ה-CFMOTO 800MT-X הוא אחד האופנועים המדוברים של התקופה האחרונה, מפני שהוא אדוונצ'ר קרבי לשטח, עם מנוע הטווין המקבילי של ק.ט.מ, והוא נותן הרבה מאוד בפחות כסף – 60 אלף ש"ח. לקחנו אותו למבחן ארוך טווח שבו נדווח כיצד האופנוע מתמודד עם הכביש, השטח והאקלים הישראלי לאורך זמן.
חודש לאחר טיפול ההרצה (1,000 ק"מ) אנחנו עומדים על קצת יותר מ-3,200 ק"מ מצטברים. מעבר לשימוש יום-יומי שוחק, שכולל רכיבה בין-עירונית ובילוי בהרבה פקקים עירוניים, הקפדנו לבצע רכיבת שטח בין פעם לפעמיים בשבוע. הבלאי עד-כה בא לידי ביטוי בשריטות קרב על מיכלי הדלק הנמוכים. באופן אישי, ובתור רוכב גבוה, הצד השמאלי של מיכל הדלק יכול להפריע לפעמים בהורדת רגל.
ה-800MT-X ממשיך להוכיח את הסבילות והקשיחות כשתנאי השטח משתנים אצלנו משבילי יער זורמים לתוואי יותר מאתגר מבחינה טופוגרפית. בכל מקרה, לא מדובר על דברים שחורגים מגבולות הגזרה של שימושי אדוונצ'ר. אחד הדברים הקסומים בסגמנט הוא האפשרות להגיע לעבודה לדוגמה על הכביש ולחזור דרך השטח. אנחנו עושים את זה לפעמים, ובזה ה-800MT-X פורח.
בחודש האחרון ה-800MT-X שלנו ליווה מקרוב את המבחן של הקוב 800X פרו ואת ההשקה המקומית של הימאהה טנרה 700, שניים מהיריבים הישירים בסגמנט. בשום מקום זה לא היה מבחן השוואתי, אבל ה-CFMOTO הכחול עומד על שלו בכבוד מול שניהם גם בכביש וגם בשטח, ועושה את זה במחיר נמוך יותר. אבל למדנו שהמחיר מבחינתנו הוא כבר לא פקטור, כלומר לא צריך לומר שבשביל המחיר שלו הוא אדוונצ'ר טוב מאוד, אלא פשוט: ה-CFMOTO 800MT-X הוא אדוונצ'ר טוב מאוד, והמחיר הוא בונוס חשוב.
צפו בווידאו – ה-CFMOTO 800MT-X בסיבוב שטח:
סטטיסטיקה – 7 שבועות עם ה-CFMOTO 800MT-X
- 3,200 ק"מ
- 147 ליטרים של דלק
- 8 תדלוקים
- 19 ל' בכל תדלוק בממוצע
- 390 ק"מ בין תדלוקים בממוצע
- 21.7 ק"מ/ל' בממוצע
הוצאות שוטפות
- דלק – 1,048 ש"ח
- טיפול 1,000 ק"מ – 786 ש"ח
- סה"כ הוצאות (לפני ביטוח חובה): 1,834 ש"ח כולל דלק
תקלות
- חיישן ה-TPMS לא משדר נתונים
מה אהבנו?
- לרכוב לעבודה בכביש ולחזור דרך השטח
- איכות כוללת
- אופנוע ורסטילי ואיכותי בשימושים רגילים, טיולים ורכיבות שטח
- מחיר סופר-תחרותי
מה פחות אהבנו?
- בולט הרבה יותר בגל החום האחרון – פליטת חום מהמנוע, בעיקר בצד שמאל
- בלם קדמי בכביש סביר עד טוב אבל עדיין חסרה קצת עוצמה