דף הבית / חדשות / ימאהה VMAX: הימאהה שלא תראו בישראל
Yamaha-VMAX-2020-005

ימאהה VMAX: הימאהה שלא תראו בישראל

בימאהה הודיעו על עדכונים קטנים ב-2020 ל-VMAX - הפאוור-קרוזר האייקוני שלהם; חבל שהוא לא מגיע לישראל

בשנת 1985 הפציצו בימאהה עם פאוור-קרוזר מטורף עם מנוע V4 בנפח 1,197 סמ"ק – VMAX. הדגם האייקוני עדיין איתנו (בגרסה חדשה כמובן), או לפחות אצל כל העולם חוץ מאצלנו, ומקבל שדרוגים קטנים לשנת 2020. הזדמנות טובה לחלוק לו כבוד.

תנו כבוד לימאהה VMAX של 2020
תנו כבוד לימאהה VMAX של 2020

כאמור, לפני 35 שנים יצאו בימאהה עם אופנוע 'קאסטום' מוזר שנשא מנוע 1,200 סמ"ק בתצורת V4 ב-70°. הם לא שיערו אז שהם יפתחו לעולם את קטגוריית הפאוור-קרוזר – הקטגוריה שאף אחד לא יודע להגדיר בדיוק, אבל כולם רוצים כזה. ל-VMAX המקורי היו 145 כ"ס ו-11.5 קג"מ, שסחבו את 271 הקילוגרמים (יבש) עד ל-240 קמ"ש. בימאהה הציגו מערכת שנקראת V-BOOST, שמופעלת על-ידי שסתומי פרפר בתוך סעפת היניקה בין צילינדרים מספר1 ו-2 ובין 3 ו-4. שסתומים אלו נפתחים בהדרגה בהתאם לעליית הסל"ד, עד לפתיחה מרבית ב-8,000 סל"ד. לטענת ימאהה זה נועד להוסיף כ-10% הספק בסל"ד הגבוה. ה-VMAX לא השתנה בצורה עד לשנת 2009.

באותה השנה האופנוע קיבל מנוע חדש לגמרי בנפח 1,679 סמ"ק. זווית הצילנדרים במנוע ה-V4 הצטמצמה ל-65°, ויחד עם גל-זיזים עילי כפול משודרג הציגו מספרים של 197 כ"ס ב-9,000 סל"ד ולא פחות מ-15.5 קג"מ ב-6,600 סל"ד. מספרים מעולם ההיפר-ספורט. הגדלת הכוח אמנם גם באה לחפות על משקל מפלצתי של 314 ק"ג (משקל יבש), אבל מה שכן, מצדיק את המילה פאוור באבי הפאוור-קרוזרים. יחידות בודדות ממנו אפילו הגיעו ארצה.

לשנת 2020 השינויים הם מינוריים ומתבטאים בצביעה שחורה חדשה. עדיין יש מצמד מחליק, ABS, מזלג קדמי (לא הפוך) מתכוונן, שלדת אלומיניום, ארבע יציאות אגזוז מאחור (מערכת פליטה של 4 ל-1 ל-2 ל-4) עם שסתום ה-EXUP האלמותי של ימאהה. בארה"ב הוא מתומחר ב-18,000$. לא להיט מכירות, אבל חבר של קבע בליין הדגמים של ימאהה.

אז הנה, קבלו ימאהה שסביר להניח שלא תראו בארץ, וחבל.

Yamaha-VMAX-2020-002

Yamaha-VMAX-2020-003

Yamaha-VMAX-2020-004

Yamaha-VMAX-2020-006

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

EXPLORER-PRO- (1)

דגמי 2024 של Sea-Doo מושקים בישראל

עופר אבניר, יבואנית SEA DOO לישראל, החלה בימים אלו בשיווק אופנועי הים לשנת 2024 עם RXP-X ...

2 תגובות

  1. יש בכתבה דלעיל *(הכתבה על ה- VMAX הדור הראשון והנוכחי),* הרבה מאוד דיסאינפורמציה ובכלל, יש גם *חוסר* בנתונים לגבי שני הדורות ולא מעט טעויות בנוסף לדיסאינפורמציה ופשוט חבל כי, בכל זאת מדובר באופנוע הייחודי ביותר בעולם!
    לי אישית, היה את הדור הראשון *(שהיה *1 *מ- 3 ה v max 1200 *הראשונים (והבודדים) שהגיעו לארץ בשנת 1993, השנה בה החלו להביא אותם לארץ = כ- 8 שנים לערך מהוצאת ה- v max הראשון לעולם) *ובשנת 2015 רכשתי שוב את ה VMAX 1700 כשהוא חדש לחלוטין ואני רוכב עליו *(אך ורק להנאה ולא ככלי רכב!) עד היום.
    *עובדה אחת שכן הייתה נכונה בכתבה דלעיל היא, *שאין לאופנוע הזה תחליף אפילו לא משהו קרוב *("הקרוב" ביותר ל- VMAX (אם אכן אפשר לכנות זאת כך) הוא אולי, ה Triumph rocket 3 אשר, אומנם בכלל לא "קוטל קנים" אבל באותה המידה, הוא גם כלל לא קרוב ל VMAX 1700!).
    אז, נא לתקן את הדרוש תיקון בכתבה.

  2. Avatar

    היה לי את ה Vmax מהדור הראשון. גרתי בחיפה, ןאחד ה"תחביבים" שלי היה לשייט בעליה של פרוייד ליד ילדון על אופנוע יפני שצורח כמו חתול במייבש כביסה-לספוג מבטים השמורים למוכי הארלי- ואז להיעלם לו פתאום בגרגור עמוק.

    אני מחפש עכשיו -אחרי תקופה"בורגנית"-Vmax
    -1700.
    אני לא יודע אם אתאהב באותה צורה-אבל אני חייב לנסות.
    מי שמכיר( ובמחיר שפוי- אני יכול בהחלט לקנות ולהחזיק- אבל כיסויי קלאצ׳ מאורניום מדולל/טונגסטן מקולל זה לא הקטע שלי).
    המייל halyoav279@gmail.com
    אשמח..

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן