בימאהה מציגים את הטנרה 700 WORLD RAID – הגרסה הקרבית ביותר של הטנרה 700 שמספקת שיפורי מתלים ואלקטרוניקה לרוכבים שרוצים יכולות גבוהות יותר בשטח עם האדוונצ'ר הפופולרי.
לאחר פרסום תרשימים ונתונים משוערים, חושפים בימאהה את גרסת הוורלד רייד של הטנרה 700 הפופולרי, שתוכננה תחת ימאהה-אירופה ורוכבים כדוגמת פול טארס ואלסנדרו בוטארי. הדבר הראשון שתופס את העין הוא מיכל הדלק המוגדל – שמכיל כאן 23 ליטרים של דלק – עם צמד פתחי התדלוק. בימאהה מדווחים על טווח משוער של 500 ק"מ בין תדלוקים ומציינים שהדלק יושב נמוך ועוזר להוריד את מרכז הכובד של הטנרה, לאותה רמה של הגרסה הרגילה עם מיכל 16 הליטרים. תכנון המיכל גם מאפשר לרוכב לשבת קרוב יותר לכידון, כאשר המושב (בגובה 890 מ"מ) בנוי משני חלקים וניתן להסיר את האחורי לטובת מנשא.
מנוע ה-CP2 בנפח 689 סמ"ק נשאר זהה לגרסת המקור, כאשר הבלמים משתדרגים ומקבלים מערכת ABS עם שלושה מצבים: מלא על שני הגלגלים, רק על הגלגל הקדמי (ללא האחורי) או ניתוק מלא. בימאהה לא סיפקו את בולמי ה-48 מ"מ ו-270 מ"מ מהלך מהאבטיפוס, אך הבולמים כאן משודרגים. מלפנים נמצא קאיאבה הפוך בקוטר 43 מ"מ עם מהלך מתלה של 230 מ"מ, שמוסיפים עוד 20 מ"מ על הגרסה הרגילה. יש גם משכך היגוי של אוהלינס עם 18 מצבים לטובת היציבות במהירות גבוהה. מאחור גם נוספו 20 מ"מ למהלך הגלגל ל-220 בסך הכל, כשהמתלה מגיע עם לינק בתכנון חדש.
עוד תוספות כוללות תיבת אוויר חדשה עם מתאם מאלומיניום, משקף קדמי הגבוה ב-15 מ"מ, כיסויי רדיאטור מפיברגלס, רגליות רוכב רחבות יותר (עם גומי פריק), מגן מנוע מסיבי, וכיסוי רדיאטור חדש וחזק יותר. יש מאותתי LED, ואת צג ה-LCD של הדגם הרגיל מחליף מסך TFT בגודל 5″ עם מצבים שונים וקישורית לסלולר.
הימאהה טנרה 700 וורלד רייד יהיה זמין באירופה ובישראל החל מחודש מאי השנה, במחיר באירופה הגבוה בכ-2,000 אירו מגרסת הבסיס המוכרת שנמכרת כאן ב-68,000 ש"ח. מחיר מדויק בישראל טרם פורסם.
אחול בלועה!!!
וואו, מאוד מרשים, אבל הגובבבה..
הטנרה הרגיל אני עומד על קצות האצבעות, פה זה 2 ס״מ יותר.
מעניין איך הוא עם קיט הנמכה וכמה יעלה פה בארץ.
טנרה יופי של כלי יחד עם זאת מרכז הכובד שלו לא נמוך כלל ביחס למשקל הכללי. לא מבין את ימאהה שמוציאים שלוש גרסאות ,ראלי ,רייד והרגילה כשהראלי מקבל אבזור שאין ברייד כמו אגזוז אקרפוביץ למשל והרייד מגיע עם אגזוז פשוט. לטעמי היה צריך להיות הרגיל והרייד או הרגיל והרייד שיקרא ראלי ,אבל מה אני מבין?
פחות מהטוארג המאובזר מכל טוב האלקטרוניקה שמחירו 85 אשח ,מתליו אינם פחות טובים ומנועו חזק אף יותר . המוזר זה כמה יתמחרו את גרסת הראלי המאובזרת עם אגזוז ועוד כל מיני תופינים ביחס לרייד שמגיע עם אגזוז פשוט לא מבין את המישמש שימאהה עשו עם גרסאות הטנרה?
המנוע 660 של אפריליה עדין בגרסת בטא… נזילות וצרות לרוב
מנוע ה CP2 של ימאהה לעומת זאת…טיפה יותר מוכח
מזל שיש ברירה 👍👍