בשל מספר ההרוגים הגבוה בתאונות דו-גלגלי בשנתיים האחרונות, ברלב"ד יוצאים בתכנית חדשה שבמסגרתה כל רוכבי הדו-גלגלי יעברו הכשרת רכיבה מתקדמת בת יומיים שבמסגרתה ילמדו הרוכבים טכניקות רכיבה מתקדמות לצד אסטרטגיה וקריאת כביש.
ברלב"ד (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים) ובמשרד התחבורה יוצאים בתכנית חדשה להכשרת רוכבי דו-גלגלי, כשהפיילוט יתחיל בקרוב בהשתתפות כמה מאות רוכבים. אם התוצאות תהיינה משביעות רצון, יתפרסם מכרז לבחירת מפעיל הקורסים הקבועים. הכוונה היא לחייב כל רוכב שברשותו רישיון נהיגה לדו-גלגלי להשתתף בהכשרות הללו, שאורכות יומיים ועלותן 600 ש"ח.
בניגוד לשיעורי הנהיגה, שבהם מיומנויות רכיבה מתקדמות לא נלמדות, בהכשרות החדשות של משרד התחבורה והרלב"ד ילמדו המשתתפים טכניקות מתקדמות לשליטה טכנית באופנוע ובקטנוע כמו היגוי, בלימה ופנייה, וכן חשיבה אסטרטגית כמו קריאת כביש, קריאת סכנות וקריאת נהגים אחרים.
כידוע, בישראל קיימים זה שנים קורסים פרטיים לרכיבה זהירה ונכונה, וכעת נרתמת גם המדינה לטפל בבעיה. חשוב לציין שבקורסים הללו ישתתפו גם מורי הנהיגה על רכב דו־גלגלי, שם יקבלו הנחיות מה באמת חשוב ללמד בשיעורי הנהיגה, חוץ מחוקי התנועה.
"לרוכב אופנוע בישראל יש סיכוי של פי 16 להיפגע בתאונת דרכים קשה מאשר לשאר הנהגים", אומרת מנכ"ל הרלב"ד, רחלי טבת־ויזל, ומוסיפה: "הפתרון הוא לא רק בתחום התשתיות והאכיפה אלא גם בהכשרות".
נמשיך לעדכן.
תודה לאודי עציון ול'ידיעות אחרונות' על העזרה בהכנת הכתבה.
עוד מיזם פוזה שנועד לכישלון.
אי אפשר להכניס בינה ו"טכניקה ואסטרטגיה" למוחו של בבון שרכש RR כלשהו, החושב שאם הוא קנה חליפת "קאמלפק" ב 6000 ש"ח, הוא הופך להיות רוסי או מארקז ומתחרע בכביש הציבורי, או תבונה למוחו של טיפש בן 20 החושב שהוא שולט אבסולוטית בדו"ג שלו, או ידע למוחו של מבוגר על אופנוע "כבד", הנתקל במצבים שמוחו המגובש כבר מזמן, לא התכונן להם ולא חזה אותם.
הכול עניין של תרבות מהבית, שממנה ורק ממנה, ניגזרת תרבות מוטורית.
תרבות מוטורית אומרת שרכיבה צריך ללמוד. נסיון בכביש ברכב אינו תורם דבר וחצי דבר, לבטיחות הרכיבה על דו"ג.
פעם, לא היו כאן מוסדות מקצועיים ללימוד רכיבה.
היום יש.
עד שלא תהיה חובת הכשרה של לפחות 15 ימי לימוד (בכיתה ובמסלול), בקורסים חובה המותאמים לקבוצות הדו"ג השונות, ימשיכו רוכבים למות.
אין לי אישית שום קשר למוסדות ללימוד רכיבה נכונה.
גבל.
מסכים אתך. ועם זאת זה יותר טוב מכלום. יתחיל כך ואולי ישתנה. ואולי בכל זאת יכניס בינה גם לכל אלו שציינת.
עקרונית מבורך.
רק מהיכרות עם מדינת ישראל, גם זה בטח יצא עקום.
יום שישי אחד ואגרה של 160 ש"ח. מי שיש לו זמן, עבודה שלא אכפת לו להיעדר ממנה ועוד 600 ש"ח פנויים, שילך וולונטרית לקורס הארוך
התגובה בפייס של אחד קובי עטייה היא סטראוטיפ קלסי, לכאלה ה"חושבים" שהם יודעים.
"באופנוענות, "שנות וותק וניסיון" שווים לתחת.
אני מקווה עבורו, שמישהו יפקח את עיניו וישכנע אותו ללמוד, אפילו "שהוא ירדם להם שם בקורס", כדי להציל אותו… מעצמו.
מר גבל בתגובתך הראשונה סתרת את עצמך , בריישא של דבריך רשמת פתיח על הבבוניזם בישרעהל ושמוחות מסוימים לא מסוגלים ללמוד בשלב מסוים בחייהם?! בקשר לבבוניזם זאת התת תרבות כאן, כפי שאתה רואה במצב הנוכחי , אנו מחריבים את הבית השלישי ,יהיה קשה מאוד עד בילתי אפשרי לשנות זאת .בקשר ליכולות הלימוד דבר אינדיבידואלי צריך לרצות ללמוד , אנשים חסרי תרבות ובבונים למיניהם ,תמיד חושבים שהם יודעים הכל הכי טוב. דבר נוסף קרא את תגובתי השניה בקשר לנהגי הרכבים גם נהגי הרכבים כאן רובם אין להם מושג בנהיגה. אני מעדיף בבון על שניים מחלאה על ארבעה והסיבות ברורות.
שנות נסיון שוות הרבה מאד.
קודם כל שיש שנות נסיון,יש לך אמדן לגבי היכולות שלך, אם במשך שנים של רכיבה לא עשית שום תאונה, כנראה שאתה עושה משהו בסדר בכל זאת.
אם אתה עושה הרבה תאונות, אתה בוודאי יודע שאת הרוכב לא טוב.
אם אתה חושב שקורס ישנה הרגלים של שנות רכיבה, אתה טועה. הוא לכל היותר יתן לך ידע איך ומה לעשות. הבעיה זה הפרקטיקה.
לדעתי מדובר בעבודה טובה של לוביסטים שדואגים לאינטרס של מישהו.
80 אחוז מהתאונות המעורבות רכב דו"ג הם באשמת הנהגים, על פי דוחות מ"י, אז ללא קורס נהיגה לנהגי ישרעהל שרובם כושלים ואווילים חסרי תרבות וכמובן תרבות מוטורית ,זה יעזור מעט מאוד. גם התשתיות כאן במיוחד לרוכבים לא סלחניות ומסוכנות מאוד . בקשר למחיר הנדרש לא מספיק אגרות, מיסים וביטוחים אנו משלמים ???? ממילא המדינה תיקח 80 אחוז מזה .
שנות נסיון שוות הרבה מאד.
קודם כל שיש שנות נסיון,יש לך אמדן לגבי היכולות שלך, אם במשך שנים של רכיבה לא עשית שום תאונה, כנראה שאתה עושה משהו בסדר בכל זאת.
אם אתה עושה הרבה תאונות, אתה בוודאי יודע שאת הרוכב לא טוב.
אם אתה חושב שקורס ישנה הרגלים של שנות רכיבה, אתה טועה. הוא לכל היותר יתן לך ידע איך ומה לעשות. הבעיה זה הפרקטיקה.
לדעתי מדובר בעבודה טובה של לוביסטים שדואגים לאינטרס של מישהו.