מטרו-מוטור, יבואנית קוואסאקי לישראל, מודיעה על הגעתו ארצה של אופנוע חשוב וגם לשוק הנייקדים הישראלי – ה-Z900.
ה-Z900 הוא אופנוע חדש לחלוטין ולא שדרוג כזה או אחר של ה-Z800, והוא הוצג בתערוכת מילאנו האחרונה. המנוע בכלל נלקח מה-Z1000, והנפח בו הוקטן ל-948 סמ"ק. ההספק המקסימלי עומד על 125 כ"ס ב-9,500 סל"ד והמומנט 10 קג"מ ב-7,700 סל"ד, אולם חלק ניכר ממנו מגיע כבר ב-6,000 סל"ד, כך שה-Z900 צפוי להיות גמיש למדי. מערכת ניהול המנוע חדשה, וכך גם מערכת הפליטה.
השלדה חדשה לגמרי, עשויה מצינורות פלדה, ועל-פי קוואסאקי היא קשיחה וקלה במיוחד – 13.5 ק"ג. הפרונט הפוך בקוטר 41 מ"מ, והוא מציע כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, כמו הבולם האחורי מאחור שמחובר אל זרוע אחורית חדשה. הגלגלים חדשים גם הם, הבלמים הקדמיים בקוטר 300 מ"מ, ובאופן מפתיע הקליפרים קונבנציונליים ולא רדיאליים כמו שצו האופנה מחייב. גובה המושב 795 מ"מ, המשקל המלא 210 ק"ג, ומיכל הדלק בנפח 17 ל'.
ה-Z900 החדש נשאר נאמן לרוח משפחת ה-Z של השנים האחרונות – עיצוב חד ואגרסיבי עם לוגו Z בכל מקום, ארגונומיה נוחה שמאפשרת תנוחת רכיבה זקופה ומושב לא גבוה מדי, והרבה מאוד נוכחות.
מחירו של ה-Z900 נקבע על 71,985 ש"ח – תחרות ראויה לימאהה MT-09 החדש.
ה-Z900 אמנם הגיע ארצה, אולם השקתו הרשמית תתקיים בפסטיבל Ride&roll באילת, ב-20-22.4.
לא קונים ממטרו
שניהם מטרו, שניהם עירומים ושניהם עולים 73 אלף ש"ח, אבל פה נגמר הדמיון ואין "תחרות ראויה", כי כל אחד מהם מתאים לסגנון אחר של רוכב
לא יודע נשמע יקר מדי לאופנוע שכזה. תאמת שהייתי שוקל ללכת לקנות הארלי שהוא כבר בליגה משלו..