דף הבית / חדשות / ימאהה מציגה טרייסר 9GT+ עם מערכת רדאר
2023_YAM_MT09TRGT_EU_BWP1_ACT_003_03_preview

ימאהה מציגה טרייסר 9GT+ עם מערכת רדאר

בימאהה מציגים גרסת פרימיום לדור השלישי של הטרייסר 900 - גרסת 9GT+ עם מערכת רדאר חדשה, בקרת שיוט אדפטיבית ואלקטרוניקה מעודכנת

בימאהה מציגים את גרסת הטרייסר 9GT+ של הטרייסר 900, כשלראשונה בימאהה – האופנוע מגיע עם מערכת רדאר מתקדמת ובטיחותית. 

הדור השלישי של הימאהה טרייסר 900 הוצג לשנת 2021 כאשר מנוע הטריפל קיבל הגדלת נפח ל-889 סמ"ק (42 סמ"ק יותר מהמנוע הקודם) על-ידי הגדלת קוטר הצילינדרים ב-3 מ"מ. גם גל הארכובה חדש לגמרי, כשהמנוע מאבד כ-1.6 ק"ג ממשקלו בעיצוב החדש. הספק המנוע עלה ב-4 כ"ס ל-119 כ"ס ב-10,000 סל"ד והמומנט  ל-9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד שהם 1,500 סל"ד נמוך מבעבר, מה שאומר מנוע גמיש יותר עם יותר כוח לכל רצועת הסל"ד.

ימאהה טרייסר 9GT+
ימאהה טרייסר 9GT+

לשנת 2023 מציגים בימאהה את גרסת הטרייסר 9GT+ (פלוס), כאשר לראשונה באופנוע של ימאהה מוטמעת מערכת רדאר אשר מאפשרת בקרת שיוט אדפטיבית (ACC – ר"ת Adaptive Cruise Control) אשר משנה את מהירות האופנוע בהתאם למהירות התנועה מלפנים. בקרת השיוט ניתנת להתאמה בארבעה מצבים אשר קובעים את המרחק מהרכב שלפנים. המערכת פעולת במהירויות בין 30 קמ"ש ל-160 קמ"ש. בשני ההילוכים הראשונים החל מ-30 קמ"ש, בהילוכים 3 ו-4 החל מ-40 קמ"ש, ובהילוכים 5 ו-6 החל מ-50 קמ"ש. המערכת אינה מגבירה מהירות בזמן פנייה, למשל, אך כן מגבירה מהירות בהדרגה בזמן שהאיתות דולק והרוכב מבצע עקיפה. המערכת מופעלת דרך מסך TFT חדש בגודל 7″, המופעל דרך ג'ויסטיק חדש על הכידון. המסך מציע כמובן קישורית לסלולר דרך אפליקציה ייעודית של ימאהה, והוא כולל תוכנת ניווט.

ההאטה והבלימה של הטרייסר אפשרית גם דרך מערכת בלימה משולבת (UBS – ר"ת Unified Brake System) המפעילה את שני הבלמים כאשר הרוכב מפעיל את הבלם הקדמי או האחורי – וזה כאשר מצב BC (ר"ת Brake Control) מופעל.

הימאהה טרייסר 9GT+ מגיע עם מערכת בולמים חשמלית סמי-אקטיבית חדשה של קאיאבה (KADS – ר"ת KYB Actimatic Damper System), הניתנת לכיוון למצב ספורט או נוחות. יש מערכת ניהול מנוע עם ארבעה מצבים: ספורט, כביש, גשם או אישי. כל אחד מהמצבים משפיע על הבקרות השונות – בקרת אחיזה, בקרת החלקה ובקרת ווילי.

עוד חדשים הם מושב עם עיצוב וריפוד חדש ומתכוונן (835-820 מ"מ), דיסק הבלימה האחורי גדל ב-9% לקוטר של 267 מ"מ, ויש גם שקע USB חדש. לגרסת ה-GT יש קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מה שאין בגרסה הרגילה. בנוסף, יש אופציה למזוודות צד קשיחות, פנסים מתכווננים בהטיה וידיות מחוממות בעשרה שלבים.

הימאהה טרייסר 9GT+ יהיה זמין באירופה בחודש מאי 2023. המחיר טרם פורסם, אך הוא צפוי להיות גבוה משמעותית משל הטרייסר GT הרגיל – בעיקר בשל מערכת הבולמים ומערכת הרדאר.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25YM Honda CRF250R

הונדה מציגה את אופנועי המוטוקרוס של 2025

בהונדה מעדכנים ל-2025 את דגמי המוטוקרוס בנפחים 250 ו-450 סמ"ק עם שיפורי שלדה, בלמים ומנוע, ויש גם גרסת CRF250RWE חדשה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן