MV אגוסטה הציגה בתערוכת מילאנו 2022 את הסופרוולצ'ה 1000 – עם מנוע ארבעת הצילינדרים שמגיע מהברוטאלה 1000; הגרסה הראשונה שמגיעה לשווקים היא האורו (ORO – זהב) היוקרתית והיקרה. מאוד יקרה.
לקח יותר זמן מהצפוי, לא ברור למה – כנראה ההשתלטות של פירר מוביליטי (בעלי הבית של ק.ט.מ) עיכבה את העניינים, אבל הסופרוולצ'ה 1000 החדש והמרשים מגיע בשעה טובה לשווקים. טוב, נו – רק למתי מעט שזריזים על ההרשמה ויכולים להרשות לעצמם.
הסופרוולצ'ה (סופר מהיר) של MV אגוסטה מוכר לנו בגרסת ה-800 סמ"ק, עם מנוע טריפל בשורה בנפח 798 סמ"ק, 147 כ"ס ו-9 קג"מ, ועיצוב רטרו-מודרני מיוחד. בגרסת ה-1000 החדשה המנוע מגיע בשלמותו מהברוטאלה 1000RR, כלומר ארבעה צילינדרים בשורה בנפח 1,000 סמ"ק, 16 שסתומים מטיטניום, שמפיק 208 כ"ס ב-13,000 סל"ד ו-11.8 קג"מ ב-11,000 סל"ד. המהירות המרבית נושקת ל-320 קמ"ש, ובמהירות זו הכנפונים הקדמיים מספקים כוח הצמדה של 39.2 ק"ג.
גרסת האורו (זהב – כמו שיצאה כמהדורה מוגבלת בסופרוולצ'ה 800 אורו) היא הראשונה להיות מוצגת, והיא מגיעה עם פיירינג מקרבון ובולמי אוהלינס חשמליים סמי-אקטיביים. השלדה ממסבך משולשי פלדה, הצמיג האחורי במידה 200/55 מסוג פירלי דיאבלו סופרקורסה SP V4, יש זרוע אחורית חד-צידית מאלומיניום ומערכת פליטה ארבע-קנית מטיטניום מתחת למושב (כך נבדיל מה-800, שם מערכת הפליטה לצד החישוק האחורי), שמוצעת גם בטיטניום מ'ארו' בחבילת המרוצים האופציונלית. המשקל היבש עומד על 194 ק"ג, כ-20 ק"ג יותר מגרסת ה-800.
מערכת האלקטרוניקה מלאה כצפוי וכוללת את כל הפיצ'רים המוכרים – מבקרת אחיזה רב-שלבית, בקרת ווילי, בקרת זינוק, קוויקשיפטר ומערכת ABS להטיה. יש מסך TFT בגודל "5.5 עם קישורית לסלולר, שגם משקפת מערכת ניווט מובנית ויחידת GPS לאיתור במקרה גניבה (חינם בשנה הראשונה, באמת!), וכמובן תאורת LED היקפית.
רק 500 יחידות ממוספרות וממותגות יגיעו לייצור לקהל הרחב, כאשר כל אחת צפויה להיות מתומחרת סביב 70 אלף אירו באירופה, כלומר כחצי מיליון שקל בישראל, אם נחבר את כל המיסוי ועלויות השילוח.