת 2012. כפי שידוע כבר תקופה, בהונדה מחזירים את שם המותג עם פרשנות מודרנית, שגם אמורה לתת מענה לרוכבי האדוונצ'ר אשר יורדים גם לשטח.

23YM XL750 Transalp
23YM XL750 Transalp

מנוע הטווין המקבילי בנפח 755 סמ"ק עם סידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה, שמורכב גם ב-CB750 הורנט החדש, נכנס לכאן. כמו בהורנט, ובניגוד למצופה, הוא מספק את אותם 92 כ"ס (67.5KW) ב-9,500 סל"ד עם מומנט מקסימלי של 7.6 קג"מ ב-7,250 סל"ד. המנוע כולו שוקל 16.6 ק″ג, והוא מגיע עם מצמד מחליק כסטנדרט. יש חמישה מצבי רכיבה: ספורט, כביש, גשם, שטח ואישי. יש ארבעה מצבי ניהול מנוע, שלושה מצבי בלימת מנוע, שני מצבי ABS כולל ניתוק על האחורי, בקרת אחיזה רב-שלבית הניתנת גם לניתוק. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 23 ק"מ/ל', אשר יחד עם מיכל דלק של 16.9 ל' מאפשרים טווח רכיבה תיאורטי של 390 ק"מ.

שלדת הפלדה חדשה, כאשר גובה המושב עומד על 850 מ"מ, בסיס הגלגלים עומד על 1,560 מ"מ ומרווח הגחון על 210 מ"מ. הבולמים מורכבים ממזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ של שוואה מלפנים עם מהלך של 200 מ"מ, כאשר בולם השוואה מאחור מספק 190 מ"מ של מהלך. החישוק הקדמי בקוטר 21″ עם צמיג במידת 90/90 והאחורי בקוטר 18″ עם צמיג של 150/70. מערכת הבלימה מורכבת משני דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ עם קליפר בעל שתי בוכנות ודיסק אחורי יחיד בקוטר 256 מ"מ.

בתחום האלקטרוניקה נמצא מסך TFT בגודל 5″, עם קישורית מלאה לסלולר, אשר מאפשר בחירה בין ארבע תצוגות שונות. יש שקע USB לטעינה, פנסי LED היקפיים, איתות המתבטל אוטומטית והיבהוב של אור הבלימה האחורי בעת בלימת חירום. קוויקשיפטר מגיע כמערכת אופציונאלית.

להונדה XL750 טרנסאלפ יש חמש גרסאות שונות הנבדלות באבזור – אורבן עם ארגז אחורי, משקף קדמי גבוה ורגלית אמצע, תיור המוסיף בעיקר יכולת אחסון מהצד וידיות מחוממות, אדוונצ'ר עם פנסי דרך ומיגון נוסף, ראלי עם קוויקשיפטר ומיגונים מסיביים יותר, וקומפורט עם תיק רך.

אין עדיין מחירים ומועד הגעה של ההונדה XL750 טרנסאלפ לאירופה וישראל.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW-R1300GS-Test-007

ב.מ.וו: שיא מכירות נוסף גם ב-2024

שנת 2024 הסתיימה עם שיא מכירות נוסף של ב.מ.וו המשפר במעט את השיא שנקבע בשנה הקודמת, כאשר האדוונצ'רים הגדולים מובילים כצפוי את המכירות

תגובה אחת

  1. Avatar

    העיצוב של כל חלקו האחורי נראה כמו של קטנוע פשוט,לא לעניין.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן