בימאהה מציגים את ה-XSR900 המעודכן – הדגם הרביעי במשפחת ה-900 שמתחדש לשנת 2025.
ה-XSR900 של ימאהה הוצג לראשונה בשנת 2016 (השקה עולמית – כאן) ומתבסס על פלטפורמת ה-CP3 שטיפלה לאחרונה בשאר הגרסאות הכוללות את ה-MT-09, את ה-MT-09 Y-AMT האוטומטי, את ה-YZF-R9 הספורטיבי ואת הטרייסר 9 הרגיל והאוטומטי.
הדור האחרון הוצג בשנת 2021 עם גדלת נפח המנוע ל-890 סמ"ק, שלדת אלומיניום חדשה, מתלים חדשים וקפיצת מדרגה משמעותית בתחום האלקטרוניקה, עם מערכת ניהול אופנוע המבוססת על חיישן מדידת אינרציה ב-6 צירים (IMU) הכוללת מצערות חשמליות, 4 מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה ובקרת החלקה ב-3 מצבים, ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת שיוט, קוויקשיפטר לשני הכיוונים ופנסי LED היקפיים כולל המאותתים.
לשנת 2025 העדכונים מסתכמים בהתאמת המנוע לתקנות יורו 5+, שאינן משנות את נתוני המנוע המקוריים שעומדים על 119 כ"ס ב-10,000 סל"ד ו-9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בנוסף, מסך ה-TFT מתחדש וגדל מ-"3.5 ל-5″.
בימאהה ימשיכו להציע במקביל את גרסת הנייקד ואת ה-XSR900 GP, שהוצג בשנה שעברה ולוקחת את הפלטפורמה לכיוון הספורט עם קליפ-אונים, תנוחה ספורטיבית ומעטפת פיירינג, אבל ברוח אופנועי המרוץ של ימאהה משנות ה-80, כלומר ספורט-רטרו.