דף הבית / חדשות / מוטוגוצי מציגה את הסטלביו החדש
MotoGuzzi-Stelvio-2024-006

מוטוגוצי מציגה את הסטלביו החדש

במוטוגוצי חושפים את הסטלביו, אשר מחדש את האדוונצ'ר הגדול של מוטוגוצי שיצא לגמלאות בעשור הקודם, והפעם עם מנוע מקורר נוזל והרבה אלקטרוניקה

במוטוגוצי חושפים את הסטלביו, אופנוע האדוונצ'ר החדש של החברה, עם מנוע מקורר נוזל שמגיע מה-V100 מנדלו, הרבה אלקטרוניקה הכוללת גם רדאר קדמי ואחורי, ותפקיד חשוב שנועד לשפר את המכירות העולמיות של מוטוגוצי.

בתערוכת מילאנו של 2022 הודיעו במוטוגוצי על קאמבק לשם סטלביו, שהיה מוצמד לאדוונצ'ר גדול משנת 2007 ועד 2016 ושלא זכה להצלחה גדולה. המידע ניתן בתמונה שהראתה את שם הדגם וצמד חישוקי שפיצים במידות 19″ ו-17″. כבר אז ידענו על שימוש במנוע החדש ומקורר הנוזל של ה-V100 מנדלו. קפיצה קדימה של שנה, ואכן במוטוגוצי חושפים בתערוכת מילאנו של 2023 את הסטלביו החדש, שמגיע לשוק האירופאי בימים אלו ממש.

מוטוגוצי סטלביו - השם עושה קאמבק באדוונצ'ר מודרני וטכנולוגי
מוטוגוצי סטלביו – השם עושה קאמבק באדוונצ'ר מודרני וטכנולוגי

הסטלביו מכניס את מוטוגוצי לקטגוריית מיינסטרים שאמורה לדאוג לתזרים מזומנים חיובי למותג האיטלקי הקטן של בעלת הבית פיאג'ו. לשם כך נבחר המנוע החדש של ה-V100 מנדלו, שהוא וי-טווין עם גל ארכובה אורכי וזווית של 90° בין הצילינדרים, בעל גל-זיזים עילי כפול ו-8 שסתומים. החידוש המשמעותי מבחינת מוטוגוצי, שדגלו במשך כל השנים בתצורת קירור אוויר למנוע, הוא המעבר לקירור הנוזל. נפח המנוע עומד על 1,042 סמ"ק, והוא מפיק 115 כ"ס ב-8,700 סל"ד ו-10.7 קג"מ ב-6,750 סל"ד, כאשר 82% מנתון המומנט זמין כבר מ-3,500 סל"ד והקו האדום מתחיל ב-9,500 סל"ד – נתונים זהים לגרסת הכביש. יש מצמד רטוב מופעל הידראולית, והנעה דרך גל הינע.

השלדה הקומפקטית נלקחה מהמנדלו, והיא בנויה מצינורות פלדה, כאשר הזרוע האחורית החד-צידית מאלומיניום קיבלה חיזוקים לטובת ייעוד השטח. הבולם הקדמי ההפוך בקוטר 46 מ"מ הוא מתוצרת זקס, כאשר קאיאבה אחראים על הבולם האחורי – שניהם מתכווננים ומציעים מהלך גלגל של 170 מ"מ בכל צד. חישוקי השפיצים מגיעים במידות של 19″ מלפנים (עם צמיג טיובלס במידת 120/70) ו-17″ מאחור (גם ללא פנימית במידת 170/60). הבלמים של ברמבו עם צמד דיסקים במידות 320 מ"מ מלפנים וקליפרים בעלי 4 בוכנות, ודיסק יחיד מאחור בקוטר 280 מ"מ עם קליפר בעל שתי בוכנות. בסיס הגלגלים עומד על 1,520 מ"מ, גובה המושב על 830 מ"מ והמשקל היבש על 222 ק"ג עם מיכל דלק של 20 ליטר.

MotoGuzzi-Stelvio-2024-007

מערכת האלקטרוניקה כוללת יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) בשישה צירים, יחד עם בקרת אחיזה רב-שלבית ולהטיה, ABS להטיה, בקרת שיוט, בקרת בלימת מנוע ו-5 מצבי ניהול מנוע. יש פנסי LED היקפיים וכן מסך TFT בגודל 5″ עם קישורית לסלולר. החידוש הגדול של מוטוגוצי הוא מערכת מבוססת רדאר מלפנים ומאוחר ('PFF Rider Assistance Solution') אשר מספקת בקרת שיוט אדפטיבי המגיבה לרכב מלפנים, התראת התנגשות בעצם מלפנים, כיסוי שדה ראייה מת מאחור עם חיוויים שיוצגו במראות, והתראה על כלי רכב המגיעים מאחור בעת שינוי מסלול. מערכת זו צפויה להגיע בגרסה מיוחדת.

המוטוגוצי סטלביו מתומחר באירופה ב-16,500 אירו לגרסה הבכירה (עם הרדאר) – מעט פחות מהמנדלו S הבכיר שעולה בישראל 123 אלף ש"ח, כלומר להערכתנו סביב 115 אלף ש"ח. טרם ידוע מועד ההגעה לישראל, אם-כי סביר להניח שיהיה במהלך החודשים הקרובים. נמשיך לעדכן.

MotoGuzzi-Stelvio-2024-003

MotoGuzzi-Stelvio-2024-008

MotoGuzzi-Stelvio-2024-002

All Rights Reserved

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

hi_24MY_Ninja_500_SE_GN1_ACT__1_

חדשים בארץ: קוואסאקי נינג'ה 500 ו-Z500

הקוואסאקי נינג'ה 500 ו-Z500 הגיעו ארצה בגרסאות רגילות ו-SE; המחירים - 44 עד 47 אלף ש"ח; אירוע ההשקה בשישי הקרוב במטרו שופ תל-אביב

תגובה אחת

  1. Avatar

    נראה כמו אופנוע כביש לעומת הסטלביו הקודם,איבד את כל המראה האדוונצ'רי.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן